Zaterdagavond besteding

JolandaOudshoorn

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bert Mulder schreef:Lekker gezellig thuis meestal
Wij ook. Kinderen in bad, de laatste troep wegruimen. Als het even kan alvast wat voorbereiden voor het zondagmiddagmaal en vaak voorbereiden voor de zondagschool, Incidenteel hebben wij een verjaardag zaterdagavond, maar dat vind ik niet handig, want steevast dat we dan zondagmorgen zonder kinderen naar de kerk gaan. Visite doen we eigenlijk niet daarom.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

zaterdagavond heb ik meestal visite. Nou ja, visite, ze horen er gewoon bij. Het is maar zelden dat ze zaterdagvond ergens anders naar toe gaan. (Het zijn een tweeling en die doen alles samen). Verder doen we vaak even een spelletje. Meestal yatzee (dat is gauw opgeruimd) en soms woordspelletjes of quiz (papier en pen). Soms gaan we op visite. Zaterdag is de enige dag dat we verder weg kunnen (mijn vrienden wonen allemaal op de veluwe en utrechtse heuvelrug). Ik heb jaren in de omgeving van Amerongen, Doorn, Leersum gewoond. Dus als ik die wil bezoeken moet ik er een dag voor uittrekken. Soms ga ik er wel alleen naar toe en dat wordt dan woensdag want dan ben ik vrij.
Zoonlief is 15, vindt zich te groot om met pa en ma mee te gaan, behalve als wij familie in Terneuzen bezoeken want dan wil hij wel mee. We brengen hem soms naar de soos (hier op ons dorp is niets te doen) ergens anders. Hij heeft vaak een vriend op bezoek zaterdags (of meerdere) en soms brengen we hem naar zijn vriendinnetje (een uur rijden hiervandaan). Of hij gaat met de trein en halen we hem op. (we zijn af en toe net een taxibedrijf).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

freek schreef:
sweelinck 25 schreef:Heel af en toe een psalmzangavond. Nu ook minimaal 1 keer per maand naar Strijen-Sas om een dienst te begeleiden.

Ik zou zeggen, als je nog eens tijd hebt, kom ook eens. Elke week om 18:30, het groepje wordt steeds kleiner. Erg jammer.
Er gaan predikanten voor uit de HHK, Chr.Ger. en OGG.
Moet je wel zin in hebben...zaterdagavond naar de kerk.
Waarom niet? Het is toch een goede voorbereiding op de zondag.
judith

Bericht door judith »

sweelinck 25 schreef:
freek schreef:
sweelinck 25 schreef:Heel af en toe een psalmzangavond. Nu ook minimaal 1 keer per maand naar Strijen-Sas om een dienst te begeleiden.

Ik zou zeggen, als je nog eens tijd hebt, kom ook eens. Elke week om 18:30, het groepje wordt steeds kleiner. Erg jammer.
Er gaan predikanten voor uit de HHK, Chr.Ger. en OGG.
Moet je wel zin in hebben...zaterdagavond naar de kerk.
Waarom niet? Het is toch een goede voorbereiding op de zondag.
zeker!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
judith

Bericht door judith »

Zaterdag avond..dan doe ik eignelijk heel niet veel! Soms nog beetje homework! En..veder...
Oja...heel vaak speel ik dan lekker met mijn vader samen..Hij op de piano en ikkes op mijn dwarsfluit..Heerrrlijk is dat..Kan je lekr je energie kwijt....!!
Enne..veder..lees ik soms nog een boek lezen...
En mijn leukste hobby...TEKENEN...!!
En dan ga ik al weer naaar bed! :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik doe vanalles. Soms ben ik thuis, dan computer en lees ik wat, kaart ik met mijn huisgenoten/vriendin of kijk een film, soms bij vrienden, of poolen of wat drinken in de stad, naar het theater. Ook wel eens bij schoonouders of oppassen bij zwager/zus van Joanne. Mogelijkheden zat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Zaterdagavond ga ik naar de club via de VIP-ingang. Dan staat mijn privéfles champagne klaar en chill ik tot 10 voor 12 en ben ik net om 12 uur weer thuis.
Marnix

Bericht door Marnix »

Moet je geen pech krijgen, anders heb je een flink probleem :)

Afgelopen zaterdag was ik op een christelijk rockfestival van 1 dag... Ergens in de buurt van Wuppertal. Volgende week zaterdag overdag bardienst op de tafeltennisvereniging, daarna uit eten in Sprang-Capelle. Die week daarna naar de Schouwburg, naar Orquesta Tipica Guardia Cadenera.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Moet je geen pech krijgen, anders heb je een flink probleem :)

Afgelopen zaterdag was ik op een christelijk rockfestival van 1 dag... Ergens in de buurt van Wuppertal. Volgende week zaterdag overdag bardienst op de tafeltennisvereniging, daarna uit eten in Sprang-Capelle. Die week daarna naar de Schouwburg, naar Orquesta Tipica Guardia Cadenera.
Klinkt niet echt reformatorisch.
Zijn er (ook) nog momenten van inkeer, voorbereiding, verootmoediging e.d.?
Of is het alleen maar dienstig aan eigen genoegen?

Klinkt mss. wat hatelijk, is niet zo bedoeld, maar ik mis de eenvoudige dienst aan de Koning van de Kerk.
Rens

Bericht door Rens »

op zaterdagavond heb ik meestal de radio aan, met op schoot de zaterdagkranten om door te spitten.

het zgn. "uitgaan" is iets uit een grijs en ver verleden.....ik vind het nogal doelloos om rond te hangen in cafe's of sporthallen op de avond. zeker op záterdagavond, dan zijn de meesten alleen maar aanwezig om zich vol te laten lopen.

door de week wissel ik boek en pc af door de avond heen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

henriët schreef:even topic omhoog halen... hadden we het hier pas niet over in de chat... zaterdagavondbesteding...
nou, wat doen jullie zoal?
Bij mijn moeder op de bank zitten. :livre
Vandaar dat jullie mij op zaterdagavond niet vaak op RF zullen zien!
:wiz :yahoo :humhihi
helma

Bericht door helma »

wij proberen zoveel mogelijk thuis te zijn
Pa bakt krentenbrood; er zijn altijd wel wat kinderen die cake/appeltaart/bladerdeegflappen ofzo willen maken
soms lezen we gewoon en doen er een paar een spelletje; of we doen met z'n allen een spel

soms kijken we een dvd met z'n allen

vind het belangrijk om er voor de jongelui een gezellige avond van te maken, zodat ze het leuk (blijven) vinden om thuis te blijven

als wij weg gaan ben ik bang dat zij ook weg (willen) gaan
monique

Bericht door monique »

ik ben dan vaak bij mn buurtjes die zijn verhuisd maar wel in hetzelfde dorpje wonen
en dan gaan we gezellig filmpie of tv kijken
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Daphne

Bericht door Daphne »

mijne zijn niet echt saai :jongle
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Moet je geen pech krijgen, anders heb je een flink probleem :)

Klinkt niet echt reformatorisch.
Zijn er (ook) nog momenten van inkeer, voorbereiding, verootmoediging e.d.?
Of is het alleen maar dienstig aan eigen genoegen?

Klinkt mss. wat hatelijk, is niet zo bedoeld, maar ik mis de eenvoudige dienst aan de Koning van de Kerk.
Sorry voor mijn onduidelijkheid. En nee, het klinkt niet hatelijk maar liefdevol.

Ik las het topic in de zin van wat voor speciale dingen je op je vrije dag doet. Vandaar dat ik wat dingen heb genoemd, voornamelijk vrijetijdsbesteding, hoewel het rockfestival zeker tot Gods eer was en ik daar veel van Hem heb mogen leren. Naar God toe gaan, inkeer, bezinning, aanbidding etc. zijn geen dingen die ik in het bijzonder op zaterdag inplan als voorbereiding op de zondag. Leven met God is 24/7 en ik probeer dat iedere dag van de week te doen, net zoals je geen volgeling van Christus bent als je op zondag naar de kerk gaat, maar als je ze ook door de week in de praktijk brengt.

Met God leven is niet iets wat ik naast het bezoek aan een concert, cafe, bardienst, mijn sport, een etentje etc. wil doen. Met Hem wandelen is niet iets waar ik een uur van mijn zaterdag voor inplan. Dat wil ik juist tijdens al die dingen doen.

Overigens bestaat er natuurlijk ook nog zoiets als stille tijd. Bewust tijd vrij maken voor Hem. Ik maak daar soms 's avonds tijd wel tijd voor vrij, door de week vaker dan op zaterdag trouwens omdat ik dan vaak veel te doen heb. Wel lees ik regelmatig Bijbel of christelijke boeken en bid ik als ik aan het lopen ben, of in de bus of trein zit enzo. En neem ik er voor het slapen gaan vaak wel de tijd voor. Verder door de week Bijbelstudie / wijkkring, soms een cursus vanuit de kerk etc.
Plaats reactie