De kerk en de gekleurde medemens

merel

Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Maar ik protesteer als we vanuit de woke-hysterie beelden van VOC voormannen moeten gaan omverhalen, straatnamen moeten gaan aanpassen etcetera. Dat gaat mij veel te ver.
Op zijn minst kan er een genuanceerd beeld worden geschetst van betreffende personen, door bijvoorbeeld een voetnoot te plaatsen. Voor de één kan een persoon een nationale held zijn, voor de ander is hij een moordenaar en uitbuiter.
Ik ben helemaal voor een genuanceerd beeld.
Helemaal mee eens. Ik heb vroeger ternauwernood iets geleerd over de negatieve kant van de VOC en de grote rol van de Nederlanders en Zeeuwen hierin.

Daarom vind ik dat dit boek op elke lagere school verplicht gelezen moet worden.

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-reis-van ... ydEALw_wcB
Laatst gewijzigd door merel op 02 sep 2022, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Dat zegt ook niemand. Alleen kan je niet ontkennen dat binnen de reformatorische kringen. heel veel rasisme is.
Ik ontken niet dat er racisme is in Reformatorische Kring. Of het heel veel is, en juist de Reformatorische kring hier zich aan bezondigd, durf ik niet te zeggen. Als ik de geluiden in de SGP hoor (toch een afspiegeling van de Reformatorische kring), dan kan ik niet zeggen dat men racistische geluiden vertolkt. Men zal in verhouding meer voor lokale opvang zijn van vluchtelingen, maar dat is nog geen racisme. Ook in mijn Reformatorische omgeving erken ik dat er reserve is tegen vreemdelingen, en soms zelfs racisme. Maar om te stellen van de Reformatorische kring een bolwerk van racisme is, dat herken ik absoluut niet.
Ik denk dat het vrij simpel is: de bible belt loopt grotendeels door agrarische gebieden en kleine dorpen. Ook onchristelijke personen in die regio's kunnen soms wat racistische denkbeelden hebben. Dat geldt dus ook voor onze gezindte. Overigens niet altijd kwaadwillend of racistisch bedoeld.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Het gaat om de cultuur. Ook aan jou stel ik de vraag: Graag één goede rede waarom we volken massaal moeten vermengen? Dus liever geen wedervraag, zoals in je vorige post.
Je kunt wel zien dat je aanhanger bent van Thierry. Die houdt er ook al van die rare rassentheorieën op na, die overigens uit de 19e eeuw stammen als uitwerking van o.a. de evolutietheorie.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ben een groot voorstander van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.

Wel vind ik dat migratie naar Nederland niet aanbodgestuurd, maar vraaggestuurd moet zijn. Noodopvang kan in de regio, en migratie naar Nederland op basis van wat wij in Nederland nodig hebben op de arbeidsmarkt. En met inachtneming van mogelijke risico's, bijvoorbeeld het risico van de radicale Islam.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Ik ben een groot voorstander van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.

Wel vind ik dat migratie naar Nederland niet aanbodgestuurd, maar vraaggestuurd moet zijn. Noodopvang kan in de regio, en migratie naar Nederland op basis van wat wij in Nederland nodig hebben op de arbeidsmarkt. En met inachtneming van mogelijke risico's, bijvoorbeeld het risico van de radicale Islam.
En welk risico brengt dat laatste met zich mee?
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef: Alleen van jouw eerste zin gaan mijn haren recht overeind staan. Wat maakt het uit welke kleur iemand heeft? Alle volkeren en natiën zullen op de laatste dag samen komen.

Jouw post laat zien hoe 'wij' neerkijken op mensen van kleur. Ik vind dat christen onwaardig. Het speelt niet alleen onder christenen hoor. Helaas zijn er ook elitaire scholen in Rotterdam waar ze de kinderen met een buitenlandse achternaam bij elkaar in de klas stoppen, in de hoop dat het merendeel afvloeit.
Misschien word het tijd voor meer haarlak dan.
Het maakt me niks uit wat voor haarkleur iemand heeft. Of huidskleur. Het gaat om de cultuur. Ook aan jou stel ik de vraag: Graag één goede rede waarom we volken massaal moeten vermengen? Dus liever geen wedervraag, zoals in je vorige post.
Jouw cultuur prevaleert boven een andere? Hoe hoogmoedig kan je zijn. Ik zou Mattheüs 25 31-46 vandaag eens lezen als je tijd hebt.
Merel, ik vraag gewoon om een argument waarom je volken moet vermengen? Je stelt weer een wedervraag.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
J.C. Philpot

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik ben een groot voorstander van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.

En welk risico brengt dat laatste met zich mee?
Als je de afgelopen tien jaren het Europese nieuws hebt gevolgd, heb je diverse aanslagen in Europa kunnen zien voorbij komen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Als je de afgelopen tien jaren het Europese nieuws hebt gevolgd, heb je diverse aanslagen in Europa kunnen zien voorbij komen.
En hoe zouden ze in het Midden-Oosten aankijken tegen het Westen?
merel

Bericht door merel »

merel schreef:
merel schreef: Alleen van jouw eerste zin gaan mijn haren recht overeind staan. Wat maakt het uit welke kleur iemand heeft? Alle volkeren en natiën zullen op de laatste dag samen komen.

Jouw post laat zien hoe 'wij' neerkijken op mensen van kleur. Ik vind dat christen onwaardig. Het speelt niet alleen onder christenen hoor. Helaas zijn er ook elitaire scholen in Rotterdam waar ze de kinderen met een buitenlandse achternaam bij elkaar in de klas stoppen, in de hoop dat het merendeel afvloeit.
Misschien word het tijd voor meer haarlak dan.
Het maakt me niks uit wat voor haarkleur iemand heeft. Of huidskleur. Het gaat om de cultuur. Ook aan jou stel ik de vraag: Graag één goede rede waarom we volken massaal moeten vermengen? Dus liever geen wedervraag, zoals in je vorige post.
Jouw cultuur prevaleert boven een andere? Hoe hoogmoedig kan je zijn. Ik zou Mattheüs 25 31-46 vandaag eens lezen als je tijd hebt.
Merel, ik vraag gewoon om een argument waarom je volken moet vermengen? Je stelt weer een wedervraag.
Volgens mij heeft @ mannetje jouw vraag al beantwoord en heeft @ ambtenaar de achtergrond van deze vraag verklaard.

Ik begrijp uit het opnieuw stellen van deze vraag dat je het genoemde bijbelgedeelte nog niet gelezen hebt. Anders zou je deze vraag niet meer durven stellen.
Laatst gewijzigd door merel op 02 sep 2022, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
J.C. Philpot

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Als je de afgelopen tien jaren het Europese nieuws hebt gevolgd, heb je diverse aanslagen in Europa kunnen zien voorbij komen.
En hoe zouden ze in het Midden-Oosten aankijken tegen het Westen?
Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 02 sep 2022, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Merel, ik vraag gewoon om een argument waarom je volken moet vermengen? Je stelt weer een wedervraag.
De enige reden waarom je dit niet zou willen is als je gelooft in zuiverheid van rassen. Dan ben je maar een paar stapjes verwijderd van het gedachtengoed van de nazi's. Eerder in dit topic zeg je dat je niet kunt geloven dat mensen in staat zijn om anderen te vermoorden vanwege hun etniciteit, seksuele geaardheid, etc. Wel nu, je bent zelf maar die paar stapjes daarvan verwijderd, je hebt het zelf enkel niet in de gaten.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Het gaat om de cultuur. Ook aan jou stel ik de vraag: Graag één goede rede waarom we volken massaal moeten vermengen? Dus liever geen wedervraag, zoals in je vorige post.
Je kunt wel zien dat je aanhanger bent van Thierry. Die houdt er ook al van die rare rassentheorieën op na, die overigens uit de 19e eeuw stammen als uitwerking van o.a. de evolutietheorie.
Misgegokt, ik snap het wel hoor.
Ik ben geen fan meer van Thierry, ik vind hem gevaarlijk worden. Wel zie ik raakvlakken omdat we beide rechts-georiënteerd zijn qua politiek.

Korte toelichting: Ik vind hem gevaarlijk omdat hij zich verheven voelt boven andere. Als iemand denkt dat je beter/sterker/machtiger bent dan de andere gaat het goed mis. In principe vind 95% van NL zich beter dan de andere. Slager Arie heeft veel beter vlees dan slager Gerrit, zo gaan die dingen. Het word gevaarlijk als mensen op hoog niveau zich beter voelen dan een andere. De stap naar overheersing is snel gezet. Economisch of militair gezien. Dan denk ik dat Thierry meer op economisch vlak zal opereren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Merel, ik vraag gewoon om een argument waarom je volken moet vermengen? Je stelt weer een wedervraag.
De enige reden waarom je dit niet zou willen is als je gelooft in zuiverheid van rassen. Dan ben je maar een paar stapjes verwijderd van het gedachtengoed van de nazi's. Eerder in dit topic zeg je dat je niet kunt geloven dat mensen in staat zijn om anderen te vermoorden vanwege hun etniciteit, seksuele geaardheid, etc. Wel nu, je bent zelf maar die paar stapjes daarvan verwijderd, je hebt het zelf enkel niet in de gaten.
Nog steeds geen goede reden waarom het wél goed zou zijn...
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:[Nog steeds geen goede reden waarom het wél goed zou zijn...
Er is geen goed of slecht. We kunnen slechts constateren dat jij een latente nazi bent.
Plaats reactie