Maar geloven we bij alle maatregelen die we terecht moeten nemen ook: Ik toch heb Mijn Koning gezalfd over Sion, den berg Mijner heiligheid. Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.refo schreef:Maar waarom zeg je dat? Dokters en regeringen nemen maatregelen tegen een ziekte. Dominees preken. Als de dokters gaan preken of de dominees dokter gaan spelen, gaat er veel mis.-DIA- schreef:Waarom werken we over de uiteindelijke oorzaak heen? Ik stop met reageren want ik wil niets opdringen alleen maar wijzen op Gods Woord.
COVID-19
Re: Wuhan virus
Laatst gewijzigd door -DIA- op 27 feb 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bij elke gelegenheid roep jij och en wee, dat het einde der wereld nabij is, of iets soortgelijks. Dat werkt niet.-DIA- schreef:Waarom werken we over de uiteindelijke oorzaak heen? Ik stop met reageren want ik wil niets opdringen alleen maar wijzen op Gods Woord.
Misschien eerst eens rondkijken in de eigen binnenkamer?-DIA- schreef:Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Vanzelf. Maar niet hardop zeggen...?Herman schreef:Misschien eerst eens rondkijken in de eigen binnenkamer?-DIA- schreef:Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Dat wel, maar niet in negatieve gevolgtrekking in de trant van 'niemand roept'.-DIA- schreef:Vanzelf. Maar niet hardop zeggen...?Herman schreef:Misschien eerst eens rondkijken in de eigen binnenkamer?-DIA- schreef:Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Overigens ontbreekt het volgens mij in de kranten wel aan christelijke opinievorming op dit punt.
We weten dat vanzelf niet. Maar onze overheid zwijgt er tot nu toe over. En we mogen elkaar toch opwekken? En dat er geen christelijke opinie is komt omdat we massaal God verlaten? Of ontgaat het ons dan dat we in snel tempo geseculariseerd zijn?Herman schreef:Dat wel, maar niet in negatieve gevolgtrekking in de trant van 'niemand roept'.-DIA- schreef:Vanzelf. Maar niet hardop zeggen...?Herman schreef:Misschien eerst eens rondkijken in de eigen binnenkamer?-DIA- schreef:Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Overigens ontbreekt het volgens mij in de kranten wel aan christelijke opinievorming op dit punt.
- Dodo
Ik vind het hele gebeuren wel een wakeupcall. Een betrekkelijk ongevaarlijk virus dat de halve wereld in rep en roer brengt, en de een flinke stok in de wielen van de economie steekt. We zijn helemaal niet zo machtig als we wel eens denken.
En wat me ook erg raakte, de persoonlijke verhalen vooral uit China. Dat een vader opgenomen moest worden vanwege de Corona, en dat zijn gehandicapte zoon alleen thuis bleef zonder verzorging en toen overleed omdat niemand naar hem omkeek. Zo is China ook...
En wat me ook erg raakte, de persoonlijke verhalen vooral uit China. Dat een vader opgenomen moest worden vanwege de Corona, en dat zijn gehandicapte zoon alleen thuis bleef zonder verzorging en toen overleed omdat niemand naar hem omkeek. Zo is China ook...
Als we de berichten zo lezen moesten soms onwillekeurig denken het gezegde "mijden als de pest".
Het is goed om de tekenen van de tijd te zien.
Het is ook goed om daarnaast ziekten en hun verspreiding als processen te zien waar we deels direct invloed op hebben. Artsen en bijvoorbeeld het RIVM hebben daar een rol in.
Trouwens ik ben nog steeds verbaasd dat zo weinig stewards en stewardessen zijn besmet. Ik denk ook dat OV niet de grootste bron van gevaar is. In het OV kijken mensen elkaar niet zo veel aan en zijn ze over het algemeen vrij voorzichtig met waar ze hoesten. Gevaar is er wel voor hoesten op de hand en dan iets vasthouden waardoor het virus op het oppervlak blijft zitten (en dit virus kan daar even overleven). Ooit hoorde ik een praatje van iemand die in Engeland vrij dicht bij beleidsadvies is betrokken en hij claimde dat er niet veel aanwijzingen zijn dat OV bij griepverspreiding een grote rol speelt. Zelf zou ik op het moment voorzichtiger zijn met buffetrestaurants en scholen.
Het is ook goed om daarnaast ziekten en hun verspreiding als processen te zien waar we deels direct invloed op hebben. Artsen en bijvoorbeeld het RIVM hebben daar een rol in.
Trouwens ik ben nog steeds verbaasd dat zo weinig stewards en stewardessen zijn besmet. Ik denk ook dat OV niet de grootste bron van gevaar is. In het OV kijken mensen elkaar niet zo veel aan en zijn ze over het algemeen vrij voorzichtig met waar ze hoesten. Gevaar is er wel voor hoesten op de hand en dan iets vasthouden waardoor het virus op het oppervlak blijft zitten (en dit virus kan daar even overleven). Ooit hoorde ik een praatje van iemand die in Engeland vrij dicht bij beleidsadvies is betrokken en hij claimde dat er niet veel aanwijzingen zijn dat OV bij griepverspreiding een grote rol speelt. Zelf zou ik op het moment voorzichtiger zijn met buffetrestaurants en scholen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Oké. Jij hebt het idee dat we er al zijn?!huisman schreef:Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.Hendrien schreef:Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
Bij een gewone seizoensgriep sterven er wereldwijd tussen de 250000 en 500000 mensen. Dan zijn de aantallen van dit virus gelukkig vele malen kleiner.
Ik las zojuist dat SARS overlevenden vrij veel blijvende longcomplicaties (!) hebben overgehouden na het ziek zijn. Bij dit virus zou dit ook zo kunnen zijn, maar dat is nog niet bekend. Dat is toch wel een verschil met de griep.
De meeste virologen denken er toch anders over. En hoe weet je zeker dat een groot aantal besmette mensen onder de radar blijft?huisman schreef:Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.Hendrien schreef:Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
Bij een gewone seizoensgriep sterven er wereldwijd tussen de 250000 en 500000 mensen. Dan zijn de aantallen van dit virus gelukkig vele malen kleiner.
-
- Verbannen
Ja hoor, ik ben het helemaal met @huisman eens. Over een jaar hoor je er niemand meer over.eilander schreef:Oké. Jij hebt het idee dat we er al zijn?!huisman schreef:Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.Hendrien schreef:Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat mogen we wel denken...Jantje schreef:Ja hoor, ik ben het helemaal met @huisman eens. Over een jaar hoor je er niemand meer over.eilander schreef:Oké. Jij hebt het idee dat we er al zijn?!huisman schreef:Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.Hendrien schreef:Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
RD meld (samen met NOS / ANP) dat in China het virus weer op z'n retour is.
Dan zal de rest toch wel volgen?
Dan zal de rest toch wel volgen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.