Moderne uitingen in reformatorische bladen

Zeeuw

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Zo zie je maar @Hendrien, dat zelfs @DDD mij enigszins begrijpt. .
Een medestander voelt altijd fijn natuurlijk.
Maar als begrip in één post samengaat met een aanbeveling voor een onbijbels programma vol van list en bedrog, is het weinig waard.
Ik vind deze post van Bezorgd eigenlijk wel sterk. Het gaat, zoals we het (bijna) allemaal eens zijn, niet over het medium op zich. Maar ik denk dat er qua programmering op allerlei media een enorme gewenning en vervlakking aan het ontstaan is in 'onze' gezindte.
In bv boer zoekt vrouw gebeurt m.i. van alles wat niet door de beugel van de wet van de Heere kan. Toch is het blijkbaar genieten, want 'zo idyllisch' oid
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Zo zie je maar @Hendrien, dat zelfs @DDD mij enigszins begrijpt. Dat vind ik toch wel nog een reactie waard. Daarnaast wil ik ook wijzen op wat @eilander schreef. Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft. Ik meen dat enkel @Maanenschijn daar wat over deelde. Bovendien: op onze reformatorische scholen worden ook fragmenten uit programma's over het maatschappelijke en politieke leven getoond.
Ik kan louter spreken over de toegevoegde waarde van programma's die ik vrijwel altijd kijk. Dit betreft:
- Jeugdjournaal, kijk ik dagelijks met mijn oudste kind, mede in het kader van Nieuwsbegrip dat hij voor school moet maken.
- Journaal, kijk ik dagelijks om op de hoogte te blijven van het nieuws.
- Tegenlicht, in dit programma komen vaak onderwerpen aan bod die betrekking hebben op mijn werk en daar ook besproken worden.
- Zembla, volg ik uit maatschappelijke interesse
- Buitenhof, volg ik ook beroepshalve
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:
Tiberius schreef:Dat is wel wat anders natuurlijk. Die foto van Maxima was een nieuwsfeit, de door Jantje gewraakte foto niet.
Maar slaat wel op de topictitel. Sloeg. Want ik denk niet dat hier nog veel mensen zich aan zullen ergeren.
Jantje schreef: Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft.
Ik zie wel toegevoegde waarde.
Televisie is een apparaat waarmee je ver(der) kunt kijken.
Ik zie dingen op tv die ik niet in de krant zie of op de radio hoor.
Als ik een interview op de radio hoor, hoor ik alleen de stemmen. Kijk je het op tv zie je hun gezichten, gebaren, dus wat meer nuances erbij.
Heel vroeger gingen mensen naar de bioscoop om de beelden te zien van de bombardementen of watersnoodramp.
Nu komen die beelden in de huiskamer.
Zoals elke uitvinding kan de televisie worden misbruikt idd.
Maar dat gold evengoed voor de bandrecorder, die in veel huiskamers stond om preken of liederen af te draaien.
Terwijl dat apparaat ook voor andere, verkeerde doeleinden werd gebruikt.
En heus, als dat ding in huis staat is dat over het algemeen minder verslavend en bijzonder, dan mensen die het niet gewend zijn en een tv in hun vakantiehuisje aantreffen, want dan wordt er vaak wel gekeken. ;)
Deze bijdrage zorgt ervoor dat er een beetje kwaadaardige, kwajongensachtige grijns op mijn gezicht verschijnt. (Dit zet ik er even bij, want anders gaat de nuance verloren. RF is nu eenmaal geen televisie...)
Vetgedrukte zin doet mij vermoeden dat jij in je jeugd niet veel televisie hebt gekeken, gezien het grote aantal programma's waar ik nu op RF regelmatig over lees in je bijdragen.
- Niet meer zo actief -
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Mannetje schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef:Dat is wel wat anders natuurlijk. Die foto van Maxima was een nieuwsfeit, de door Jantje gewraakte foto niet.
Maar slaat wel op de topictitel. Sloeg. Want ik denk niet dat hier nog veel mensen zich aan zullen ergeren.
Jantje schreef: Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft.
Ik zie wel toegevoegde waarde.
Televisie is een apparaat waarmee je ver(der) kunt kijken.
Ik zie dingen op tv die ik niet in de krant zie of op de radio hoor.
Als ik een interview op de radio hoor, hoor ik alleen de stemmen. Kijk je het op tv zie je hun gezichten, gebaren, dus wat meer nuances erbij.
Heel vroeger gingen mensen naar de bioscoop om de beelden te zien van de bombardementen of watersnoodramp.
Nu komen die beelden in de huiskamer.
Zoals elke uitvinding kan de televisie worden misbruikt idd.
Maar dat gold evengoed voor de bandrecorder, die in veel huiskamers stond om preken of liederen af te draaien.
Terwijl dat apparaat ook voor andere, verkeerde doeleinden werd gebruikt.
En heus, als dat ding in huis staat is dat over het algemeen minder verslavend en bijzonder, dan mensen die het niet gewend zijn en een tv in hun vakantiehuisje aantreffen, want dan wordt er vaak wel gekeken. ;)
Deze bijdrage zorgt ervoor dat er een beetje kwaadaardige, kwajongensachtige grijns op mijn gezicht verschijnt. (Dit zet ik er even bij, want anders gaat de nuance verloren. RF is nu eenmaal geen televisie...)
Vetgedrukte zin doet mij vermoeden dat jij in je jeugd niet veel televisie hebt gekeken, gezien het grote aantal programma's waar ik nu op RF regelmatig over lees in je bijdragen.
Ik keek vroeger bij mijn oma Zwiebertje. En op zaterdagmiddag schaatsen. :)
Mara

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: Deze bijdrage zorgt ervoor dat er een beetje kwaadaardige, kwajongensachtige grijns op mijn gezicht verschijnt. (Dit zet ik er even bij, want anders gaat de nuance verloren. RF is nu eenmaal geen televisie...)
Als je zoveel moeite hebt gedaan om dingen terug te lezen, had je ook kunnen lezen dat ik al eerder heb gezegd dat wij thuis geen tv hadden, maar mijn man wel.
Ik heb wel gezegd dat ik dat ding op zondag niet aan wil hebben, nooit, en dat gebeurt dan ook niet.
Grote aantal :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Zien jullie ook op die foto dat de vrouw “raka” schreeuwt tegen die man?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Of ga je soms vaak op vakantie, Mara?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft.
Heb je het nu over het apparaat zelf?
Ja.
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Zo zie je maar @Hendrien, dat zelfs @DDD mij enigszins begrijpt. .
Een medestander voelt altijd fijn natuurlijk.
Maar als begrip in één post samengaat met een aanbeveling voor een onbijbels programma vol van list en bedrog, is het weinig waard.
Dat beveel ik niet aan. En dat is de verantwoording van @DDD zelf. Ik ben allang blij dat hij begrijpt waarom ik in het andere draadje de reactie plaatste en waarom @Luther dit draadje heeft aangemaakt. Dat is in ieder geval al het vermelden waard.

En verder denk ik dat in menig huiskamer (op de Biblebelt) dit weekend de wenkbrauw gefronst is.
Laatst gewijzigd door Jantje op 05 feb 2019, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:Zien jullie ook op die foto dat de vrouw “raka” schreeuwt tegen die man?
Nee, ik zie er meer een oe-klank in. Dus "roekoe".
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Wim Anker schreef:Zien jullie ook op die foto dat de vrouw “raka” schreeuwt tegen die man?
En ik zie er meer een foei-klank in (Wat heb jij nou toch gekocht en geïnstalleerd?).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
En verder denk ik dat in menig huiskamer (op de Biblebelt) dit weekend de wenkbrauw gefronst is.
Als dat in eerlijke verontwaardiging is gebeurt, is dat goed Jantje. Als het in schijnheiligheid is, omdat er via allerhande andere apparatuur net zo hard foute zaken binnen komen, is dat helemaal niet goed.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
Als dat in eerlijke verontwaardiging is gebeurt, is dat goed Jantje. Als het in schijnheiligheid is, omdat er via allerhande andere apparatuur net zo hard foute zaken binnen komen, is dat helemaal niet goed.
Dat lijkt me logisch. Maar zeg ik dat dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
En ik zie er meer een foei-klank in (Wat heb jij nou toch gekocht en geïnstalleerd?).
"... juist net nu die fotograaf van het RD binnenstapt"
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Inderdaad ja... :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
Dat lijkt me logisch. Maar zeg ik dat dan?
Nee.

Ik denk echter dat er in 'onze' kringen veel selectieve verontwaardiging is, die zich richt op een aantal stokpaardjes. Terwijl het m.i. om 1 ding gaat in dit leven: 'hoe verschijn ik rechtvaardig voor God?'. Het valt me op dat hoe meer mensen zich druk maken over stokpaardjes, hoe lastiger je met ze in gesprek komt over die vraag.
Hiermee uiteraard jou niet hiervan betichtend broeder Jan.
Plaats reactie