Geeske_1991 schreef:Jantje schreef:En wiens (of Wiens?!?) schuld is het dan als je niet bekeerd wordt?
De onmogelijkheid van 's mensen kant ontslaat ons niet van onze eigen verantwoordelijkheid. Want ja, als God het moet doen, waarom zou ik dan nog naar de kerk gaan? Het is immers toch:
Geeske_1991 schreef:En al ons bidden en kerkgaan is niet meer dan een stank in Gods heilige neusgaten.
...dus wat heeft het dan nog voor zin?
We doen alleen wat we schuldig zijn te doen omdat God het ons gebied.
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet. Je moet verantwoording afleggen van het wel of niet naar de kerk gaan. Niemand kan doen wat God van ons eist want anders had Christus de wet vergeefs vervuld.
Je dwaalt. En stevig ook.
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel onbijbelse uitspraken in een enkel uur gehoord van iemand die zich christelijk noemt. Dat klinkt heel erg hard, maar zo spreekt de Bijbel zelf ook als het gaat om zulk soort rariteiten.
Je veracht heel het offer van Christus dat Hij aan het kruis heeft gebracht. Je veracht de uitstorting van de Heilig Geest. Je veracht de waarde van het gebed, de ambten en het gebruik van de sacramenten, die alle drie door God Zelf zijn ingesteld.
Kortom, deze leer is zo verschrikkelijk dat er een extra vurig gebed nodig is om blinde ogen te openen. Ik meen het in oprechtheid en liefde; verlaat alsjeblieft vandaag nog deze ongoddelijke leer, anders zal het inderdaad leiden tot eeuwige rampspoed.