Had men vroeger minder geld nodig?

DDD

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door DDD »

Ik begrijp wel wat je bedoelt. En ik vind het ook leuker als iemand spontaan pannenkoeken voor mij bakt, dat komt echter hooguit een keer per jaar voor.

En dus ben ik ook blij als mijn hulp met veel plezier pannenkoeken voor mij bakt.

Ik ben het niet met je eens dat die bedrijven verdienen aan mensen die geen tijd willen steken in iets liefs. Maar een deel van de mensen heeft het ontzettend druk. Als je 50 of 60 uur in de week werkt en ook nog een prive-leven hebt, heb je niet heel veel tijd om alles zelf te doen. Ik zeg daarmee niet dat je alle persoonlijke dingen kunt uitbesteden, maar jij maakte opmerkingen over het opruimen van het huis. Dat is toch iets heel anders?

Het is heel makkelijk om te vinden dat andere mensen het verkeerd doen, maar ieders situatie is anders. Dat wil ik er maar mee zeggen. Er zijn wel degelijk mensen die heel moeilijk werk kunnen laten gaan, bijvoorbeeld omdat dat hun bedrijfje op langere termijn mogelijk schade doet.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

We zullen maar zeggen: smaken verschillen. Wat de een belangrijk vindt, dat vindt de ander niet belangrijk.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:Ik begrijp wel wat je bedoelt. En ik vind het ook leuker als iemand spontaan pannenkoeken voor mij bakt, dat komt echter hooguit een keer per jaar voor.

En dus ben ik ook blij als mijn hulp met veel plezier pannenkoeken voor mij bakt.

Ik ben het niet met je eens dat die bedrijven verdienen aan mensen die geen tijd willen steken in iets liefs. Maar een deel van de mensen heeft het ontzettend druk. Als je 50 of 60 uur in de week werkt en ook nog een prive-leven hebt, heb je niet heel veel tijd om alles zelf te doen. Ik zeg daarmee niet dat je alle persoonlijke dingen kunt uitbesteden, maar jij maakte opmerkingen over het opruimen van het huis. Dat is toch iets heel anders?

Het is heel makkelijk om te vinden dat andere mensen het verkeerd doen, maar ieders situatie is anders. Dat wil ik er maar mee zeggen. Er zijn wel degelijk mensen die heel moeilijk werk kunnen laten gaan, bijvoorbeeld omdat dat hun bedrijfje op langere termijn mogelijk schade doet.
Het is aan ambtenaren en andere loontrekkers vaak niet uit te leggen dat eens ondernemers leven heel anders is dan dat van hun.
Dat het kopen van een bos bloemen een belangrijke deal in de weg kan staan (wat dan weer loontrekkers in dienst van die ondernemers hun baan kan kosten).
Desiree

Bericht door Desiree »

Maar we hebben wel allemaal tijd voor de refoforumfamilie. Bedankt trouwens voor je tijd! Zullen we later een bejaardenrefoforumfamilietehuisonline.nl maken? Als de kids geen tijd hebben om ons op te zoeken en via hun secretaresse aan ons vragen hoe het met ons gaat enzo, dan kunnen we op het forum nog eens lekker nababbelen over die goeie oude tijd.. Moeten we wel een spelletje erbij maken... enne een bingo online etc. en een knop om even te stoppen.. Gat in de markt, een bejaardenforum.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

refo

Bericht door refo »

Ik zie al uit naar de verzorgrobot. Niet te onderscheiden van een echt mens. Maar wel altijd dienstbaar en vriendelijk.

Onze kinderen moeten namelijk werken tot hun 80e, dus voor ons is er geen tijd.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben heel lang semi-ambtenaar geweest;-) En mijn collega herkent dat nog steeds in mijn redeneringen en personeelsbeleid. En nu maatschappelijk ondernemer, zoals dat tegenwoordig zo fraai heet. Dus misschien kan ik een brug slaan... Als ik een avond moet werken, dan neem ik -als dat kan- ook rustig de volgende dag een halve dag vrij.

Ik herinner mij discussies met mijn vorige werkgever, die geen chauffeur wilde gebruiken, terwijl hij zelden op tijd zijn e-mail beantwoordde. Dat vond ik onbegrijpelijk. Hij had die kostbare tijd prima kunnen gebruiken om zijn mail bij te houden. In de publieke sector ligt dat gevoelig. Dan heb je soms oelewappers die het zonde van het belastinggeld vinden als de burgemeester een chauffeur heeft. Ze vergeten dat die man of vrouw ook maar een beperkt aantal uren heeft en een in beginsel oneindig takenpakket, en dat het zonde van het belastinggeld is als hij/zij die tijd achter het stuur doorbrengt.

@Desiree: Dat eerste is ontspanning. Als ik 's avonds om half elf nog op kantoor of thuis aan het werk ben, dan doe ik dat er ter ontspanning bij. Een beetje verslavend is het voor mij ook wel, trouwens. Ik hoor mijzelf waarschijnlijk te graag;-)
Dat tweede is idioot. Hoewel ik pas van een vriendin hoorde die als haar zoon belde, gelijk met de agenda op schoot zat... Voor de oppas. Dan toch maar liever een oppas in huis, zou ik denken, als je daarvoor de ruimte hebt, althans.
Mara

Bericht door Mara »

Desiree schreef:Maar we hebben wel allemaal tijd voor de refoforumfamilie. Bedankt trouwens voor je tijd! Zullen we later een bejaardenrefoforumfamilietehuisonline.nl maken? Als de kids geen tijd hebben om ons op te zoeken en via hun secretaresse aan ons vragen hoe het met ons gaat enzo, dan kunnen we op het forum nog eens lekker nababbelen over die goeie oude tijd.. Moeten we wel een spelletje erbij maken... enne een bingo online etc. en een knop om even te stoppen.. Gat in de markt, een bejaardenforum.
:haha :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik begrijp wel wat je bedoelt. En ik vind het ook leuker als iemand spontaan pannenkoeken voor mij bakt, dat komt echter hooguit een keer per jaar voor.

Ik bedoelde niet het opruimen van het huis!
Het is goed om te scheiden wat nuttig/noodzakelijk is en wat bij je sociale leven hoort.
En over dat laatste ging het. Zoiets vind ik echt om te huilen.
Je huurt iemand in om je oude moeder even te bellen, je neemt een servicebureau in de arm die zorgt dat je vrouw op jullie trouwdag een bloemetje krijgt, je laat een vreemd iemand jou herinneren dat je dochter examen doet, deed, geslaagd is, naar de vroedvrouw moet.
DAT is sociale armoede DDD. En als je het AD magazine mag geloven, gaat een groot deel van de bevolking - althans die dit kunnen betalen - daarnaar toe.
Het is heel IK gericht, IK heb het druk, dus IK.... heb geen tijd.
Maar waar is de zorg voor de ander? Dan kan tijdgebrek NOOIT een excuus zijn!
DDD

Bericht door DDD »

Ik zie niet in waarom je geen herinnering mag gebruiken aan belangrijke gebeurtenissen. Maar dat is iets anders dan iemand anders laten bellen hoe het gaat met pa of ma, inderdaad.

Vind je het ook verkeerd als een vrouw haar man er aan herinnerd dat zijn ouders morgen zoveel jaar getrouwd zijn? Of is het alleen verkeerd als het in een online agenda staat?
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik zie niet in waarom je geen herinnering mag gebruiken aan belangrijke gebeurtenissen. Maar dat is iets anders dan iemand anders laten bellen hoe het gaat met pa of ma, inderdaad.

Vind je het ook verkeerd als een vrouw haar man er aan herinnerd dat zijn ouders morgen zoveel jaar getrouwd zijn? Of is het alleen verkeerd als het in een online agenda staat?
Het gaat over de gedachte erachter, de interesse in iemand.
En iemand kan een tikje vergeetachtig zijn, of slecht in data, maar daar gaat het niet om, dat zijn details.
Ik dacht dat je intussen wel begreep hoe ik het bedoelde.
Iemand of een instantie betalen om allerlei sociale NORMALE handelingen te laten verrichten.
Vraag maar eens aan de ontspoorde kinderen van rijke ouders, die alles hadden, maar aan één ding gebrek leden: liefde, zorg, aandacht.
Klinkt als 3, maar is vervlochten in elkaar.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb soms het idee dat je meer dingen tegelijk bedoelt. Maar voor het overige zijn we het denk ik eens.
refo

Bericht door refo »

Sinds wanneer hechten we geloof aan verhalen van 'ontspoorde kinderen' van rijke ouders?
Als het over Franca Treur of Jan Siebelink gaat doen we dat ook niet. Dan zeggen we dat ze een karikatuur maken van hun opvoeding.
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Het gaat over de gedachte erachter, de interesse in iemand.
En iemand kan een tikje vergeetachtig zijn, of slecht in data, maar daar gaat het niet om, dat zijn details.
Iemand of een instantie betalen om allerlei sociale NORMALE handelingen te laten verrichten.
Vraag maar eens aan de ontspoorde kinderen van rijke ouders, die alles hadden, maar aan één ding gebrek leden: liefde, zorg, aandacht.
Klinkt als 3, maar is vervlochten in elkaar.
Tja, definieer normaal.
Voor jou is het heel normaal dat iemand een bloemetje meeneemt, voor anderen dat ze deze laten bezorgen.
Wat voor jou normale handelingen zijn hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Maar verder ben ik het zeker met je eens. Ik heb niets tegen herinneringen voor bijvoorbeeld een verjaardag of trouwdag of een herinnering om je ouders te bellen in een (online) agenda, maar je ouders laten bellen door een servicebureau gaat mij veel te ver en de andere voorbeelden over examen kinderen ook. Ik vind dat ouders hier zelf actief in moeten zijn.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb er nog eens over nagedacht. Mijns inziens is de intentie bepalend. Ouders hebben er heus wel begrip voor dat sommige dingen niet altijd kunnen. Ze zijn zelf ook jonger geweest. Als je bijvoorbeeld altijd voor ieder neefje en nichtje de verjaardag de middag en avond in je agenda blokkeert, is er heus alle begrip voor dat je niet op een termijn van een week kunt komen opdraven als de verjaardag ineens een dag later wordt gevierd, bijvoorbeeld.
Ezen

Bericht door Ezen »

Als zzp-er vergeet je wel eens dingen. Kan ik van meepraten.
Daarvoor zijn hulpmiddelen. Electronische en zelfs online.
Is dat dan slechter dan een agendaatje? Vervelende is dat dat geen seintje geeft als je een paar dagen niet inkijkt.
Spitten en niet moe worden.
Plaats reactie