Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Matthijs

Re: Curatorium Ger. Gem. 2012 (discussie)

Bericht door Matthijs »

Erasmiaan schreef:
Matthijs schreef:
refo schreef: Iemand die niet uit de GG-traditie stamt, .
Is dat erg? Ik hoop niet dat het doel van de ZGG is om Ger.Gem. tradities over te brengen, zoals ze dat jammer genoeg wel op Papua gedaan hebben (ben ooggetuige).
Wat hebben "ze" gedaan dan en wat is daar jammer aan?
Hele noten, zwarte pakken.. Dat soort tradities..
Laat de cultuur z'n cultuur.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Tiberius schreef:
Erasmiaan schreef:
Matthijs schreef:
Is dat erg? Ik hoop niet dat het doel van de ZGG is om Ger.Gem. tradities over te brengen, zoals ze dat jammer genoeg wel op Papua gedaan hebben (ben ooggetuige).
Welkom terug! Dat is lang geleden.
Haha, zeker lang geleden. Ik las zo af en toe nog wel mee hoor.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Matthijs schreef:
Erasmiaan schreef:
Matthijs schreef:
Och, onze cultuur is ook door allerlei invloeden gevormd. Als we overal de cultuur de cultuur moesten laten liep iedereen nog met een dierenvel om zijn middel. Of een (hele) (kokos)noot...
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 22 mei 2012, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Erasmiaan schreef: Och, onze cultuur is ook door allerlei invloeden gevormd. Als we overal de cultuur de cultuur moesten laten liep iedereen nog met een vel voor zijn edele delen. Of een (hele) (kokos)noot...
In zoverre het zedelijk en bijbels geoorloofd is, is er niets mis met andere cultuur gewoonten.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

--
Laatst gewijzigd door Ad Anker op 22 mei 2012, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mensen, on-topic aub
freek

Bericht door freek »

Matthijs schreef:
Erasmiaan schreef:
Matthijs schreef:
Hele noten en zwarte pakken in Papua? Nee toch?
Democritus

Bericht door Democritus »

freek schreef:
Hele noten en zwarte pakken in Papua? Nee toch?
Van Ruler zou dit het kerstenen van de cultuur noemen. Misschien in dit geval zelfs Kerstenen (met hoofdletter).
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Het blijft een Godswonder (nee, dit is geen vloek) dat een jongeman als Al Charibi niet bij de eerste kennismaking met de kerkdienst in een Ger. Gem. niet is weggelopen om nooooit meer terug te keren. Het zal je maar gebeuren: eerst `deze bank is gereserveerd`en daarna `u zit op mijn plaats`. Gelukkig brandde er geen lampje totdat de plaatsen werden vrijgegeven.
Ik vind het nogal wat. En... laat hij a.j.b. niet mee gaan doen met de `kerktaal`en gewoon begrijpelijk Nederlands blijven spreken. Ik denk - wat dat betreft - hij veel kan leren van de predikanten Harinck en van der Net, die ook `uit de wereld`afkomstig zijn.
Sterretje

Bericht door Sterretje »

Ik las net op het feitelijke stuk over het Curatorium dat er vandaag GEEN studenten zijn aangenomen...... Dat had ik graag anders gezien!
Gian

Bericht door Gian »

boontje schreef:De predikant als invulling van "herder en leraar" is m.i. ook niet meer dan een historisch gegroeide vorm om aan het herderschap en leraarschap in de gemeente inhoud te geven. Niet dat ik daar iets op iets tegen heb, maar je moet de predikant als betaalde, professionele ambtsdrager niet verabsoluteren.
Herder en leraar is ook een gave. Geen ambt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

Matthijs schreef: Haha, zeker lang geleden. Ik las zo af en toe nog wel mee hoor.
Zie je Wilders nog wel eens..?
;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
SecorDabar

Bericht door SecorDabar »

Eppo Gremdaat schreef:Het blijft een Godswonder (nee, dit is geen vloek) dat een jongeman als Al Charibi niet bij de eerste kennismaking met de kerkdienst in een Ger. Gem. niet is weggelopen om nooooit meer terug te keren. Het zal je maar gebeuren: eerst `deze bank is gereserveerd`en daarna `u zit op mijn plaats`. Gelukkig brandde er geen lampje totdat de plaatsen werden vrijgegeven.
Ik vind het nogal wat. En... laat hij a.j.b. niet mee gaan doen met de `kerktaal`en gewoon begrijpelijk Nederlands blijven spreken. Ik denk - wat dat betreft - hij veel kan leren van de predikanten Harinck en van der Net, die ook `uit de wereld`afkomstig zijn.
Beste Eppo Gremdaat,
Zou hij dan ook niet van de andere predikanten kunnen leren ?
Of nog beter: Zou het niet het allerbeste zijn, dat men van God Zelf geleerd mag worden ?
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)

Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Marieke

Bericht door Marieke »

Eppo Gremdaat schreef:Het blijft een Godswonder (nee, dit is geen vloek) dat een jongeman als Al Charibi niet bij de eerste kennismaking met de kerkdienst in een Ger. Gem. niet is weggelopen om nooooit meer terug te keren. Het zal je maar gebeuren: eerst `deze bank is gereserveerd`en daarna `u zit op mijn plaats`. Gelukkig brandde er geen lampje totdat de plaatsen werden vrijgegeven..
Als de Heere gaat spreken in je leven, dan maken zulke bijzaken (hoe onsympathiek ik het overigens ook vind) je niet zoveel uit denk ik.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marieke schreef:
Eppo Gremdaat schreef:Het blijft een Godswonder (nee, dit is geen vloek) dat een jongeman als Al Charibi niet bij de eerste kennismaking met de kerkdienst in een Ger. Gem. niet is weggelopen om nooooit meer terug te keren. Het zal je maar gebeuren: eerst `deze bank is gereserveerd`en daarna `u zit op mijn plaats`. Gelukkig brandde er geen lampje totdat de plaatsen werden vrijgegeven..
Als de Heere gaat spreken in je leven, dan maken zulke bijzaken (hoe onsympathiek ik het overigens ook vind) je niet zoveel uit denk ik.
Dat zal, toch moet je oppassen met zo'n uitspraak. Mensen kunnen anderen daardoor wel enorm veel pijn doen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie