Re: Rabbijn wordt docent op een refoschool
Geplaatst: 07 sep 2011, 10:20
Het is voor een christen een pluspunt als zijn 'politiek inzicht' laag is.
Wat is RF onderwijs?
Wat is RF onderwijs?
Ik leg de tekst uit Math 10 vs 16 "Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven" toch wel iets breder uit dan de interpretatie die jij hier eraan geeft die - vrij vertaalt - m.i. neerkomt op "dom is juist prima".refo schreef:Het is voor een christen een pluspunt als zijn 'politiek inzicht' laag is.
Ik bedoelde hier Reformatorisch Scholen.refo schreef:Wat is RF onderwijs?
Spannende exegese.Willem schreef:Ik leg de tekst uit Math 10 vs 16 "Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven" toch wel iets breder uit dan de interpretatie die jij hier eraan geeft die - vrij vertaalt - m.i. neerkomt op "dom is juist prima".refo schreef:Het is voor een christen een pluspunt als zijn 'politiek inzicht' laag is.
Ik bedoelde hier Reformatorisch Scholen.refo schreef:Wat is RF onderwijs?
Heb ik gedaan. Maar ik begrijp niet zo goed wat je nu bedoelt.refo schreef:Lees na de door jou geciteerde tekst nog even wat verder.
leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Waar staat dat in de bijbel?Bert Mulder schreef:leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...
Job 28:jakobmarin schreef:Waar staat dat in de bijbel?Bert Mulder schreef:leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...![]()
Overigens is Gods orde niet altijd onze orde.....
Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?Bert Mulder schreef:jakobmarin schreef:Waar staat dat in de bijbel?Bert Mulder schreef:leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...![]()
Overigens is Gods orde niet altijd onze orde.....
En vele andere plaatsen in de Schrift, waaronder ook de schepping geschiedenis. Ik weet het, het noemt niet het nummersysteem. Maar, mijn stelling was, dat God een God van orde is.
Ik ben geen onderwijskundige, zoals velen hier. Maar toch zie ik de mogelijkheid in elke lesvak van de grootheid van onze God te vertellen.Zita schreef: Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?
Een christendocent hoort voor alle dingen gewoon een vakman te zijn, ofwel: de werkelijkheid van het vakgebied op begrijpelijke wijze, in hapklare brokken, op niveau openleggen voor zijn leerlingen.Bert Mulder schreef:Ik ben geen onderwijskundige, zoals velen hier. Maar toch zie ik de mogelijkheid in elke lesvak van de grootheid van onze God te vertellen.Zita schreef: Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?
Je noemde scheikunde. Het grote wonder, dat water uitzet als het vriest, terwijl alle andere stoffen krimpen als ze bevriezen. En dat twee van de meest explosieve stoffen, oxygen en hydrogen, zo geschapen zijn dat als ze saamgevoegd worden als H2O, ze het vuur doven. Dat kan onmogelijk evolutie zijn, maar dat moet zo geschapen zijn door onze Almachtige Schepper.
Grammatica... gebruik even je verbeelding. Daar is bijvoorbeeld het verhaal uit de Bijbel over de spraakverwarring... bouw daar maar even van uit...
Ben ik niet helemaal met je eens. Een christelike docent moet op de allereerste plaats een Christen zijn in de ware zin des woords en OOK een vakman.Luther schreef:Een christendocent hoort voor alle dingen gewoon een vakman te zijn, ofwel: de werkelijkheid van het vakgebied op begrijpelijke wijze, in hapklare brokken, op niveau openleggen voor zijn leerlingen.Bert Mulder schreef:Ik ben geen onderwijskundige, zoals velen hier. Maar toch zie ik de mogelijkheid in elke lesvak van de grootheid van onze God te vertellen.Zita schreef: Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?
Je noemde scheikunde. Het grote wonder, dat water uitzet als het vriest, terwijl alle andere stoffen krimpen als ze bevriezen. En dat twee van de meest explosieve stoffen, oxygen en hydrogen, zo geschapen zijn dat als ze saamgevoegd worden als H2O, ze het vuur doven. Dat kan onmogelijk evolutie zijn, maar dat moet zo geschapen zijn door onze Almachtige Schepper.
Grammatica... gebruik even je verbeelding. Daar is bijvoorbeeld het verhaal uit de Bijbel over de spraakverwarring... bouw daar maar even van uit...
Af en toe kun je dan via je vakgebied een doorsteekje maken naar de zaken die jij noemt.
Dat laat uiteraard onverlet dat iemand van buiten de achterban zeer kan overdragen, want enorm vormend kan zijn.