Ik vind het voor mezelf wel handig als ik zie wie iets doet in de kerk in de ere dienst. Feitelijk een koster toch ook wel. Een soort herkenningscode. Verpleegster lopen in het wit, ambulance in groen-geel. Politie in blauw etc. Dus kerkenraad in.. de kleur maakt natuurlijk niet uit, maar wel duidelijk herkenbaar. Ik vind dat handig en praktisch. Een beetje netjes vind ik wel fijn. Dat ik wel naar de preek luister en niet zit te kijken naar de kerkenraad hoe goed ze zijn om te zien.Lourens schreef:Misschien voor een andere topic.
Maar gedragscode voor ambtsdragers?
Is voor kleding een gedragscode nodig?
Is er verschil dan tussen predikant en ouderling of lerend ouderling?
Naar mijn mening mogen beiden dragen wat ze prettig vinden. Alleen binnen de eredienst gepaste kleding.
En verder gewoon het fatsoen als je ' in functie ' bent. Dus bezoek, vergadering etc. Maar dan hoeft het van mij ook
helemaal niet in het zwart.
En voor een predikant in spijkerbroek heb ik net zoveel respect als een predikant in drie-delig pak.
Verder niet teveel druk over maken. Kijk naar de lelie op het veld... die maakt zich ook niet druk.
Ik denk wel dat het Bijbels is, kijk maar naar de priesters en anderen. Die herkende je toch ook in hun kleding in de eredienst. Dat was toch veelal wit, niet? Maar goed, dat had de Heere voorgeschreven, dan moet je dat ook doen, want dan heeft dat een goede reden.