"Niet goed gelezen" is zeker niet van toepassing!Oorspronkelijk gepost door GraceDan heb jij het niet goed gelezen Robert,Oorspronkelijk gepost door Robert
Openbaring is natuurlijk zeer chiliastisch gekleurd, wat ik wel jammer vind. Het is daar dus niet 'theologisch neutraal'.
Ze vertellen juist alle visies die er zijn(kijk maar op de site).
Een van de belangrijkste reden waarom ik de studiebijbel heb aangeschaft is juist de objectiviteit van de studiebijbel. Ze zijn juist heel erg objectief.
mvgr, Grace
Ik heb de studieBijbel Openbaring zeer zeer zeer goed gelezen.
Ze geven idd wel alle visies weer, maar tonen een duidelijke voorkeur voor het chiliasme. Bovendien geven ze lang niet alle argumenten voor de andere meningen, bv. in de excursen.
Begrijp me goed, ik vind de StudieBijbel bijzonder waardevol, daarom gebruik ik'm ook zo vaak, maar ze zijn zeker niet objectief op alle vlakken in het commentaar.
De vraag is natuurlijk of dat ook zo moet, ik denk het niet. De tekst moet 'neutraal' vertaald worden, het commentaar is iets persoonlijks. Ik vind het alleen jammer dat ze over iets dat zo breed geinterperteerd kan worden als de eindtijd zo subjectief voor het chiliasme kiezen.