Maar gewoon even duidelijk.Bewaar het Pand schreef: ↑Vandaag, 15:55 Dat eerste wat je stelt is zeker waar, en dat laatste (zo ongeveer) ook. En ook ik hoop dat we nog tot een structuur waarin samengaan mogelijk is. Wat daar naar mijn mening alleen wel voor nodig is, is wat @Evangelist ook stelt:Daarom vrees ik - wat ik al zei - dat dit helaas niet meer zal gaan gebeuren, kijk maar bijvoorbeeld naar Hoogeveen, die als kerk met toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid nu ook de stap neemt om vrouwen in het ambt toe te laten. Al moeten we nooit buiten een wonder van Godswege rekenen...Voorwaarde daarvoor is toch echt dat alle gemeenten met vrouwen in de ambten en afwijkend beleid op homoseksuele relaties dit beleid gaan terugbuigen naar de synodebesluiten.
Kan dit Godswonder ook zijn dat een GS alsnog erkent dat een andere lezing mogelijk is t.a.v. vrouw en ambt en er zo weliswaar met voorzichtigheid en de vraag om terughoudendheid ruimte is, die dan gezamenlijk erkend wordt? Of bedoel je met een Godswonder dat al de kerken die nu afwijken jouw lezing van de Schrift op dit punt moeten omarmen?
Ik stel het zo scherp omdat ik het antwoord eigenlijk wel weet. En juist daarom heb ik moeite met het gebruik van woorden als (Gods)wonder hierbij. De vraag is niet om een Godswonder, maar om een buigen van de ander naar jou, toch?