Wist je dat . . . [12]

jvdg

Re: Wist je dat . . . [12]

Bericht door jvdg »

.......dat ik me niet kan heugen ooit medio september de tuin te hebben moeten sproeien.
En dan met name de hortensia's.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Je een heel mooie CD kan kopen voor het goede doel??? Van harte aanbevolen
Muziek en water
J. Veerman
In veel Afrikaanse landen is er een gebrek aan water. In Burkina Faso (Opper-Volta) bijvoorbeeld regent het maar drie maanden per jaar, zodat het gewas op het land staat te verdrogen. Van de putten met schoon drinkwater is er gemiddeld maar één beschikbaar voor 400 mensen. Wie niet enkele kilome­ters wil lopen om bij zo’n put te komen, moet genoegen nemen met vervuild water en ziekte als gevolg.
Het comité Woord en Daad in Soest ondersteunt een project in Burkina Faso waarbij, samen met de lokale bevolking, putten worden geboord, dammen aangelegd en pompen geïnstalleerd.
Ter ondersteuning van dit waterproject is een driedubbel­cd gemaakt. Op deze opnamen bespeelt Gerrit Christiaan de Gier een aantal orgels rond de stad Utrecht. En op elk orgel is muziek te beluisteren die met water te maken heeft.
Zo horen we op het 17e-eeuwse Kiespenningorgel in Wijk bij Duurstede een toccata van Bux­tehude die omhoog spuit als een fontein. En op het 18e-eeuwse Bätzorgel van Schalkwijk een me­lancholieke bewerking van Fletcher over Psalm 137.
Op het laat- 18e- eeuwse Mee­reorgel uit Maarssen klinkt een improvisatie over het zeemanslied ”O eeuw’ge Vader sterk in macht”, en op het 20e- eeuwse Flentropor­gel van de Sionskerk in Zeist horen we een rustig voortkabbelende Fantasie van Roelstraete.
Natuurlijk ontbreekt op deze cd’s de Watermusic van George Friedrich Händel niet. Hoogtepunt vind ik echter de Zeven Koralen die de Franse componist Langlais maakte voor trompet en orgel. De Gier speelt ze, met de trompettist Auke van der Merk, op het Maar­schalkerweerdorgel uit 1908 van de rooms-katholieke kerk in IJs­selstein. Vanwege deze muziek en voor het waterproject in Burkina Faso is de aanschaf van de cd’s de moeite waard.
N.a.v. ” Music and Water for all – Gerrit Christiaan de Gier, orgel; m.m.v. Auke van der Merk, trompet”; uitg. Stichting Orgelcultuur Mid­den- Nederland; 3-cd; € 25; bestellen:
Voor bestellen, pb me maar
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 21 sep 2009, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

.....dat ik de oproep van Jolanda van harte ondersteun, en ik een ieder zou willen verplichten daaraan gevolg te geven.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Vind alleen de titel 'iek en water' al bijzonder...
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:Vind alleen de titel 'iek en water' al bijzonder...
Precies, wat is mooier dan iets bijzonders te krijgen en daarmee ook nog een goed doel te steunen.

Of, wat is mooier dan om een goed doel te steunen en dan ook nog iets bijzonders te krijgen.

Kortom: Koop en luister!!
jvdg

Bericht door jvdg »

.....enne we hebben 3778 geregistreerde leden.

en dat maal het bedrag wat van de opbrengst overblijft.

Is nog te weinig, maar overbetalingen mogen ook,.......denk ik......
Rens

Bericht door Rens »

...........ik heel even achter de pc kruip om te laten weten hoe het gaat.

de hele gezondheidssituatie gaat snel achteruit. vaak kan ik door luchtgebrek niet méér dan 3 tot 5 meter afleggen, en ben ik inmiddels zo'n 27 kg afgevallen door het constante gevecht om lucht dag in dag uit. ik lig ook veel op bed vanwege gebrek aan energie en lucht.

met regelmaat lig ik een paar dagen in het ziekenhuis om weer op de been te worden gebracht na weer een verstikkingsaanval.

ik heb inmiddels 24-uurs zorg, kan ook via een beeldtelefoon directe hulp inroepen of even te spreken met een verpleegkundige. ook heb ik meermalen per week huishoudelijke hulp, en krijg elke dag, omdat ik zelf niet meer kan koken, een warme maaltijd van iemand op het dorp.

het tijdstip nadert met rasse schreden dat ik afscheid van het leven moet nemen, maar ben er erg nuchter onder en geniet nog zoveel mogelijk van wat er is. voor puck is al een ander thuis gevonden waar zij heen gaat op het moment dat ik niet meer voor haar kan zorgen.

de enige vraag die rest is: wat geeft het het als eerste op, het hart of de longen...

tot zover maar weer, ik ga weer naar m'n stoel proberen te komen. misschien dat ik over een weekje nog even op het forum kom kijken, maar veel eerder zal het niet zijn.

groetjes allemaal, en voor hen die ziek zijn of kampen met grotere of kleinere moeiten: heel veel sterkte!!!

rens
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

Rens schreef:...........ik heel even achter de pc kruip om te laten weten hoe het gaat.

de hele gezondheidssituatie gaat snel achteruit. vaak kan ik door luchtgebrek niet méér dan 3 tot 5 meter afleggen, en ben ik inmiddels zo'n 27 kg afgevallen door het constante gevecht om lucht dag in dag uit. ik lig ook veel op bed vanwege gebrek aan energie en lucht.

met regelmaat lig ik een paar dagen in het ziekenhuis om weer op de been te worden gebracht na weer een verstikkingsaanval.

ik heb inmiddels 24-uurs zorg, kan ook via een beeldtelefoon directe hulp inroepen of even te spreken met een verpleegkundige. ook heb ik meermalen per week huishoudelijke hulp, en krijg elke dag, omdat ik zelf niet meer kan koken, een warme maaltijd van iemand op het dorp.

het tijdstip nadert met rasse schreden dat ik afscheid van het leven moet nemen, maar ben er erg nuchter onder en geniet nog zoveel mogelijk van wat er is. voor puck is al een ander thuis gevonden waar zij heen gaat op het moment dat ik niet meer voor haar kan zorgen.

de enige vraag die rest is: wat geeft het het als eerste op, het hart of de longen...

tot zover maar weer, ik ga weer naar m'n stoel proberen te komen. misschien dat ik over een weekje nog even op het forum kom kijken, maar veel eerder zal het niet zijn.

groetjes allemaal, en voor hen die ziek zijn of kampen met grotere of kleinere moeiten: heel veel sterkte!!!

rens
Tjonge Rens,

Sterkte! Ik hoop voor je dat je geliefden om je heen hebt die er voor je (kunnen) zijn in deze tijd. Gelukkig weten we dat er altijd Iemand bij is die voor ons zorgt.

Groetjes, Daphne
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:.....dat ik de oproep van Jolanda van harte ondersteun, en ik een ieder zou willen verplichten daaraan gevolg te geven.
???? VERPLICHTEN???? Nou je moet eens weten hoeveel klassieke cd's ik heb. En verder weet ik niet wie ik allemaal niet gedenk met een bijdrage.
Als ik niet uitkijk kan ik m'n hele maandsalaris wel weggeven aan goede doelen. En dan de telefoontjes of ik voortaan niet automatisch een bepaald bedrag wil betalen, het lijkt me meer een verplichting worden dan een gift. .
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
JolandaOudshoorn

Mister schreef:Vind alleen de titel 'iek en water' al bijzonder...
tja, dat moet zijn Muziek en water. Verkeerd gekopieerd, sorry
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Rens schreef:...........ik heel even achter de pc kruip om te laten weten hoe het gaat.

rens
Rens, veel sterkte!
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik weet niet of je dit leest, Rens, maar Sterkte in alles.
JolandaOudshoorn

Rens, heel veel sterkte in alles! En Gods nabijheid toegewenst!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je van alles wat je gehoord hebt in al de kerken die je hebt bezocht, dit hebt meegenomen: het bloed van Jezus Christus Gods Zoon reinigt van alle zonden.
Rens

Bericht door Rens »

even vanaf het "ziekbed": alle ramen in huis zijn lekker tegen elkaar opengezet door de buurvrouw, kan er lekker even een hoop zuurstof binnenkomen.

Afbeelding

over een kwartiertje een poging wagen om puck uit te laten, lukt het niet dan doet één van de andere buren het uitlaten met plezier samen met haar eigen hond.......

@ Oude Waarheid: bedankt voor je kaart met briefje!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gesloten