Verkiezingen oktober 2025
Re: Verkiezingen oktober 2025
En doe je dit soort berichtjes alleen bij vrouwen met een hoofddoekje, of ook als het mannen zijn die uit de kamer vertrekken naar een ander baantje?
-
MGG
De ach ze is moslima kaart... noem maar een man die op onverklaarbare redenen hoog op een lijst stond terwijl hii druk bezig was om een andere baan te zoeken.
Lahlah heeft de verwijten toch echt aan haarzelf te danken. Eerst solliciteren naar een burgermeesterspost terwijl ze op nr 2 van de GL/PvdA lijst stond. Zelfs geheim gehouden voor haar partijgenoten. Toen het uitkwam en na de verkiezingen in elk interview benadrukken dat ze zich helemaal gaat inzetten in de tweede kamer en nu er vandoor gaan.
Ze is als parlementariër gewoon door de mand gevallen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nu moet je natuurlijk niet het werk bij mij gaan neerleggen. Jij komt met deze claim, dus bewijs maar dat er geen baantjesjagende mannen in de tweede kamer zitten/zaten.
Daar ging mijn bericht niet overhuisman schreef: ↑Gisteren, 14:18Lahlah heeft de verwijten toch echt aan haarzelf te danken. Eerst solliciteren naar een burgermeesterspost terwijl ze op nr 2 van de GL/PvdA lijst stond. Zelfs geheim gehouden voor haar partijgenoten. Toen het uitkwam en na de verkiezingen in elk interview benadrukken dat ze zich helemaal gaat inzetten in de tweede kamer en nu er vandoor gaan.
Pieter Duisenberg – vertrok vijf maanden na de verkiezingen van 2017 om voorzitter van de VSNU (universiteitenkoepel) te worden.Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:13Nu moet je natuurlijk niet het werk bij mij gaan neerleggen. Jij komt met deze claim, dus bewijs maar dat er geen baantjesjagende mannen in de tweede kamer zitten/zaten.
Linda Voortman – werd wethouder in Utrecht.
Liesbeth van Tongeren – werd wethouder in Den Haag.
Sharon Dijksma – werd wethouder in Amsterdam.
Jeanine Hennis-Plasschaert – werd VN-vertegenwoordiger in Irak.
Foort van Oosten – werd burgemeester van Nissewaard.
Sjoerd Potters – kreeg kort na de verkiezingen een burgemeesterspost en nam zijn Kamerzetel niet in.
Leendert de Lange – werd binnen twee jaar na zijn terugkeer in de Kamer burgemeester van Wassenaar.
Agnes Mulder – verliet de Kamer voor een directiefunctie bij VNO-NCW MKB Noord.
Jaco Geurts – werd waarnemend burgemeester van Maasdriel.
Dit zijn er tien die ik zo gauw even vond. Mannen en vrouwen die binnen twee jaar na verkiezing opstapten.
-
MGG
Ik kom helemaal niet met die claim. Als je mij iets in de mond legt, doe dat dan beargumenteerd. Bij FVD zitten diverse heren waarbij ik mijn vraagtekens heb bij hun motieven.Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:13Nu moet je natuurlijk niet het werk bij mij gaan neerleggen. Jij komt met deze claim, dus bewijs maar dat er geen baantjesjagende mannen in de tweede kamer zitten/zaten.
Waarschijnlijk is het een slinkse truc om bewust iets te vragen wat je niet aan kan tonen. Een slimme afleiding van hoe de grootste linkse partijen haar lijst vulde.
Toch valt Pro ook wel wat te verwijten. Wáárom is zij gaan solliciteren? Dat is natuurlijk wel een belangrijke vraag. Werd ze echt wel gewaardeerd binnen de fractie? Of is ze er inderdaad neergezet voor het plaatje maar kreeg ze niet de erkenning die normaal gesproken bij nummers 2 op de lijst 'hoort'? Dat laatste lijkt wel een beetje het geval: ze mocht in het bankje naast Timmermans zitten shinen als de diversiteits-troef van GL-PvdA maar Jesse Klaver is officieus altijd de nummer 2 geweest en gebleven.huisman schreef: ↑Gisteren, 14:18Lahlah heeft de verwijten toch echt aan haarzelf te danken. Eerst solliciteren naar een burgermeesterspost terwijl ze op nr 2 van de GL/PvdA lijst stond. Zelfs geheim gehouden voor haar partijgenoten. Toen het uitkwam en na de verkiezingen in elk interview benadrukken dat ze zich helemaal gaat inzetten in de tweede kamer en nu er vandoor gaan.
Voor die "eer" zou ik ook bedanken.
-
MGG
In november beweerde Klaver dat Lahlah de hele periode bij de fractie zou blijven. Hij zegt dat Lahlah dat destijds tegen hem heeft gezegd...Job schreef: ↑Gisteren, 23:57Toch valt Pro ook wel wat te verwijten. Wáárom is zij gaan solliciteren? Dat is natuurlijk wel een belangrijke vraag. Werd ze echt wel gewaardeerd binnen de fractie? Of is ze er inderdaad neergezet voor het plaatje maar kreeg ze niet de erkenning die normaal gesproken bij nummers 2 op de lijst 'hoort'? Dat laatste lijkt wel een beetje het geval: ze mocht in het bankje naast Timmermans zitten shinen als de diversiteits-troef van GL-PvdA maar Jesse Klaver is officieus altijd de nummer 2 geweest en gebleven.huisman schreef: ↑Gisteren, 14:18Lahlah heeft de verwijten toch echt aan haarzelf te danken. Eerst solliciteren naar een burgermeesterspost terwijl ze op nr 2 van de GL/PvdA lijst stond. Zelfs geheim gehouden voor haar partijgenoten. Toen het uitkwam en na de verkiezingen in elk interview benadrukken dat ze zich helemaal gaat inzetten in de tweede kamer en nu er vandoor gaan.
Voor die "eer" zou ik ook bedanken.
Het mag mij benieuwen wat de waarheid is.