Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10514
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Google maps die denkt dat ik aan het WK veldrijden meedoe, in plaats van dat ik kalmpjes op de fiets in een keurig outfitje een bezoekje 30 km verderop wil gaan afleggen. Hij stuurde me over trappen, over verbodentefietsenwandelpaadjes, roept bij ieder kruispunt 'bij het volgende kruispunt linksaf, vervolgens de eerste weg rechts' als hij bedoelt dat ik rechtdoor moet gaan, wil persé dat ik het fietspad aan de linkerkant van de weg neem in plaats van aan de rechterkant van de weg en blijft dan roepen dat ik om moet keren enz. Tel daar nog wat wegafsluitingen bij op. Ik kwam razend van ergernis aan op de plaats van bestemming. (gelukkig was daar appeltaart met slagroom)

Op de terugweg dacht ik met fiets en al lekker de helft van de tocht met de metro te doen. Fiets paste niet in de lift. Hup, met fiets en al op de roltrap. Dat heb ik wel vaker gedaan. Alleen was de roltrap van de vorige keer minder steil, had ik geen zwaar krat voorop en lette ik wellicht wat beter op hoe ik mij precies positioneerde ten opzichte van fiets en bepakking. Samenvatting: fiets stortte achterover en ik daarbij mee, fiets en ik rolden tien treden naar beneden, en onderweg naar beneden (nou ja, de roltrap ging omhoog, dus ik ging per saldo toch wel omhoog) vloog de inhoud van mijn krat mij voorbij. Maar hoera, boven op het perron aangekomen waren fiets en ik alweer overeind gekrabbeld, kon ik fiets even neerzetten en dankzij de roltrap kwamen mijn bezittingen toen kalmpjes achter mij aan bovenaan en hoefde ik ze alleen nog maar even op te rapen.
DDD
Berichten: 29024
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

:)

Nooit meegemaakt dat de fiets achterover stortte. Maar het geheel levert mij in ieder geval een glimlach op. Wellicht stond je Maps op wandelen?

Ik heb ook wel eens van die storende oproepen, dan zet ik hem op stil en volg ik ongeveer de goede richting. Dat gaat meestal ook goed.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Apologeet »

Ik gebruik die nieuwerwetse rotzooi niet.
Ik ken mijn omgeving goed genoeg zonder beeldscherm en satteliet netwerk en als dat niet het geval is heb ik genoeg aan de oude vertrouwde wegwijzers.
Zeeuw
Berichten: 11781
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef:Google maps die denkt dat ik aan het WK veldrijden meedoe, in plaats van dat ik kalmpjes op de fiets in een keurig outfitje een bezoekje 30 km verderop wil gaan afleggen. Hij stuurde me over trappen, over verbodentefietsenwandelpaadjes, roept bij ieder kruispunt 'bij het volgende kruispunt linksaf, vervolgens de eerste weg rechts' als hij bedoelt dat ik rechtdoor moet gaan, wil persé dat ik het fietspad aan de linkerkant van de weg neem in plaats van aan de rechterkant van de weg en blijft dan roepen dat ik om moet keren enz. Tel daar nog wat wegafsluitingen bij op. Ik kwam razend van ergernis aan op de plaats van bestemming. (gelukkig was daar appeltaart met slagroom)

Op de terugweg dacht ik met fiets en al lekker de helft van de tocht met de metro te doen. Fiets paste niet in de lift. Hup, met fiets en al op de roltrap. Dat heb ik wel vaker gedaan. Alleen was de roltrap van de vorige keer minder steil, had ik geen zwaar krat voorop en lette ik wellicht wat beter op hoe ik mij precies positioneerde ten opzichte van fiets en bepakking. Samenvatting: fiets stortte achterover en ik daarbij mee, fiets en ik rolden tien treden naar beneden, en onderweg naar beneden (nou ja, de roltrap ging omhoog, dus ik ging per saldo toch wel omhoog) vloog de inhoud van mijn krat mij voorbij. Maar hoera, boven op het perron aangekomen waren fiets en ik alweer overeind gekrabbeld, kon ik fiets even neerzetten en dankzij de roltrap kwamen mijn bezittingen toen kalmpjes achter mij aan bovenaan en hoefde ik ze alleen nog maar even op te rapen.
Stond je google maps op 'fiets'?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Je zou de routeplanner-app van de fietsersbond kunnen proberen, die is beter dan Google Maps.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian1975 »

Google maps met auto is bij mij altijd in staat om te zeggen linksaf. Terwijl pijlen en de goede route rechtsaf is. Of andersom. En dat ligt niet aan de vrouwenlogica. Bij mijn man is het ook.
Of je een afrit op te sturen en gelijk weer erop... :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Voor auto-navigatie gebruik ik meestal Waze, ook beter dan Google, omdat die alle snelheidscontroles enz. weergeeft.
Maar ik zet wel altijd die stem uit; ik houd niet van dat gezeur.
Geytenbeekje
Berichten: 8320
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Geytenbeekje »

Tiberius schreef:Voor auto-navigatie gebruik ik meestal Waze, ook beter dan Google, omdat die alle snelheidscontroles enz. weergeeft.
Maar ik zet wel altijd die stem uit; ik houd niet van dat gezeur.
Je wilt niet steeds horen dat je als een hork rijdt :huhu
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Geytenbeekje schreef:
Tiberius schreef:Voor auto-navigatie gebruik ik meestal Waze, ook beter dan Google, omdat die alle snelheidscontroles enz. weergeeft.
Maar ik zet wel altijd die stem uit; ik houd niet van dat gezeur.
Je wilt niet steeds horen dat je als een hork rijdt :huhu
Zegt die dat ook dan?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17575
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Voor auto-navigatie gebruik ik meestal Waze, ook beter dan Google, omdat die alle snelheidscontroles enz. weergeeft.
Maar ik zet wel altijd die stem uit; ik houd niet van dat gezeur.
Waze is iig in Duitsland en Frankrijk verboden . Google Maps gebruik ik intensief in de auto. Werkt prima als je tenminste daarbij niet je eigen intellect uitschakelt. Dat doen helaas veel navigatie gebruikers wel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ok, dat wist ik niet.
Het is inderdaad zo, dat Waze in Duitsland veel slechter werkt dan in Nederland, omdat de Waze-community daar veel kleiner is. Dat zal ongetwijfeld ook voor bepaalde gebieden in Nederland gelden.
Zeeuw
Berichten: 11781
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Mijn auto heeft via de ingebouwde navigatie live verkeersinfo. Die doet het eigenlijk heel best moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10514
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Zeeuw schreef:
Zita schreef:Google maps die denkt dat ik aan het WK veldrijden meedoe, in plaats van dat ik kalmpjes op de fiets in een keurig outfitje een bezoekje 30 km verderop wil gaan afleggen. Hij stuurde me over trappen, over verbodentefietsenwandelpaadjes, roept bij ieder kruispunt 'bij het volgende kruispunt linksaf, vervolgens de eerste weg rechts' als hij bedoelt dat ik rechtdoor moet gaan, wil persé dat ik het fietspad aan de linkerkant van de weg neem in plaats van aan de rechterkant van de weg en blijft dan roepen dat ik om moet keren enz. Tel daar nog wat wegafsluitingen bij op. Ik kwam razend van ergernis aan op de plaats van bestemming. (gelukkig was daar appeltaart met slagroom)

Op de terugweg dacht ik met fiets en al lekker de helft van de tocht met de metro te doen. Fiets paste niet in de lift. Hup, met fiets en al op de roltrap. Dat heb ik wel vaker gedaan. Alleen was de roltrap van de vorige keer minder steil, had ik geen zwaar krat voorop en lette ik wellicht wat beter op hoe ik mij precies positioneerde ten opzichte van fiets en bepakking. Samenvatting: fiets stortte achterover en ik daarbij mee, fiets en ik rolden tien treden naar beneden, en onderweg naar beneden (nou ja, de roltrap ging omhoog, dus ik ging per saldo toch wel omhoog) vloog de inhoud van mijn krat mij voorbij. Maar hoera, boven op het perron aangekomen waren fiets en ik alweer overeind gekrabbeld, kon ik fiets even neerzetten en dankzij de roltrap kwamen mijn bezittingen toen kalmpjes achter mij aan bovenaan en hoefde ik ze alleen nog maar even op te rapen.
Stond je google maps op 'fiets'?
Zeker stond de routeplanner op fiets. Dat heb ik meermaals nijdig gecheckt. Ik heb nog overwogen om 'm op auto te zetten, om die malle wandelpaadjes te vermijden, maar ik vreesde dat er dan opeens een melding 'fietser op de a16' oid zou komen. Mijn richtinggevoel is nul.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Voor auto-navigatie gebruik ik meestal Waze, ook beter dan Google, omdat die alle snelheidscontroles enz. weergeeft.
Maar ik zet wel altijd die stem uit; ik houd niet van dat gezeur.
Waze is iig in Duitsland en Frankrijk verboden . .
Waarom is het daar verboden?

Ik vind Waze veel prettiger als Google. Al moet je altijd wel opletten dat hij je niet al te toeristische routes voorschotelt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik denk vanwege de flitspaal-verklikkers.
Plaats reactie