Kwestie Opheusden

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Wandelende »

Objectief schreef:Heel bijzonder om te zien hoe Ds. Schultink de dominee naar de kansel bracht.
Wat vond je daar bijzonder aan?
(~)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Erasmiaan »

Wandelende schreef:
Objectief schreef:Heel bijzonder om te zien hoe Ds. Schultink de dominee naar de kansel bracht.
Wat vond je daar bijzonder aan?
Ik begrijp het zo: dat ds. Van Voorden zo onder vuur ligt maar nu zo wordt gesteund door zijn ambtsbroeder. Maar dat had je vast zelf ook wel kunnen bedenken.
kerkespraek
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 feb 2018, 15:48

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door kerkespraek »

Ds. A. van Voorden schrijft inmiddels weer in 'De Wachter Sions'. Van hem is een meditatie in het nieuwste blad verschenen. Terwijl dit een hele poos niet meer was.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Wandelende »

Erasmiaan schreef:
Wandelende schreef:
Objectief schreef:Heel bijzonder om te zien hoe Ds. Schultink de dominee naar de kansel bracht.
Wat vond je daar bijzonder aan?
Ik begrijp het zo: dat ds. Van Voorden zo onder vuur ligt maar nu zo wordt gesteund door zijn ambtsbroeder. Maar dat had je vast zelf ook wel kunnen bedenken.
De vraag is aan Objectief gesteld.

Overigens wel grappig dat jij een bepaalde interpretatie hebt en die je direct als een antwoord geeft op een niet aan jou gestelde vraag. Om vervolgens je eigen interpretatie tot vastgestelde waarheid te verheffen door te zeggen dat ik jouw waarheid ook zelf had kunnen bedenken.
(~)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door eilander »

Berichten zonder bron, en niet-bevestigde berichten heb ik hier weggehaald. Graag alleen feitelijk, en met vermelding van bron. Gezien eerdere ervaringen moeten we helaas extra streng zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door eilander »

eilander schreef:Berichten zonder bron, en niet-bevestigde berichten heb ik hier weggehaald. Graag alleen feitelijk, en met vermelding van bron. Gezien eerdere ervaringen moeten we helaas extra streng zijn.
En nogmaals wat berichten weggehaald. Voor alle duidelijkheid: ik heb niet beweerd dat berichten niet waar zijn. Het is alleen niet te controleren. Zodra er een te verifiëren bron is, wordt dat anders.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Mister »

Zegge
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 mar 2018, 17:34

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Zegge »

[quote="Mister"]https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-van ... -1.1483987[/quote

We wensen ds. Van Voorden veel zegen in zijn nieuwe gemeente. Maar we denken ook aan de kerkenraad van Opheusden die de dominee altijd met raad en daad heeft bijgestaan en nu al geruime tijd onder zoveel zorgen moet werken. Hopelijk is dit voor de gemeente van Opheusden het begin van een periode waarin de rust en eensgezindheid kan terugkeren.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Framboos »

http://ggin.webklik.website

Zelfs dit gaat dus niet goed: bericht dat ds van voorden beroep heeft aangenomen kan nog niet bevestigd worden en is vooralsnog foutief op de site geplaatste. ..
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door JCRyle »

Framboos schreef:http://ggin.webklik.website

Zelfs dit gaat dus niet goed: bericht dat ds van voorden beroep heeft aangenomen kan nog niet bevestigd worden en is vooralsnog foutief op de site geplaatste. ..
Interessant, omdat RD en Kerktijden het wel melden. Deze plaatsen - naar ik meen te weten - alleen als er informatie van de kerkenraad komt. Dus dan zou het later op de dag wel bekend geworden zijn. Dus mijn vraag: heeft Ds. van Voorden het nu wel of niet aangenomen naar Leerdam?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:
Framboos schreef:http://ggin.webklik.website

Zelfs dit gaat dus niet goed: bericht dat ds van voorden beroep heeft aangenomen kan nog niet bevestigd worden en is vooralsnog foutief op de site geplaatste. ..
Interessant, omdat RD en Kerktijden het wel melden. Deze plaatsen - naar ik meen te weten - alleen als er informatie van de kerkenraad komt. Dus dan zou het later op de dag wel bekend geworden zijn. Dus mijn vraag: heeft Ds. van Voorden het nu wel of niet aangenomen naar Leerdam?
Ja, wel aangenomen.
Ben er blij mee.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
JCRyle schreef:
Framboos schreef:http://ggin.webklik.website

Zelfs dit gaat dus niet goed: bericht dat ds van voorden beroep heeft aangenomen kan nog niet bevestigd worden en is vooralsnog foutief op de site geplaatste. ..
Interessant, omdat RD en Kerktijden het wel melden. Deze plaatsen - naar ik meen te weten - alleen als er informatie van de kerkenraad komt. Dus dan zou het later op de dag wel bekend geworden zijn. Dus mijn vraag: heeft Ds. van Voorden het nu wel of niet aangenomen naar Leerdam?
Ja, wel aangenomen.
Ben er blij mee.
Oke, bedankt. Je blijheid deel ik ten dele.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Framboos »

Hoe weet je nu dat ds van voorden het wel aangenomen heeft dan?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Luther »

Framboos schreef:Hoe weet je nu dat ds van voorden het wel aangenomen heeft dan?
Omdat het RD op dit punt een heel strikt beleid heeft. Zij publiceren pas als een kerkenraad dit doorgeeft, of het bij één van de kerkenraden is nagevraagd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door heusden-op »

De dominee van Heusden-op heeft het beroep van Dam-leer aangenomen. ( @Herman )
dam-leer
Gesloten