Kleine ergernissen [3]

henriët

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door henriët »

Zita schreef:Ik ergerde mij aan de dame vóór mij bij de kassa in de supermarkt. Karretje vol boodschappen. Frisdrank, ijsjes, koeken, peultjes, mango, pizza's, enzovoorts. De caissière ging scannen. Toen ze een tijdje bezig was, zei de mevrouw: 'Ik kan maar €30 betalen.' Er werd na ieder nieuw artikel op de totaalknop gedrukt om te kijken of het nog binnen het budget viel. En met nog zeker vijftien artikelen op de band was de €30 volgemaakt. Zuchtend werd er nog een euro uit een jaszak gehaald, want de broodjes moesten toch ook nog echt mee. 'Sorry hoor', zei de mevrouw toen, en stapte weg achter haar winkelwagentje, dat ze meteen maar meenam naar huis.
Ik kan me voorstellen dat zij ook baalde, maar waarom neemt een mens dan peultjes, koeken en mango's, en niet gewoon een nuchter brood, een kool en een zak appels?
misschien gaf ze een feestje van haar laatste geld....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Een gemiste kans, Zita, om van van je kleine ergenis een kleine/grote vreugde voor een ander te maken: "Maakt u zich geen zorgen, mevrouw, ik zal de rest wel voor u betalen. En omdat ik zo'n nuchtere meid ben, geef ik u ook nog een brood, een kool en een zak appels mee."
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
helma

Bericht door helma »

mmmm....ik heb ook vaak van weinig geld boodschappen moeten doen. Dan tel je vooraf wat je hebt; en elk ding wat je in je kar legt tel je op. Niet leuk, maar wel handig.
Beetje krom om je kar toch vol te laden en de helft op de band te laten liggen. Dan zou ik me verschrikkelijk schamen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

modesto schreef:Een gemiste kans, Zita, om van van je kleine ergenis een kleine/grote vreugde voor een ander te maken: "Maakt u zich geen zorgen, mevrouw, ik zal de rest wel voor u betalen. En omdat ik zo'n nuchtere meid ben, geef ik u ook nog een brood, een kool en een zak appels mee."
Dat zou ik graag gedaan hebben als het om een paar euro ging, of als het om noodzakelijke boodschappen ging. Andermans feestje hoef ik niet te financieren.
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Het is inderdaad niet moeilijk om ons met ontfermen bewogen te voelen jegens mensen die het in onze ogen verdienen, maar ik denk niet dat "in onze ogen verdienen" een Bijbels criterium is voor het betonen van naastenliefde. Het is juist de kunst om ons met ontfermen bewogen te voelen jegens mensen die het in onze ogen niet verdienen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Lassie

Bericht door Lassie »

Nou ik had net ook iets bij de kassa. Er ging nog een kassa open en er stonden drie klanten met elkaar te praten. Ze hoorden alleen maar dat kassa 3 open ging. Roets daar gingen er twee van die drie klanten, naar kassa 3. Een pinkassa. Ik zet mijn boodschappen op de band (kassa 2), komt ineens die ene klant en zegt tegen een mevrouw dat achter mij in de rij staat: u moet achter mij staan. Want die kassa (wijst naar kassa 3) is pinkassa en ik alleen betalen met geld. Die vrouw achter mij helemaal per plex. Dacht het dus niet.
Dat was echt een ergernis.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

modesto schreef:Het is inderdaad niet moeilijk om ons met ontfermen bewogen te voelen jegens mensen die het in onze ogen verdienen, maar ik denk niet dat "in onze ogen verdienen" een Bijbels criterium is voor het betonen van naastenliefde. Het is juist de kunst om ons met ontfermen bewogen te voelen jegens mensen die het in onze ogen niet verdienen.
Maak niet van elke mug een olifant! @Zita vertelt hier gewoon een leuk verhaaltje, verder niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

modesto schreef:Het is inderdaad niet moeilijk om ons met ontfermen bewogen te voelen jegens mensen die het in onze ogen verdienen, maar ik denk niet dat "in onze ogen verdienen" een Bijbels criterium is voor het betonen van naastenliefde. Het is juist de kunst om ons met ontfermen bewogen te voelen jegens mensen die het in onze ogen niet verdienen.
Het gaat hier toch niet over 'verdienen'? Overigens eens met Luther. Manman...
Mara

Bericht door Mara »

Een monteur die tussen 10 en 13 uur zou komen. Om 15 uur maar eens naar het bedrijf gebeld.
Ja, klus liep nogal uit, maar hij komt er zo aan.
Het is nu 16.16 en hij is er nog niet. :banghead
Waarom lopen die lui met een mobieltje rond als ze die niet gebruiken voor het doel waarvoor het bestemd is, nl. je klant informeren als het later wordt. :bombe
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Denk om je bloeddruk @Mara :fleur
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Ja zucht.... ademt langzaam door de mond uit en door de neus weer in. zoemmmmmm ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

:haha :haha :hum
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Posthoorn schreef:Overigens eens met Luther.
Ho wacht, deze moet ik even markeren! Dat ik dit nog mee mag maken! :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Charles

Bericht door Charles »

De verkiezingsposters, met al die loze spreuken.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Tja "Stem nu, betaal later" kunnen ze er allemaal beter opzetten.
The Groom's still waiting at the altar
Gesloten