!Zita schreef:Ontopic, aub.
Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet [2]
Ik stuit zomaar op een preek van ds. T. Klok op Kerkdienst gemist!
Soms vind je nog een verassing!
http://kerkdienstgemist.nl/assets/10699 ... Lfid8J0yos
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Alle predikanten staan daar open; de leesdiensten niet.-DIA- schreef:Ik stuit zomaar op een preek van ds. T. Klok op Kerkdienst gemist!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ontopic, aub.
Bedankt voor het delen. Wat mag deze ds zijn Koning aanprijzen om van Hem een onderdaan te mogen zijn of worden. Hoe vast ligt het in Hem voor de Zijnen.-DIA- schreef:Ik stuit zomaar op een preek van ds. T. Klok op Kerkdienst gemist!
-
Ds. A. Kort over Kolossenzen 3 vers 23-24.
Wat een onderwijs! Het houdt mij al een paar dagen bezig ..
oggkrimpen.nl; de ochtenddienst van 11 januari
Wat een onderwijs! Het houdt mij al een paar dagen bezig ..
oggkrimpen.nl; de ochtenddienst van 11 januari
Ik versta er niks van. Dan houdt het snel op.
Ja, herkenbaar. Als predikanten willen dat hun boodschap wordt verstaan, zouden ze kunnen beginnen met verstaanbaar te spreken.Charles schreef:Ik versta er niks van. Dan houdt het snel op.
Ik ken wel een logopediste die veel predikanten begeleidt, dus wie daar hulp bij zoekt, kan die echt wel vinden.
Maar in dit geval vraag ik me af of sommige mensen nog steeds zo enthousiast zouden zijn over de dominee als hij verstaanbaar ging praten: de preektrant lijkt "zo te horen".
~~Soli Deo Gloria~~
In de HHK maakt logopedie onderdeel uit van de studie (indien nodig). Wel zo nuchter.
Ik heb deze preek in z'n geheel geluisterd. De preektrant ben ik wel gewend, maar is behoorlijk vermoeiend door heel vaak op een verhoogde toon en met heel harde stem te praten. En sommige zinnen lopen niet erg helder. Dat je er "niks" van kan verstaan, lijkt me iets overdreven, maar goed ik ben wel wat gewend. Overigens weet ik dat er ook in de OGGiN met een logopediste wordt gewerkt. Of iedereen daar gebruik van maakt en of effecten merkbaar zijn, is een tweede.Hendrikus schreef:Ja, herkenbaar. Als predikanten willen dat hun boodschap wordt verstaan, zouden ze kunnen beginnen met verstaanbaar te spreken.Charles schreef:Ik versta er niks van. Dan houdt het snel op.
Ik ken wel een logopediste die veel predikanten begeleidt, dus wie daar hulp bij zoekt, kan die echt wel vinden.
Maar in dit geval vraag ik me af of sommige mensen nog steeds zo enthousiast zouden zijn over de dominee als hij verstaanbaar ging praten: de preektrant lijkt "zo te horen".
Maar het gaat om de boodschap. Ik moet zeggen dat ik vóór de tussenzang vond dat er veel gewezen op dat we in allerlei verbanden God moeten vrezen (gezin, werk, etc.); daar gaat het wel heel erg over "moeten". Na de tussenzang is ds. Kort rustiger en wordt er duidelijk gewezen op Christus, Die zondaren nodigt die er zelf een rommeltje van gemaakt hebben. Deze kernboodschap is bij ds. Kort wel helder.
Qua preektrant is de nieuwe lichting (ihb de heren met 'Veen' in hun naam) een verademing. Die spreken normaal. Qua inhoud vind ik ze ook beter dan die wat langer predikant zijn.eilander schreef:Ik heb deze preek in z'n geheel geluisterd. De preektrant ben ik wel gewend, maar is behoorlijk vermoeiend door heel vaak op een verhoogde toon en met heel harde stem te praten. En sommige zinnen lopen niet erg helder. Dat je er "niks" van kan verstaan, lijkt me iets overdreven, maar goed ik ben wel wat gewend. Overigens weet ik dat er ook in de OGGiN met een logopediste wordt gewerkt. Of iedereen daar gebruik van maakt en of effecten merkbaar zijn, is een tweede.Hendrikus schreef:Ja, herkenbaar. Als predikanten willen dat hun boodschap wordt verstaan, zouden ze kunnen beginnen met verstaanbaar te spreken.Charles schreef:Ik versta er niks van. Dan houdt het snel op.
Maar het gaat om de boodschap. Ik moet zeggen dat ik vóór de tussenzang vond dat er veel gewezen op dat we in allerlei verbanden God moeten vrezen (gezin, werk, etc.); daar gaat het wel heel erg over "moeten". Na de tussenzang is ds. Kort rustiger en wordt er duidelijk gewezen op Christus, Die zondaren nodigt die er zelf een rommeltje van gemaakt hebben. Deze kernboodschap is bij ds. Kort wel helder.
Ik had de intentie om de preek geheel te beluisteren. Zeker gezien de strekking van zijn boek was dat al langer een wens. Ik ben wel iets gewend maar dit houd ik echt niet vol. Ik kan me niet voorstellen dat vroeger v/d Poel of Smits ook zo spraken.
Eens met Freek overigens, dat was mij ook opgevallen (los van de inhoud, dat weet ik niet).
Eens met Freek overigens, dat was mij ook opgevallen (los van de inhoud, dat weet ik niet).
Hoe kan dat, los van de inhoud? Wordt er alleen maar op preektrant gelet dan, bij het luisteren van een preek?!Charles schreef:Ik had de intentie om de preek geheel te beluisteren. Zeker gezien de strekking van zijn boek was dat al langer een wens. Ik ben wel iets gewend maar dit houd ik echt niet vol.
-
Zo vreselijk is het nu ook weer niet. Bij een goede concentratie is deze predikant goed te volgen.
Je moet er echt voor gaan zitten.
Maar het was niet mijn bedoeling om deze predikant hier door te lichten, maar het ging mij om de boodschap!
En die was Bijbels! Ja we moeten God dienen in heel ons leven en alle facetten van dat leven.
Dat stelde hij niet los, maar in verbondenheid van Christus. Het is inderdaad een 'moeten', maar wel een "moeten" dat voortkomt uit de Liefde van Christus. Een rijke Christus-prediking was het!
Je moet er echt voor gaan zitten.
Maar het was niet mijn bedoeling om deze predikant hier door te lichten, maar het ging mij om de boodschap!
En die was Bijbels! Ja we moeten God dienen in heel ons leven en alle facetten van dat leven.
Dat stelde hij niet los, maar in verbondenheid van Christus. Het is inderdaad een 'moeten', maar wel een "moeten" dat voortkomt uit de Liefde van Christus. Een rijke Christus-prediking was het!
Nee, dat zeg ik omdat ik "die wat langer predikant zijn" niet genoeg ken en dus geen vergelijking kan maken.eilander schreef:Hoe kan dat, los van de inhoud? Wordt er alleen maar op preektrant gelet dan, bij het luisteren van een preek?!