Tiberius schreef:ejvl schreef:... maar ik praat over de tijd voor deze brochure toen de HSV net of gedeeltelijk uit was en direct verworpen werd zonder kennis van zaken.
Dat is evenmin een feit.

Na het verschijnen van de eerste deeluitgave is er al een brochure verschenen van de GBS, waarin (ik dacht) het bijbelboek Genesis besproken werd. De argumenten in die (vroegere) brochure waren in essentie gelijk aan de argumenten in de laatste brochure.
Toch is het wel een feit dat er is menig kerk (ik kan een lijstje opnoemen maar dat is vast niet toegestaan) niet op basis van kennis maar op basis van non-argumenten de HSV verworpen is.
Ik vind de huidige brochure van de GBS een goed werk, er staan echt goede punten in.
Ik had er laatst nog een discussie met een van onze ouderlingen over, over de slappe argumentatie die onze eigen kerk gebruikt ten opzichte van de HSV, argumenten die zo onderuit te schoffelen zijn, bijvoorbeeld psalm 116:3 en nog meerdere andere gevoelsargumenten.
Willen we de SV behouden, ook in de rechts reformatorische kerken, is een gedegen argumentatie over het hoe en het waarom nodig, de brochure van de GBS is daar een goed voorbeeld van, niet een argument als "er zijn zovelen van Gods volk gestorven met een tekst van de SV op de lippen, moeten we dat zomaar aan de kant zetten" en meerdere van dit soort argumenten.