Kleine ergernissen [3]

Panny

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Panny »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Dat is waar. De enige plaats waarvan ik weet dat er tegen wintersport gewaarschuwd wordt, is Rijssen. En daar is gemiddeld genomen voldoende geld voorhanden...

Ik vraag me af of iemand met een auto van anderhalve ton (niet aan kilometers;-) ) dan ook wordt toegesproken. Overigens vind ik niets mis met een oproep tot matigheid. Maar skiën is mijns inziens niet per definitie zo duur dat het ongepast is.
Is dat landelijk bekend? Als Rijssen de enige plaats is, is het wel magertjes geworden, dacht ik.
Laat Rijssen nu net bij de tien rijkste plaatsen van Nederland horen... Zo sobertjes is het daar dus ook niet ;)
Bij ons in de stad kunnen de meeste mensen wintersport misschien wel helemaal niet betalen.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Panny schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Dat is waar. De enige plaats waarvan ik weet dat er tegen wintersport gewaarschuwd wordt, is Rijssen. En daar is gemiddeld genomen voldoende geld voorhanden...

Ik vraag me af of iemand met een auto van anderhalve ton (niet aan kilometers;-) ) dan ook wordt toegesproken. Overigens vind ik niets mis met een oproep tot matigheid. Maar skiën is mijns inziens niet per definitie zo duur dat het ongepast is.
Is dat landelijk bekend? Als Rijssen de enige plaats is, is het wel magertjes geworden, dacht ik.
Laat Rijssen nu net bij de tien rijkste plaatsen van Nederland horen... Zo sobertjes is het daar dus ook niet ;)
Bij ons in de stad kunnen de meeste mensen wintersport misschien wel helemaal niet betalen.
Is dat zo?
Ik zie Rijssen in geen van de top-10 lijstjes van het CBS staan:

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/5D87FF45 ... andpub.pdf
(zie pag 37, 77 en 102 voor top-10 inkomen en vermogen per gemeente)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Pimpelmees schreef: Is dat zo?

Dik Wessels is naar Holten verhuisd ;) Dat haalt het gemiddelde aanzienlijk omlaag....

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Quote-500 ... p-5-133580
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Pimpelmees schreef: Is dat zo?

Dik Wessels is naar Holten verhuisd ;) Dat haalt het gemiddelde aanzienlijk omlaag....

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Quote-500 ... p-5-133580
Dat moest niet wat uitmaken. Holten behoort toch ook onder Rijssen?
Ik weet niet van een top 10, wel meerdere malen gehoord dat Rijssen-Holten (de juiste naam!) tot de
rijkere gemeenten van ons land behoort.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Kleine ergernis is dat de mevrouw die vanmiddag in het voorbijlopen mijn fiets omgooide niet even terugkwam om de ketting er weer om te leggen. In het donker bij min vijf jezelf helemaal onder het smeer smeren werkt niet echt humeurverbeterend.
Mara

Bericht door Mara »

Vanmorgen bankzaken geregeld en zag tot mijn ergernis dat er weer tweemaal een bedrag is afgeschreven door een bedrijf dat ik niet ken en waar ik ook geen toestemming voor gegeven heb.
Sinds het IBAN nummer is ingevoerd controleren banken kennelijk niet meer of naam en nummer klopt.
Enfin, gestorneerd maar het is wel zaak om goed op te letten en elke afschrijving (zeker wanneer dat een automatische is) goed te controleren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dipper
Verbannen

Bericht door Dipper »

Dat bij 1 ochtendje winterweer de spoorwegen en pakketdiensten plat liggen! Alleen in Nederland gebeurd dit, in België en in de Alpen rijdt alles gewoon. Te weinig aandacht voor onderhoud door al die privatiseringen!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Dipper schreef:Dat bij 1 ochtendje winterweer de spoorwegen en pakketdiensten plat liggen! Alleen in Nederland gebeurd dit, in België en in de Alpen rijdt alles gewoon. Te weinig aandacht voor onderhoud door al die privatiseringen!
Of bangigheid. Of voor de centen. Niet rijden betekent ook geen vertraging. Staat weer goed in de statistieken.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dipper schreef:Dat bij 1 ochtendje winterweer de spoorwegen en pakketdiensten plat liggen! Alleen in Nederland gebeurd dit, in België en in de Alpen rijdt alles gewoon. Te weinig aandacht voor onderhoud door al die privatiseringen!
Belgische treinen rijden sowieso minder goed. Heb er genoeg ervaring mee. Vandaag niet, maar sowieso meer vertraging daar, zelfs al in de dienstregeling ingebouwde vertragingen.
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 24 jan 2015, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
refo

Bericht door refo »

In de Alpen ligt op de eerste sneeuwdagen ook alles plat.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:In de Alpen ligt op de eerste sneeuwdagen ook alles plat.
Aan den Rijn of Gelderland?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef:
refo schreef:In de Alpen ligt op de eerste sneeuwdagen ook alles plat.
Aan den Rijn of Gelderland?
Alpen in:
Oostenrijk-Zwitserland-Duitsland-Italië-Frankrijk-Slovenië :huhu
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ik hoorde dat de SGP geen kritiek had op de NL afvaardiging naar Saudi-Arabië, de koning en minister Koenders.
Vanmiddag was de minister in de kamer hierover.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik ergerde mij aan de dame vóór mij bij de kassa in de supermarkt. Karretje vol boodschappen. Frisdrank, ijsjes, koeken, peultjes, mango, pizza's, enzovoorts. De caissière ging scannen. Toen ze een tijdje bezig was, zei de mevrouw: 'Ik kan maar €30 betalen.' Er werd na ieder nieuw artikel op de totaalknop gedrukt om te kijken of het nog binnen het budget viel. En met nog zeker vijftien artikelen op de band was de €30 volgemaakt. Zuchtend werd er nog een euro uit een jaszak gehaald, want de broodjes moesten toch ook nog echt mee. 'Sorry hoor', zei de mevrouw toen, en stapte weg achter haar winkelwagentje, dat ze meteen maar meenam naar huis.
Ik kan me voorstellen dat zij ook baalde, maar waarom neemt een mens dan peultjes, koeken en mango's, en niet gewoon een nuchter brood, een kool en een zak appels?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:Ik ergerde mij aan de dame vóór mij bij de kassa in de supermarkt. Karretje vol boodschappen. Frisdrank, ijsjes, koeken, peultjes, mango, pizza's, enzovoorts. De caissière ging scannen. Toen ze een tijdje bezig was, zei de mevrouw: 'Ik kan maar €30 betalen.' Er werd na ieder nieuw artikel op de totaalknop gedrukt om te kijken of het nog binnen het budget viel. En met nog zeker vijftien artikelen op de band was de €30 volgemaakt. Zuchtend werd er nog een euro uit een jaszak gehaald, want de broodjes moesten toch ook nog echt mee. 'Sorry hoor', zei de mevrouw toen, en stapte weg achter haar winkelwagentje, dat ze meteen maar meenam naar huis.
Ik kan me voorstellen dat zij ook baalde, maar waarom neemt een mens dan peultjes, koeken en mango's, en niet gewoon een nuchter brood, een kool en een zak appels?
Peultjes, koeken en mango's zijn langer houdbaar!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten