Al ga je je toch behoorlijk Comriaans uitdrukken. Dat kan natuurlijk niet anders, je moet niet uitgaan van een halve gelijkenis.huisman schreef:Idd huisman ziet soms hele merkwaardige exegese van bepaalde gelijkenissen liever over het hoofd.Anker schreef:Nee hoor, huisman houdt de boel wel aan de gang. Hij ziet soms wat over het hoofd, dat houdt het levendig.Afgewezen schreef:Of ze denken: met die huisman valt toch niks te beginnen.huisman schreef:Mee eens, Ik heb een paar dagen geleden gepoogd om het topic over drie/tweeverbonden nieuw leven in te blazen maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk omdat alle RF'ers tegenwoordige de Bijbelse drieverbondenler aanhangen![]()
Wist je dat........[6]
Re: Wist je dat........[6]
DWS kon zich er vorig jaar nog erg druk over maken.freek schreef:Tweeverbondenleer? Drieverbondenleer? Dat is toch een discussie die men alleen in de jaren '20 en '30 van de twintigste eeuw relevant vond?huisman schreef:Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
... dat namelijk het enige theologische topic is dat loopt en blijft lopen?
... het dus goed is dat er zulke boeken geschreven worden.
... al is het maar om RF op de been te houden.
Mee eens, Ik heb een paar dagen geleden gepoogd om het topic over drie/tweeverbonden nieuw leven in te blazen maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk omdat alle RF'ers tegenwoordige de Bijbelse drieverbondenler aanhangen![]()
Nieuwsgierig geworden.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=122
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Evenals Huismanhuisman schreef:DWS kon zich er vorig jaar nog erg druk over maken.freek schreef:Tweeverbondenleer? Drieverbondenleer? Dat is toch een discussie die men alleen in de jaren '20 en '30 van de twintigste eeuw relevant vond?huisman schreef:Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
Mee eens, Ik heb een paar dagen geleden gepoogd om het topic over drie/tweeverbonden nieuw leven in te blazen maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk omdat alle RF'ers tegenwoordige de Bijbelse drieverbondenler aanhangen![]()
Nieuwsgierig geworden.

Individuele mensen kunnen zich overal nog om druk makenhuisman schreef:DWS kon zich er vorig jaar nog erg druk over maken.freek schreef:Tweeverbondenleer? Drieverbondenleer? Dat is toch een discussie die men alleen in de jaren '20 en '30 van de twintigste eeuw relevant vond?huisman schreef:Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
Nieuwsgierig geworden.

-
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik weet niet of dit goed is voor Refoforum. Persoonlijk vind ik de discussie over wedergeboorte of schijngeboorte een van de meest nutteloze en heilloze van het hele forum op dit moment. Ik denk ook dat tegen dit soort discussies ernstig gewaarschuwd wordt in de Bijbel.Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
Dat zeg ik toch niet? Al zou ik maar 1 GG'er kennen, dan kan mijn bewering al kloppen.Afgewezen schreef:Ken jij alle 100.000 GG'ers??Tiberius schreef:Ik ken geen drieverbonder binnen de GG.
Ik ben een 3 verbonder en Gergemmer.Tiberius schreef:Dat zeg ik toch niet? Al zou ik maar 1 GG'er kennen, dan kan mijn bewering al kloppen.Afgewezen schreef:Ken jij alle 100.000 GG'ers??Tiberius schreef:Ik ken geen drieverbonder binnen de GG.
Met de 2 verbonden van de officiele GG is er geen Evangelieverkondiging mogelijk.
De gevolgen daarvan zijn akelig duidelijk zichtbaar aan het worden.
Ben jij een Gergemmer???refo schreef:Ik ben een 3 verbonder en Gergemmer.Tiberius schreef:Dat zeg ik toch niet? Al zou ik maar 1 GG'er kennen, dan kan mijn bewering al kloppen.Afgewezen schreef:Ken jij alle 100.000 GG'ers??Tiberius schreef:Ik ken geen drieverbonder binnen de GG.
Nee, dan is het goed.Tiberius schreef:Dat zeg ik toch niet? Al zou ik maar 1 GG'er kennen, dan kan mijn bewering al kloppen.Afgewezen schreef:Ken jij alle 100.000 GG'ers??Tiberius schreef:Ik ken geen drieverbonder binnen de GG.

Want...?jan34willem schreef:'t Is maar hoe je het bekijkt. Ik weet niet of dit goed is voor Refoforum. Persoonlijk vind ik de discussie over wedergeboorte of schijngeboorte een van de meest nutteloze en heilloze van het hele forum op dit moment. Ik denk ook dat tegen dit soort discussies ernstig gewaarschuwd wordt in de Bijbel.Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
Tiberius kent jou niet.refo schreef:Ik ben een 3 verbonder en Gergemmer.Tiberius schreef:Dat zeg ik toch niet? Al zou ik maar 1 GG'er kennen, dan kan mijn bewering al kloppen.Afgewezen schreef:Ken jij alle 100.000 GG'ers??Tiberius schreef:Ik ken geen drieverbonder binnen de GG.
Met de 2 verbonden van de officiele GG is er geen Evangelieverkondiging mogelijk.
De gevolgen daarvan zijn akelig duidelijk zichtbaar aan het worden.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Kan anders NIET zeggen dat die discussie sticht...Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik heb met jou nogal eens meegedaan met discussies over bijvoorbeeld het aanbod van genade. Ik moet zeggen dat die discussies soms bepaald niet stichtten, maar ik vind deze discussie eigenlijk best redelijk verlopen. Al krijg ik ook wel het idee dat ds. Kort zijn tijd beter had kunnen besteden dan dit boek te schrijven. Ds. Roos schrijft 7 artikelen, ds. de Heer een heel aantal, onrust in de OGG. Is dat het allemaal waard? Als ik de discussie hier op het forum lees denk ik van niet.Bert Mulder schreef:Kan anders NIET zeggen dat die discussie sticht...Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
Onrust is altijd beter dan de doodse stilte die nu in de kerken heerst.
Daar heb je gelijk in. Ik weet alleen niet of deze onrust daar ook onder valt. Maar dat moeten we afwachten.refo schreef:Onrust is altijd beter dan de doodse stilte die nu in de kerken heerst.