Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Gecondoleerd Eppo!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Veel sterkte toegewenst en Gods nabijheid.Eppo Gremdaat schreef:De stemming van mijn vrouw en mij is momenteel verdrietig.
Mijn vrouw had naast 2 broers (die inmiddels overleden zijn) en 5 zussen waarvan er nu nog 3 in leven zijn.
Zondag kregen we een telefoontje dat een zus door een auto-ongeluk om het leven is gekomen. Zij woonde in Maraba (waar overigens meerdere familieleden wonen). We hadden juist het plan opgevat om medio juli daar met vacantie gaan. En dan verneem je zo`n slecht nieuwsbericht! Aangezien het grootste deel van de familie van mijn vrouw hier in Barcarena woont, waren er al ooit een paar familiegraven gekocht en ook de overledene zal daar morgen (woensdag) in worden begraven.
Omdat Brazilie een tropisch land is, dient er snel te worden begraven. Uitzonderingen zijn er altijd, ook in de familie van mijn vrouw: een dochter van de overledene woont in Rome en de jongste zus van mijn vrouw woont in Den Haag(waar ik dus ook mijn vrouw heb leren kennen).
Het stoffelijk overschot is gisteren hier gearriveerd in een speciale auto met een koelinstallatie.
Een zwager wiens vrouw ook nog niet zo lang geleden is gestorven heeft een groot huis waar deze dag en gisteravond de rouwplechtigheden zijn begonnen. In de loop van deze dag (uiterlijk morgenochtend) worden de dochter van de overledene en de zus van mijn vrouw verwacht. Meestal houden de vliegmaatschappijen rekening met dit soort calamiliteiten.
Omdat een rouwplechtigheid en een begrafenis op korte termijn moeten worden geregeld is het vaak niet mogelijk een rouwadvertentie te plaatsen of rouwcirculaires te verzenden, dus hebben mijn vrouw en haar zus (die naast ons woont) vanmorgen een rouwannonce opgesteld die voorgelezen wordt voor het plaatselijke radiostation.
De rouwplechtigheden gaan hier toch wel wat anders dan bij ons. Veel gehuil rond de (half)geopende kist. Een deel van de familie hoort bij een pinkstergemeente en een deel tot de roomskatholieke parochie. Een pinkstervoorganger zal w.s. een meditatie houden (zo ik begreep). In de (grote) huiskamer staat de lijkkist met een paar grote waaiers die voor verkoeling zorgen en frisse lucht. De huisdeur staat open en dat geeft ook enige aanloop, deels van meelevenden uit debuurt en deels van nieuwsgierigen, de Braziliaanse `tam-tam`doet zijn werk (en niet alleen bij droeve gebeurtenissen). De zgn. `dodenwacht`was dus gisteravond. Het was voor mij iets onwerkelijks en ben na een paar uur naar huis gegaan.
De Bijbel lag open bij psam 39:8 en daar was ik toch wel blij om en ik begreep dat velen daar toch wel hoop uit putten, uit de hoop op God. Destemeer kan ik het dus niet eens zijn met die zogenaamde `dodenwacht`. Mijn vrouw die toch wel mijn standpunt deelt, kwam om 13.00 uur vannacht thuis en door het enthousiaste geblaf van onze viervoeters werd ik wakker en hebben we nog even nagepraat. En nu, nu is mijn vrouw met behulp van een paar nichten de begrafenismaaltijd aan het voorbereiden die dus morgen plaatsvindt.
Want: verjaardag of begrafenis: er dient altijd gegeten te worden, Lekker vet en warm! Op zijn Braziliaans!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Geschokt.
Ik lees net een bericht van een vader die zijn vrouw en dochters heeft verloren met een woningbrand, in Cuijk.
Foto van een paar blonde meiden erbij.
Ik lees net een bericht van een vader die zijn vrouw en dochters heeft verloren met een woningbrand, in Cuijk.
Foto van een paar blonde meiden erbij.

Heel blij. Zoon heeft net zijn laatste tentamen van dit jaar gehaald, met een dikke 7.
Hij appte dat er gebak met hem meereist straks
Nu nog beoordeling van scriptie (nog niet af) en zijn stage (nog niet afgerond).
Hij appte dat er gebak met hem meereist straks

Nu nog beoordeling van scriptie (nog niet af) en zijn stage (nog niet afgerond).
Moe en ontzettend lui. Net aan de vakantie begonnen!!!!!!!!!!
Ontroerd, onder de indruk.
Vanwege de getuigenis van een forumster op het Belgisch journaal.
Wat fijn om de andere, menselijke kant eens te mogen zien!
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaalMara schreef:Ontroerd, onder de indruk.
Vanaf minuut 11.10
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Komt deze wel door jouw filter dan?huisman schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaalMara schreef:Ontroerd, onder de indruk.
Vanaf minuut 11.10

Ja wel door kliksafe.Mara schreef:Komt deze wel door jouw filter dan?huisman schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaalMara schreef:Ontroerd, onder de indruk.
Vanaf minuut 11.10
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat vreemd dat dit dan bij K&vdB niet lukt, is eo notabenehuisman schreef:Ja wel door kliksafe.Mara schreef:Komt deze wel door jouw filter dan?huisman schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaalMara schreef:Ontroerd, onder de indruk.
Vanaf minuut 11.10

Ook K&vdB wordt door kliksafe doorgelaten.Mara schreef:Wat vreemd dat dit dan bij K&vdB niet lukt, is eo notabenehuisman schreef:Ja wel door kliksafe.Mara schreef: Komt deze wel door jouw filter dan?
Maar zo niet dushuisman schreef:Ook K&vdB wordt door kliksafe doorgelaten.Mara schreef:Wat vreemd dat dit dan bij K&vdB niet lukt, is eo notabenehuisman schreef:Ja wel door kliksafe.Mara schreef: Komt deze wel door jouw filter dan?

Ik snap niks van die filter

Ik zie bij minuut 11.10 een heel ander onderwerp...huisman schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaalMara schreef:Ontroerd, onder de indruk.
Vanaf minuut 11.10
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wist niet dat Maduro ook op het forum zat...
Nog een paar seconden geduldvlinder schreef:Ik zie bij minuut 11.10 een heel ander onderwerp...huisman schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... s/journaalMara schreef:Ontroerd, onder de indruk.
Vanaf minuut 11.10