Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Laten we aub niet de maat nemen met : Jij zit nu ver van de Bijbel.
Ze kan het toch opvatten als niet bedoeld voor een belijdenis regel ?
Ze kan het toch opvatten als niet bedoeld voor een belijdenis regel ?
@Huisman
Misschien begrijp je het niet, maar als je belijdenis van je geloof doet, dan doe je dat niet van je ongeloof, ik zie die link met Psalm 81 niet.
Dat gaat over een persoonlijk geloof dat je belijdt voor God en de gemeente.
@DIA helemaal waar, maar hier zat ook een persoonlijk element aan, Handelingen 2
37 En als zij dit hoorden, werden zij verslagen in het hart, en zeiden tot Petrus en de andere apostelen: Wat zullen wij doen mannen broeders? 38 En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
Dus niet allen. En hier lees je ook Wie dat gewerkt heeft
Handelingen 2
47 En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.
Misschien begrijp je het niet, maar als je belijdenis van je geloof doet, dan doe je dat niet van je ongeloof, ik zie die link met Psalm 81 niet.
Dat gaat over een persoonlijk geloof dat je belijdt voor God en de gemeente.
@DIA helemaal waar, maar hier zat ook een persoonlijk element aan, Handelingen 2
37 En als zij dit hoorden, werden zij verslagen in het hart, en zeiden tot Petrus en de andere apostelen: Wat zullen wij doen mannen broeders? 38 En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
Dus niet allen. En hier lees je ook Wie dat gewerkt heeft
Handelingen 2
47 En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dat hoort mijns inziens in geen enkele preek te ontbreken. Een toepassing, die in of buitensluit.samanthi schreef: @DIA helemaal waar, maar hier zat ook een persoonlijk element aan, Handelingen 2
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Klopt en er zijn mensen die de Heere toevoegd, die gaan Zijn Naam belijden.-DIA- schreef:Dat hoort mijns inziens in geen enkele preek te ontbreken. Een toepassing, die in of buitensluit.samanthi schreef: @DIA helemaal waar, maar hier zat ook een persoonlijk element aan, Handelingen 2
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bedoel je de 'preek' op Preekaantekeningen.nl?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Zal dit weerslag hebben op de studenten ?
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Maar die wel de beste opleiding heeft gehad van de Leermeester zelf.-DIA- schreef:
Het kan ook in grote getale: Mannen broeders, wat moeten wij doen om zalig te worden. De prediker was een eenvoudige visser met een Gallilees accent.
Zonder die Leermeester zou zelfs de meest geleerde dominee niets kunnen. Een eenvoudige boer als Wulfert Floor wist veel meer dan de geleerdste professor.ejvl schreef:Maar die wel de beste opleiding heeft gehad van de Leermeester zelf.-DIA- schreef:
Het kan ook in grote getale: Mannen broeders, wat moeten wij doen om zalig te worden. De prediker was een eenvoudige visser met een Gallilees accent.
Met Pinksteren kregen ze de bijzondere gaven ze konden ook opeens allerlei talen spreken.-DIA- schreef:Zonder die Leermeester zou zelfs de meest geleerde dominee niets kunnen. Een eenvoudige boer als Wulfert Floor wist veel meer dan de geleerdste professor.ejvl schreef:Maar die wel de beste opleiding heeft gehad van de Leermeester zelf.-DIA- schreef:
Daar ligt het geheim.
Daar ging het niet over.........samanthi schreef:Met Pinksteren kregen ze de bijzondere gaven ze konden ook opeens allerlei talen spreken.-DIA- schreef:Zonder die Leermeester zou zelfs de meest geleerde dominee niets kunnen. Een eenvoudige boer als Wulfert Floor wist veel meer dan de geleerdste professor.ejvl schreef:Maar die wel de beste opleiding heeft gehad van de Leermeester zelf.-DIA- schreef:
Daar ligt het geheim.
@DIA ik dacht van wel, daardoor kunnen ongeletterde mensen preken en vrucht op hun preek hebben en geletterde sprekers nooit vrucht zien.
Volgens mijn gaan we offtopic of ik begrijp iets niet... Bron?samanthi schreef:@DIA ik dacht van wel, daardoor kunnen ongeletterde mensen preken en vrucht op hun preek hebben en geletterde sprekers nooit vrucht zien.
Hierop reageerde ik-DIA- schreef:Zonder die Leermeester zou zelfs de meest geleerde dominee niets kunnen. Een eenvoudige boer als Wulfert Floor wist veel meer dan de geleerdste professor.ejvl schreef:Maar die wel de beste opleiding heeft gehad van de Leermeester zelf.-DIA- schreef:
Nu begrijp ik het!samanthi schreef:Hierop reageerde ik-DIA- schreef:Zonder die Leermeester zou zelfs de meest geleerde dominee niets kunnen. Een eenvoudige boer als Wulfert Floor wist veel meer dan de geleerdste professor.ejvl schreef:Maar die wel de beste opleiding heeft gehad van de Leermeester zelf.-DIA- schreef:
-
Ja kloptrefo schreef:Bedoel je de 'preek' op Preekaantekeningen.nl?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Nou, dat is dus geen preek, maar dat zijn aantekeningen die iemand tijdens een dienst heeft gemaakt.Geytenbeekje schreef:Ja kloptrefo schreef:Bedoel je de 'preek' op Preekaantekeningen.nl?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Dan krijg je heel ander taalgebruik en zitten er ook interpretaties van de aantekenaar bij.