Wat voor auto rijden wij?

Marnix

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
Mara schreef:Ik vind het opmerkelijk hoe snel de letters vernieuwen op de kentekenplaten. Ik had in augustus de L als beginletter, nu is de N al bijna erdoorheen :bobo Nog even en de nieuwe combi komt er alweer aan.
Nou ze zijn al verder de nieuwste auto die er rond rijd heeft momenteel het kenteken: 73-PNF-3! Wat zou de volgende combi worden: 1 cijfer 3 letters 2 cijfers misschien???
Een vriend en vriendin hebben inderdaad net een nieuwe auto gekocht met een PKN-nummerbord :)

refo schreef:
Ichtus schreef:
Marnix schreef:Nou, als het goed is rijden we vanaf komend weekend in zo'n auto (Daihatsu Sirion 2, 2006)

....
Leuke auto en een mooie kleur :)
Deze is het niet. Een kenteken met XV is verstrekt aan auto's in ongeveer november 2007.
Klopt, het is dit model, deze kleur maar dan wel een andere auto :) 30000 op de teller (zit een andere motor in, de auto zelf heeft 100000 gereden ofzo maar de motor dus veel minder)
-DIA- schreef:
Marnix schreef:Nou, als het goed is rijden we vanaf komend weekend in zo'n auto (Daihatsu Sirion 2, 2006)

Afbeelding
Het merk gaat verdwijnen uit Europa las ik... Er komt nog één 'nieuwe' Daihatsu. En dat is in feite gewoon een oude Toyota Yaris...
Klopt, maar de ondersteuning en levering van onderdelen gaat nog heel lang door :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lourens

Bericht door Lourens »

Mijn oude Nissan die voor het komende jaar zo min mogelijk rijdt. (Boodschappenauto)

Ondertussen sparen voor een andere auto. Wat het gaat worden? Geen idee.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Marco

Bericht door Marco »

refo schreef:
Ichtus schreef:

....
Leuke auto en een mooie kleur :)
Deze is het niet. Een kenteken met XV is verstrekt aan auto's in ongeveer november 2007.
8 oktober 2007
aboricultura

Bericht door aboricultura »

Ik Rij ook al jaren Japanse top kwaliteit,net als Marnix een Daihatsu Sirion2 bouwjaar 2005.
Een betrouwbare auto die mij nog nooit in de steek heeft gelaten en onlangs is de 118000 km gepasseerd.
Ik ben met deze 1,3 naar Zwitserland de wallis geweest, hij doet er iets langer over om boven te komen dat komt natuurlijk omdat hij stevig volgepakt was, maar hij komt er wel.

Ik heb altijd Daihatsu gereden mijn eerste was een Charmant een Toyota carina achtig model uit 1988 gekocht toen de 5,5 was ongeveer.
Op gas 250000 km toen hij 11 jaar was de versnllingsbak kapot.
Daarna een Valera 1995 een Charade met een kofferbak zeg maar ook deze ging met 11 jaar weg na 245000 meen ik ook op gas trouwens.
De koeling ging kapot en de verdamper stuk
Nu dus een Sirion2 van 1 jaar oud.

Jammer dat de verkoop gaat stoppen maar ik koop rustig nog een nieuwe het is echt topkwaliteit.
Het zal wel niet gaan want deze is 6 jaar 5 jaar later word er geen nieuwe meer verkocht.

Ik wil Marnix van harte feliciteren met zijn auto jullie zullen er vast veel plezier aan beleven.
heb dan de waarheid en de vrede lief
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Hád ik maar een auto...... :oO :ouin :cry
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mariavt schreef:Hád ik maar een auto...... :oO :ouin :cry
Ik heb een eigen autootje, maar rij zeer weinig km per jaar :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vandaag nog een keertje in een saab 93 ... heerlijke auto!
eigenlijk ook wel jammer dat ie er uit gaat
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Een rooie, maar wat issie snel vies zeg...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

MarthaMartha schreef:vandaag nog een keertje in een saab 93 ... heerlijke auto!
Tss, een mooie Zweed de deur wijzen? :bobo
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Hoef jij nooit je meiden op te pikken bij school ? ;)
Ik ben blij met mijn eigen auto, het geeft me een gevoel van vrijheid.
Ik kan er ook nog goed en nuttig werk mee verrichten. Iemand wegbrengen bijv.
Ik zou ook niet weten hoe ik al die boodschappen op een fiets zou moeten halen.
Ik heb bewondering voor families die zonder auto kunnen. Ik zou het knap ingewikkeld vinden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:
MarthaMartha schreef:vandaag nog een keertje in een saab 93 ... heerlijke auto!
Tss, een mooie Zweed de deur wijzen? :bobo
hij drinkt voor al die afstanden van tegenwoordig eigenlijk het verkeerde vocht... maar jammer is het wel ja!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
Hoef jij nooit je meiden op te pikken bij school ? ;)
Ik ben blij met mijn eigen auto, het geeft me een gevoel van vrijheid.
Ik kan er ook nog goed en nuttig werk mee verrichten. Iemand wegbrengen bijv.
Ik zou ook niet weten hoe ik al die boodschappen op een fiets zou moeten halen.
Ik heb bewondering voor families die zonder auto kunnen. Ik zou het knap ingewikkeld vinden.
Ja inderdaad weleens eens een schoolritje, of grote boodschappen, of een dokter/ziekenhuisbezoek met m'n moeder, maar als de auto van m'n man thuis is pakken we toch altijd die, want die staat ervoor, dat is een diesel en een grotere auto :)
Dit jaar is er 3700 km mee gereden omdat mijn man hem weleens leent als zijn auto panne heeft ofzo, maar vorig jaar was het maar 900 km van apk tot apk, en het jaar daarvoor 2000...
Eigenlijk veels te weinig, maar ik zou hem toch niet graag willen missen, en hij verbruikt en kost niet veel...
Over 2 jaar DV hopen we beide auto's op te ruimen, en kopen er dan 1 op benzine terug :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Desiree

Bericht door Desiree »

Hi, hi, mijn auto is ook Japans Top Kwaliteit maar dan een ander soort. Grappig, wij 'vechten' er altijd over welke het nu echt is.

Omdat mijn slanke lijn er onderdoor gaat en het milieu ook, pak ik ook de fiets. Dat kan heel goed. Mijn auto leen ik uit omdat dat ding dan alleen aan de kant staat. En dat bevalt prima. Om mij heen zie ik veel gezinnen met 1 auto.. dus vind ik dat wij dat ook moeten kunnen.

Tja, het gebeurt wel dat er dan precies geen 1 voor de deur sta en het buiten heerlijk plenst. Dan trek ik wat anders aan en doe op mijn werk mijn strakke pakkie weer aan. Dan vinden ze mij weleens een malloot, wie doet dat nou... Ik heb nog nooit bij de dokter diagnose malloot gehad, dus dat valt wel mee, denk ik zo. Ik ben gewoon een gezonde, hollandse meid. Tja...

In het weekend is het natuulijk altijd de Top - kwaliteit van mijn man. Zuinig voor de lange afstanden en hij is er nu eenmaal helemaal verliefd op.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Marnix

Bericht door Marnix »

aboricultura schreef:Ik Rij ook al jaren Japanse top kwaliteit,net als Marnix een Daihatsu Sirion2 bouwjaar 2005.
Een betrouwbare auto die mij nog nooit in de steek heeft gelaten en onlangs is de 118000 km gepasseerd.
Ik ben met deze 1,3 naar Zwitserland de wallis geweest, hij doet er iets langer over om boven te komen dat komt natuurlijk omdat hij stevig volgepakt was, maar hij komt er wel.

Ik heb altijd Daihatsu gereden mijn eerste was een Charmant een Toyota carina achtig model uit 1988 gekocht toen de 5,5 was ongeveer.
Op gas 250000 km toen hij 11 jaar was de versnllingsbak kapot.
Daarna een Valera 1995 een Charade met een kofferbak zeg maar ook deze ging met 11 jaar weg na 245000 meen ik ook op gas trouwens.
De koeling ging kapot en de verdamper stuk
Nu dus een Sirion2 van 1 jaar oud.

Jammer dat de verkoop gaat stoppen maar ik koop rustig nog een nieuwe het is echt topkwaliteit.
Het zal wel niet gaan want deze is 6 jaar 5 jaar later word er geen nieuwe meer verkocht.

Ik wil Marnix van harte feliciteren met zijn auto jullie zullen er vast veel plezier aan beleven.
Dank je. Leuk om te lezen. Ben inderdaad benieuwd hoe hij het in de bergen doet.... aangezien wij een 1.0 hebben. Maar de eerste indrukken zijn goed, lekker ruim en hij rijdt lekker (bij)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik reed net achter GBS :)
Plaats reactie