Maatregelen kerk ivm coronavirus

Erskinees
Berichten: 2793
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Ik hoop eerlijk gezegd nooit meer uit één gezamenlijke beker te drinken bij het H.A...
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

GerefGemeente-lid schreef: Zo heeft Jezus dat niet ingesteld. Dus dat is niet Bijbels. Die mening ben ik inmiddels toegedaan.

De vraag stel ik oprecht. Ik lees nergens van oplopende besmettingen. En dus vind ik het erg voorbarig.
Is er bij jullie maar één beker die rond gaat? Bij ons zijn er twee, maar vind dit sowieso een stukje uitleg geven aan een tekst wat er volgens mij niet in zit.
Hoewel ik me ook afvraag hoeveel besmettingen je voorkomt met al die cupjes.
Ambtenaar
Berichten: 9389
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef:
De vraag stel ik oprecht. Ik lees nergens van oplopende besmettingen. En dus vind ik het erg voorbarig.
Dat ligt dan aan jou.

Je bent wat mij betreft gezegend met een kerkenraad die preventief en verantwoordelijk handelt.
DDD
Berichten: 29135
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik lees in de kerkbode wel van een aantal besmette kerkgangers. Dus ik zou er maar niet vanuit gaan dat dat verzonnen is.
Jawel.

Maar waarom behandelen we Corona nog steeds als een uitzonderlijk iets? Het is op dit moment echt niet gevaarlijker dan een stevige griep hoor.
Een stevige griep is ook gevaarlijk en kan dodelijk zijn. Bij ons sluiten ze zelfs de galerij af om weer zoveel mogelijk terug te keren naar normaal. Ik vind het onnodig gevaarlijk.

Misschien dat de losse bekertjes niet perse nodig zijn, maar in ieder geval is een voorzichtig leven verreweg te verkiezen boven een roekeloos leven.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6954
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Henk J schreef:Is er bij jullie maar één beker die rond gaat?
Nee. 2 bekers.
DDD schreef:Misschien dat de losse bekertjes niet perse nodig zijn, maar in ieder geval is een voorzichtig leven verreweg te verkiezen boven een roekeloos leven.
Nee. Psalm 91: 1 is beter op zijn plaats.
DDD
Berichten: 29135
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Het is niet gepast om je op die psalm te beroepen en je ondertussen onnodig in gevaren te begeven.
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Het is niet gepast om je op die psalm te beroepen en je ondertussen onnodig in gevaren te begeven.
Je houd toch ook niet meer de 1,5 meter aan?
Ik kan de mensen die niet uit 1 beker willen drinken ook wel snappen, maar wat ik hoorde is dat het materiaal bacteriedodend is, dus bacteriën/virussen zouden er geen vat op kunnen krijgen.
DDD
Berichten: 29135
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ik houd zoveel mogelijk wel de anderhalve meter aan. Waar leid je uit af dat ik dat niet doe?
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik houd zoveel mogelijk wel de anderhalve meter aan. Waar leid je uit af dat ik dat niet doe?
Ik leid dat nergens af. Dan ben je wel zo'n beetje de enige in lijkt me. Ik zie niemand het meer doen namelijk.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1960
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef:Zondag is het alhier bediening van het Heilig Avondmaal.

Wegens ingediende vragen over het stijgende aantal besmettingen (waar lees ik daarvan?) is besloten om dit opnieuw op aangepaste wijze te doen en wordt er nog steeds niet uit één drinkbeker gedronken. Dit in tegenstelling tot de eerdere aankondiging op de laatst gehouden mansledenvergadering, dat alles weer op de normale manier zou plaatsvinden.

Ook het collecteren is weer bij de uitgang.

Wie regeert er? De angst of God?
Hoop je dus deel te nemen komende zondag? Wat mooi! Ik kan je geruststellen. Als je te gast bent aan Zijn tafel zullen alle ergenissen over bijzaken (even) weg zijn. Dan heb je hopelijk even geen last van je oude ik en zie je Jezus alleen. Heerlijk hé? Ik wens je een gezegende dienst toe!

... En nog een goede voorbereiding toegewenst :huhu
Zeeuw
Berichten: 11877
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Zondag is het alhier bediening van het Heilig Avondmaal.

Wegens ingediende vragen over het stijgende aantal besmettingen (waar lees ik daarvan?) is besloten om dit opnieuw op aangepaste wijze te doen en wordt er nog steeds niet uit één drinkbeker gedronken. Dit in tegenstelling tot de eerdere aankondiging op de laatst gehouden mansledenvergadering, dat alles weer op de normale manier zou plaatsvinden.

Ook het collecteren is weer bij de uitgang.

Wie regeert er? De angst of God?
Hoop je dus deel te nemen komende zondag? Wat mooi! Ik kan je geruststellen. Als je te gast bent aan Zijn tafel zullen alle ergenissen over bijzaken (even) weg zijn. Dan heb je hopelijk even geen last van je oude ik en zie je Jezus alleen. Heerlijk hé? Ik wens je een gezegende dienst toe!

... En nog een goede voorbereiding toegewenst :huhu
Dat zou in de week van voorbereiding inderdaad het belangrijkste punt moeten zijn. De Meester is er en alle dingen zijn gereed. De rest mag je lekker laten bij hen die daarvoor zijn aangesteld en van de Heere het regeerambt hebben ontvangen en vast in biddend opzicht moeilijke besluiten nemen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ditbenik »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Het is niet gepast om je op die psalm te beroepen en je ondertussen onnodig in gevaren te begeven.
Je houd toch ook niet meer de 1,5 meter aan?
Ik kan de mensen die niet uit 1 beker willen drinken ook wel snappen, maar wat ik hoorde is dat het materiaal bacteriedodend is, dus bacteriën/virussen zouden er geen vat op kunnen krijgen.
Wat een fantasie in die laatste regel.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ditbenik »

GerefGemeente-lid schreef:
Henk J schreef:Is er bij jullie maar één beker die rond gaat?
Nee. 2 bekers.
DDD schreef:Misschien dat de losse bekertjes niet perse nodig zijn, maar in ieder geval is een voorzichtig leven verreweg te verkiezen boven een roekeloos leven.
Nee. Psalm 91: 1 is beter op zijn plaats.
2 bekers? Dus volgens jou leeft jullie gemeente al jaren in zonde?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Bij ons was het 1,5 week geleden weer op de manier van voor Corona. Ik vond dat prima en was goed. Ik had er geen bezwaar tegen als het weer op de Coronamanier was georganiseerd. De kerkenraad had van te voren ook aangegeven dat als de overheid weer waarschuwingen ging uitgeven dat dan weer op de Coronamanier zou worden georganiseerd. Dus heel gek dat niet alle kerkenraden weer teruggaan naar voor Corona is het helemaal niet.
Ik zou me daar niet zo druk om maken, de Meester is daar en Hij roept u.
Zeeuw
Berichten: 11877
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:Bij ons was het 1,5 week geleden weer op de manier van voor Corona. Ik vond dat prima en was goed. Ik had er geen bezwaar tegen als het weer op de Coronamanier was georganiseerd. De kerkenraad had van te voren ook aangegeven dat als de overheid weer waarschuwingen ging uitgeven dat dan weer op de Coronamanier zou worden georganiseerd. Dus heel gek dat niet alle kerkenraden weer teruggaan naar voor Corona is het helemaal niet.
Ik zou me daar niet zo druk om maken, de Meester is daar en Hij roept u.
Wij mochten een paar weken terug wel allemaal weer aan de tafel. We hebben nog wel gebruik gemaakt van kleine bekertjes en van het uitdelen van de stukjes brood door diakenen met een tang. Het was een onvergetelijk moment.
Plaats reactie