COVID-19
Re: COVID-19
Wat ik daarmee wil zeggen is dat als je helemaal op zandgrond staat dat je dan rare en onwijze maatregelen ga nemen.
Als de wetenschap zich bemoeit met zaken die buiten het domein van de wetenschap liggen ontstaat er een probleem. Maar er ontstaat ook een probleem als dat andersom plaatsvindt: als 'theologen' (vaak zijn het niet de beste theologen, vandaar) zich met de wetenschap bemoeien. De manier waarop besmettingen plaatsvinden en wat die besmettingen uitwerken is een gebied dat volledig binnen het domein van de wetenschap ligt. Je kunt dat van buiten de wetenschap een duiding geven, je kunt er over nadenken hoe je met wetenschappelijke resultaten omgaat, maar je kan de wetenschappelijke resultaten niet ontkennen met buitenwetenschappelijke argumenten.
Kritiek op wetenschappelijke resultaten is een ander ding. Dat kan, en moet zelfs. Maar dan wel op een wetenschappelijke manier.
De uitspraak dat wie bouwt op zandgrond rare en onwijze maatregelen gaat nemen bevat waarheid: wie dat doet neemt beslissingen zonder God daarin te betrekken. Maar dat geldt in ieder vlak. Niet alleen als het gaat om Covid, maar ook (en vooral) als het gaat om besteding van financiële en andere middelen en zoveel meer. Er is alleen een probleem met het noemen hiervan: er wordt niet aangegeven wát er dan zo raar of onwijs is.
Kritiek op wetenschappelijke resultaten is een ander ding. Dat kan, en moet zelfs. Maar dan wel op een wetenschappelijke manier.
De uitspraak dat wie bouwt op zandgrond rare en onwijze maatregelen gaat nemen bevat waarheid: wie dat doet neemt beslissingen zonder God daarin te betrekken. Maar dat geldt in ieder vlak. Niet alleen als het gaat om Covid, maar ook (en vooral) als het gaat om besteding van financiële en andere middelen en zoveel meer. Er is alleen een probleem met het noemen hiervan: er wordt niet aangegeven wát er dan zo raar of onwijs is.
Het nemen van allerlei maatregelen ligt niet op het terrein van de wetenschap, maar bij regeringen. Daarbij gaat het niet slechts om ‘onderbouwde’ maatregelen, maar ook om ethische zaken. Daarover mogen ook niet wetenschappers zich een oordeel vormen. Gods Woord bevat ook zeker aanwijzingen en normen hoe met ziekte in een samenleving om te gaan. Preventie is op zichzelf goed, maar niet ten koste van alles.
- J.C. Philpot
De laatste Mu Corona variant. Opgedoken in o.a. Colombia en Belgie.
Begin augustus was er een uitbraak in een woonzorgcentrum in Zaventem waarbij zeven gevaccineerde bewoners overleden.
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... t-named-mu
Begin augustus was er een uitbraak in een woonzorgcentrum in Zaventem waarbij zeven gevaccineerde bewoners overleden.
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... t-named-mu
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Dodo
Hoe komen ze dan al bij Mu? De laatste was toch Delta?
Ze kunnen beter het Chinese alfabet gebruiken in plaats van het Griekse: dan kunnen ze nog even vooruit, die hebben dacht ik 4000 letters.
De alfa en de omega (en alles daartussen) spreekt me toch meer aan.Tiberius schreef:Ze kunnen beter het Chinese alfabet gebruiken in plaats van het Griekse: dan kunnen ze nog even vooruit, die hebben dacht ik 4000 letters.
Door de ernst van de zaak vind ik dit een ongepast zeer oppervlakkige manier van reageren. Het lijkt meer op een misplaatste grap dan op een besef van de ernst van de werkelijkheid.Tiberius schreef:Ze kunnen beter het Chinese alfabet gebruiken in plaats van het Griekse: dan kunnen ze nog even vooruit, die hebben dacht ik 4000 letters.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Toch denk ik wel dat Tiberius gelijk heeft in de zin dat er veel meer mutaties komen dan letters in het griekse alfabet.-DIA- schreef:Door de ernst van de zaak vind ik dit een ongepast zeer oppervlakkige manier van reageren. Het lijkt meer op een misplaatste grap dan op een besef van de ernst van de werkelijkheid.Tiberius schreef:Ze kunnen beter het Chinese alfabet gebruiken in plaats van het Griekse: dan kunnen ze nog even vooruit, die hebben dacht ik 4000 letters.
Gaan we dan de nomenclatuur nu veranderen?Habitat schreef:Toch denk ik wel dat Tiberius gelijk heeft in de zin dat er veel meer mutaties komen dan letters in het griekse alfabet.-DIA- schreef:Door de ernst van de zaak vind ik dit een ongepast zeer oppervlakkige manier van reageren. Het lijkt meer op een misplaatste grap dan op een besef van de ernst van de werkelijkheid.Tiberius schreef:Ze kunnen beter het Chinese alfabet gebruiken in plaats van het Griekse: dan kunnen ze nog even vooruit, die hebben dacht ik 4000 letters.
Ik denk niet dat ze nu zullen overstappen op een ander alfabet maar misschien later wel, of op voornamen zoals bij het weer.
Bovendien komt het virus ook uit China vandaan, zover we nu weten.Habitat schreef:Toch denk ik wel dat Tiberius gelijk heeft in de zin dat er veel meer mutaties komen dan letters in het griekse alfabet.-DIA- schreef:Door de ernst van de zaak vind ik dit een ongepast zeer oppervlakkige manier van reageren. Het lijkt meer op een misplaatste grap dan op een besef van de ernst van de werkelijkheid.Tiberius schreef:Ze kunnen beter het Chinese alfabet gebruiken in plaats van het Griekse: dan kunnen ze nog even vooruit, die hebben dacht ik 4000 letters.
Als we nu gaan filosoferen.... Het virus is in China voor het eerst waargenonem.
Is dat een reden om een globale pandemie (dat is al dubbel gezegd) te benoemen met een alfabet dat in de wereld vreemd is, en geen chistelijke beschaving kent. Daarbij zeg ik (geen wantrouwen, dat is dodelijk!) dat er in China geen christenen zijn want dat is wel bekend. Maar China is nooit een christelijke beschaving geweest, meer meer nam altijd een min of meer antichristelijke houding aan.
Het Griekse alfabet is, dunkt me, meer globaal bekend. Denk aan het Nieuwe Testament. Ja, ik weet het, China moet volop meedoen, en daarvoor kan een gebruikt van het Chinese logografisch schrift best. Dat kunnen we een beetje moeilijk als een alfabet zien.
Bij voorbaat mijn excuses als ik hier iemand mee raak, want dat is geenszins mijn bedoeling. Ik heb alleen wat gedachten opgeworpen. En denken is niet per definitie verkeerd.
Is dat een reden om een globale pandemie (dat is al dubbel gezegd) te benoemen met een alfabet dat in de wereld vreemd is, en geen chistelijke beschaving kent. Daarbij zeg ik (geen wantrouwen, dat is dodelijk!) dat er in China geen christenen zijn want dat is wel bekend. Maar China is nooit een christelijke beschaving geweest, meer meer nam altijd een min of meer antichristelijke houding aan.
Het Griekse alfabet is, dunkt me, meer globaal bekend. Denk aan het Nieuwe Testament. Ja, ik weet het, China moet volop meedoen, en daarvoor kan een gebruikt van het Chinese logografisch schrift best. Dat kunnen we een beetje moeilijk als een alfabet zien.
Bij voorbaat mijn excuses als ik hier iemand mee raak, want dat is geenszins mijn bedoeling. Ik heb alleen wat gedachten opgeworpen. En denken is niet per definitie verkeerd.
- Dodo
Ik denk dat je nu iets schrijft wat je niet bedoelt.-DIA- schreef:Als we nu gaan filosoferen.... Het virus is in China voor het eerst waargenonem.
Verder is het meer een grapje dat we Chinese tekens zouden moeten gaan gebruiken, dat is geen praktisch uitvoerbaar idee.
Iets te snel getyptDodo schreef:Ik denk dat je nu iets schrijft wat je niet bedoelt.-DIA- schreef:Als we nu gaan filosoferen.... Het virus is in China voor het eerst waargenonem.
Is dat een reden om een globale pandemie (dat is al dubbel gezegd) te benoemen met een alfabet dat in de wereld vreemd is, en geen chistelijke beschaving kent. Daarbij zeg ik niet
(geen wantrouwen, dat is dodelijk!) dat er in China geen christenen zijn want dat is wel bekend. Maar China is nooit een christelijke beschaving geweest, maar nam altijd een min of meer antichristelijke houding aan.
Verder is het meer een grapje dat we Chinese tekens zouden moeten gaan gebruiken, dat is geen praktisch uitvoerbaar idee.