Ga je niet gewoon naar je eigen kerk dan?Louis2 schreef:De gereformeerde gemeente Groningen en Houten doen het nog. Daar maak ik dankbaar gebruik van.Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
-
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Er zijn wel gemeenten waar dat wel gebeurt.Bezorgd schreef:Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-
- Verbannen
Ik weet al minstens 2 gemeenten hier in de buurt.Forummer schreef:Er zijn wel gemeenten waar dat wel gebeurt.Bezorgd schreef:Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
In onze gemeente zijn de diensten met beeld terug te kijken voor eigen leden, behalve van predikanten die dit alleen bij live-beelduitzendingen goed vinden. De diensten zijn verder live ook nog steeds publiekelijk te volgen in beeld (behalve als, op uitdrukkelijk verzoek, de voorganger dit niet wil) en geluid.
Die heeft maar een dienst op zondag, en is erg evangelisch getint. Een tweede online dienst uit die gemeenten brengt wat broodnodig geestelijk voedsel.HersteldHervormd schreef:Ga je niet gewoon naar je eigen kerk dan?Louis2 schreef:De gereformeerde gemeente Groningen en Houten doen het nog. Daar maak ik dankbaar gebruik van.Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Als je in Zuid-Limburg woont, valt er niet zoveel te kiezen.
-
Ik snap het. GG Eindhoven niks voor je?Louis2 schreef:Die heeft maar een dienst op zondag, en is erg evangelisch getint. Een tweede online dienst uit die gemeenten brengt wat broodnodig geestelijk voedsel.HersteldHervormd schreef:Ga je niet gewoon naar je eigen kerk dan?Louis2 schreef:De gereformeerde gemeente Groningen en Houten doen het nog. Daar maak ik dankbaar gebruik van.Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Als je in Zuid-Limburg woont, valt er niet zoveel te kiezen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Misschien, maar ik woon in de buurt van Maastricht. Dat is een heel eind rijden, ik overweeg het wel sterk.
Mijn ouders zijn geen actieve Christenen, dat maakt het nog lastiger, aangezien ik tijdelijk thuis woon. Daarom vind ik dit nu even beter.
Als ik vast werk heb en elders woon, zoek ik daar een gemeente waar ik belijdenis ga doen.
Daarnaast ben ik veel in Groningen en ken ik die gemeente erg goed, dus meeluisteren met hun, ja het is mijn tweede thuis.
Mijn ouders zijn geen actieve Christenen, dat maakt het nog lastiger, aangezien ik tijdelijk thuis woon. Daarom vind ik dit nu even beter.
Als ik vast werk heb en elders woon, zoek ik daar een gemeente waar ik belijdenis ga doen.
Daarnaast ben ik veel in Groningen en ken ik die gemeente erg goed, dus meeluisteren met hun, ja het is mijn tweede thuis.
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Hmm, dit was juist het argument voor sommige kerken om er niet aan te beginnen: "je krijgt het nooit meer weg". Dat blijkt.Bezorgd schreef:Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Gelukkig!
Dat is een uur rijden hoor vanuit Zuid-LimburgHersteldHervormd schreef:Ik snap het. GG Eindhoven niks voor je?Louis2 schreef: Als je in Zuid-Limburg woont, valt er niet zoveel te kiezen.

-
Maar dan heb je wel wat je zoekt. Overigens, zondag is denk bij de meeste refo’s niet een propvolle dag zoals de andere dagen.Simon0612 schreef:Dat is een uur rijden hoor vanuit Zuid-LimburgHersteldHervormd schreef:Ik snap het. GG Eindhoven niks voor je?Louis2 schreef: Als je in Zuid-Limburg woont, valt er niet zoveel te kiezen.
-
Misschien kan je dan wel een zondag daar blijven bij gemeenteleden?Louis2 schreef:Misschien, maar ik woon in de buurt van Maastricht. Dat is een heel eind rijden, ik overweeg het wel sterk.
Is een bijbelgetrouwe gemeente in Duitsland niet een idee? Ik denk dat het gemeenteleven wel een belangrijk aspect is.
Anders is verhuizen naar de randstad een optie. Werk en kerk genoeg. Ik weet zeker dat er wel forummers zijn (waaronder ikzelf) die wel werk / woning kunnen regelen.
In dat laatste (=woning regelen) ben ik wel geïnteresseerd.
Over welke omgeving gaat het?
Over welke omgeving gaat het?
- J.C. Philpot
Ben je weleens in Kerkrade geweest?Louis2 schreef:Misschien, maar ik woon in de buurt van Maastricht. Dat is een heel eind rijden, ik overweeg het wel sterk.
https://www.kerktijden.nl/gemeente/3688 ... rade-evang
De evangelist die daar staat preekt meestal vervolgstof, waardoor je systematisch door Bijbelgedeelten gaat.
Of anders in Belgie (wel wat minder Reformatorisch). Ken je deze gemeenten?
Genk: https://www.bijbelgemeente.be/
Tongeren: https://destemvandegoedeherder.be/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Kerken die al vanouds de kerktelefoon gebruiken?Job schreef:Hmm, dit was juist het argument voor sommige kerken om er niet aan te beginnen: "je krijgt het nooit meer weg". Dat blijkt.Bezorgd schreef:Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.