COVID-19

TSD

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

merel schreef:Dat oordeel maak jij ervan, net zoals je de post van adje ( waar echt niets op aan te merken was) ook in het negatieve trok.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Maar ik begrijp dat ik van jou niet iets naar mag vinden overkomen en ik mag ook niet doorvragen. Fijn.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind het ook redelijk bizar uitgedrukt. De informele manier waarop de zin is geformuleerd suggereert meer dan alleen een feitelijke constatering.
parsifal

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/mirjambikker/status ... 79047?s=20

Leaseplan lijkt me hier toch wel erg dubieus bezig. Er worden (nog?) geen mensen ontslagen, maar wel een hoop werkvreugde weggenomen. Zonder heel duidelijke goede reden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

parsifal schreef:
TSD schreef:
merel schreef:
Op mij kwam die zin niet naar over. Ik vind het bij overlijden aan covid namelijk een belangrijk gegeven of iemand wel/niet gevaccineerd is en wat zijn/haar overwegingen hierbij waren.
Huh??? Waarom vind jij het belangrijk om te weten bij een aan Covid overleden persoon, waarom hij niet ingeënt wilde worden? Waarom is dat nog belangrijk? Totaal niet meer toch? Alleen maar om een oordeel over hem/haar te vormen. Ik ben werkelijk perplex.

En wat bereik je er vervolgens mee? "Zie je wel, het was wél nodig" roepen, in dit geval? Helemaal niks toch?
We weten niet wie het is, maar op het moment geeft het wel (anekdotisch) informatie over het vaccin en de ziekte. Als er weer ergens een schietpartij is vinden we het vaak ook relevant of de schutter meegeteld is bij de slachtoffers en bij een verkeersongeluk of iemand te hard heeft gereden.
Natuurlijk snap ik dat bij overlijdens aan Covid wordt geregistreerd of iemand wel of niet gevaccineerd is. Dat lijkt mij dan weer heel logisch.
Maar dat melden of registreren voegt natuurlijk vooral iets toe voor de statistieken zodat je daar later uitspraken over kunt doen ihkv van bijv. de werking / bescherming van het middel.

Dat melden in een individueel geval doet dat in elk geval niet. En al helemaal niet de beweegredenen van die persoon. Vooral dat laatste komt op mij heel naar over.
TSD

Bericht door TSD »

Herman schreef:Ik vind het ook redelijk bizar uitgedrukt. De informele manier waarop de zin is geformuleerd suggereert meer dan alleen een feitelijke constatering.
Jij begrijpt het, dank je Herman ;)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hendrien schreef: Natuurlijk weet ik dat. Maar toch vind ik het niet goed om er zo over te spreken. Enige nuance is op z’n plaats. Er wordt zoveel angst gezaaid en daar moeten we niet aan mee doen.
Cijfers zijn cijfers.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: We weten niet wie het is, maar op het moment geeft het wel (anekdotisch) informatie over het vaccin en de ziekte. Als er weer ergens een schietpartij is vinden we het vaak ook relevant of de schutter meegeteld is bij de slachtoffers en bij een verkeersongeluk of iemand te hard heeft gereden.
Nu je het over schietpartijen hebt, ik zag een aardig plaatje voorbijkomen. Een dame in de VS vraagt zich af waarom mensen die tegen vaccineren zijn zeggen dat ze door God beschermd worden en tegelijkertijd een andere houding aannemen bij de bescherming van lijf en leden door zichzelf te bewapenen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: Maar ik begrijp dat ik van jou niet iets naar mag vinden overkomen en ik mag ook niet doorvragen. Fijn.
Feitelijk zal het zo zijn dat het overgrote deel van de mensen die nu nog zullen overlijden aan het coronavirus niet gevaccineerd zijn.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Maar ik begrijp dat ik van jou niet iets naar mag vinden overkomen en ik mag ook niet doorvragen. Fijn.
Feitelijk zal het zo zijn dat het overgrote deel van de mensen die nu nog zullen overlijden aan het coronavirus niet gevaccineerd zijn.
Dat weet je niet. Ik denk en hoop het (want dan is er niet te veel doorbraak van het virus), maar om het feitelijk te noemen gaat wel heel ver, zeker ook omdat in de meest kwetsbare groep meer gevaccineerd wordt.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat

Bericht door Habitat »

Ambtenaar schreef: Cijfers zijn cijfers.
Ik ben het niet met u oneens maar wil er wel aan toevoegen dat cijfers en statistieken slechts een begin zijn. Het zal aangevuld moeten worden met interpretatie en uitleg.

In deze periode wordt maar al te duidelijk dat cijfers niet "voor zich spreken".
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Leaseplan lijkt me hier toch wel erg dubieus bezig. Er worden (nog?) geen mensen ontslagen, maar wel een hoop werkvreugde weggenomen. Zonder heel duidelijke goede reden.
De reden lijkt mij heel duidelijk en heel goed. Ik was op vakantie in Denemarken. Bij elke horecagelegenheid werd mij gevraagd om een vaccinatiebewijs, anders werd mij de toegang ontzegd. Als werkgever heb je ook een verantwoordelijk voor het welbevinden van je werknemers. Dat doe je o.a. door de risico´s zoveel mogelijk te beperken, o.a. door ongevaccineerden de toegang tot kantoor te weigeren. Hiermee verklein je het risico op besmetting, zeker bij degenen die extra kwetsbaar zijn, o.a. de ongevaccineerden zelf.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Dat weet je niet. Ik denk en hoop het (want dan is er niet te veel doorbraak van het virus), maar om het feitelijk te noemen gaat wel heel ver, zeker ook omdat in de meest kwetsbare groep meer gevaccineerd wordt.
In ziekenhuizen liggen voornamelijk ongevaccineerden. Je ligt niet in het ziekenhuis voor de lol, maar omdat je ernstig ziek bent. Dan is de uitspraak dat met name ongevaccineerden zullen overlijden aan het coronavirus in lijn met de feiten.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Habitat schreef: In deze periode wordt maar al te duidelijk dat cijfers niet "voor zich spreken".
Ik vind 4,5 miljoen geregistreerde doden als gevolg van een coronabesmetting een cijfer dat redelijk voor zich spreekt.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Leaseplan lijkt me hier toch wel erg dubieus bezig. Er worden (nog?) geen mensen ontslagen, maar wel een hoop werkvreugde weggenomen. Zonder heel duidelijke goede reden.
De reden lijkt mij heel duidelijk en heel goed. Ik was op vakantie in Denemarken. Bij elke horecagelegenheid werd mij gevraagd om een vaccinatiebewijs, anders werd mij de toegang ontzegd. Als werkgever heb je ook een verantwoordelijk voor het welbevinden van je werknemers. Dat doe je o.a. door de risico´s zoveel mogelijk te beperken, o.a. door ongevaccineerden de toegang tot kantoor te weigeren. Hiermee verklein je het risico op besmetting, zeker bij degenen die extra kwetsbaar zijn, o.a. de ongevaccineerden zelf.
Ik weet waarom ze het doen. Ik denk echter dat het zinloos is als straks iedereen die het wil gevaccineerd kan zijn. Ja een gevaccineerde heeft meer kans op ziek worden. Maar de kans op tijdelijk niet kunnen werken geldt ook voor een werknemer die op wintersport gaat in zijn vakantie. Het is een groot goed dat je een werknemer niet zo maar mag vragen naar medische gegevens. En de kans op verspreiding op kantoor is echt niet zo groot meer in Nederland op het moment. Ik denk dat je als werknemer in Nederland rustig kan weigeren om te zeggen of je gevaccineerd bent of niet. Als daar consequenties op volgen dan heb je waarschijnlijk een heel goede kans dat de rechter je in het gelijk stelt.

Denemarken stopt trouwens morgen met vaccinatiebewijzen etc. Daar hebben ze wel door dat er een noodsituatie was, maar dat het op een gegeven moment over moet zijn met maatregelen.
Orchidee

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef: Censuur is altijd slecht.

(En censuur is wat anders dan weren wat niet conform beleid of doelstelling is)
Een advertentie weigeren is geen censuur. Als ik in het RD een advertentie wil plaatsen voor Second Love of een seksshop, wordt die niet geplaatst.

Waarom dan wel een advertentie plaatsen waarin gezondheidsclaims worden gedaan die onjuist zijn?
Er is een gedeelte van de achterban die zéér beinvloedbaar zijn voor het gebruik maken van alternatieve middelen.
Homeopaten, strijkers enz. hebben over het algemeen véél klandizie in de refo/christelijke bevolking.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie