Kleine vreugden

Hesther
Verbannen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hesther »

Wim Anker schreef:Toch heb ik wel het gevoel dat het ouder worden verdrongen wordt.
Hier moet ik toch om glimlachen. Ik wou dat ik het zou kunnen verdringen, maar mijn lichaam, maar ook mijn geest laat mij duidelijk weten dat de ouderdom zeker met gebreken komt en heel wat beperkingen met zich meebrengt ( helaas) en dat valt niet te verdringen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Afbeelding Vertel...
Een woord tussen twee * wordt cursief, tussen twee _ wordt vet en tussen twee ~ wordt doorgestreept.
Bij mij werkte het.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:Mijn bijdrage was zeker niet bedoeld om Mara de maat te nemen in levensernst hoor. Even voor alle duidelijkheid. Maar ik heb toch wel ernstig bezwaar tegen het ontkennen van de realiteit van het ouder worden. Ik geloof ook niet dat een mens daar gelukkiger van wordt.
Er worden aanzienlijk minder mensen grijs dan vroeger het geval was. Het oude liedje is inmiddels veranderd in 'zilveren draden ONDER het houd'.
DDD

Bericht door DDD »

Overigens is het verven van je haar mijns inziens niet perse een ontkenning van het ouder worden. Dan zou het gebruik van dagcrème ook een ontkenning van het ouder worden zijn. Het is iets anders om er netjes uit te willen zien, dan dat je je emotioneel verzet tegen de ouderdom.
windorgel

Bericht door windorgel »

Grijs haar of rimpels is niet netjes???

Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Overigens is het verven van je haar mijns inziens niet perse een ontkenning van het ouder worden. Dan zou het gebruik van dagcrème ook een ontkenning van het ouder worden zijn. Het is iets anders om er netjes uit te willen zien, dan dat je je emotioneel verzet tegen de ouderdom.
Is het niet het ontkennen dat wij sterfelijk zijn? Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt,
1) ons aardse huis
Dit is, ons zwak en sterflijk lichaam, hetwelk wij op deze aarde dragen, dat van aarde gemaakt is, en met een tabernakel of hut wordt vergeleken, die men in het reizen lichtelijk opmaakt, en in het vertrekken wederom afbreekt, of laat vervallen. Zie dergelijke Job 4:19; 2 Petr. 1:13,14.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

windorgel schreef:Grijs haar of rimpels is niet netjes???

Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk
Ook mijn vraag...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

De Bijbel spreekt er positief over;  De grijsheid is een sierlijke kroon; zij wordt op den weg der gerechtigheid gevonden. Dat is voor mij reden genoeg om niet wanhopig te worden nu ik inmiddels ook al enkele grijze haren bespeur.
Dodo

Bericht door Dodo »

helma schreef:De Bijbel spreekt er positief over;  De grijsheid is een sierlijke kroon; zij wordt op den weg der gerechtigheid gevonden. Dat is voor mij reden genoeg om niet wanhopig te worden nu ik inmiddels ook al enkele grijze haren bespeur.
Er zijn mensen die al voor hun dertigste grijs worden. Dan kan ik me wel voorstellen dat je je haar verft, juist om er uit te zien naar je leeftijd.
De vergelijking met dagcrème vind ik niet juist, crème smeren doe je om je huid te verzorgen. Niet per se om rimpels weg te werken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
helma schreef:De Bijbel spreekt er positief over;  De grijsheid is een sierlijke kroon; zij wordt op den weg der gerechtigheid gevonden. Dat is voor mij reden genoeg om niet wanhopig te worden nu ik inmiddels ook al enkele grijze haren bespeur.
Er zijn mensen die al voor hun dertigste grijs worden. Dan kan ik me wel voorstellen dat je je haar verft, juist om er uit te zien naar je leeftijd.
De vergelijking met dagcrème vind ik niet juist, crème smeren doe je om je huid te verzorgen. Niet per se om rimpels weg te werken.
Tja... mijn vader was op zijn 28e niet grijs... maar wel kaal... Verven of kleuren, zo hij dat niet als iets verkeerds had gezien was dan ook geen optie... Anders zou voor een Pro-Pakket moeten kiezen: K&P Extra: Kleurtje met Pruik erbij.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ejvl

Bericht door ejvl »

Ach ik was op m'n 22 ook flink kaal. Gewoon het scheermes er over
Isala

Bericht door Isala »

Drukke, maar gezellige dagen voor de boeg: gras maaien en inkuilen!
Vanmorgen voor het eerst dit jaar, met de mannen op het land koffie gedronken, heerlijk!
Zo lekker in de zon, weinig wind, de vogels zongen dat het een lieve lust was... echt genieten.
Hora est!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dodo schreef:
Ik had mijn eerste grijze haren al op m'n 17e.
Ik verf mijn haren dus wel af en toe. En ik gebruik ook dagcreme. Gewoon als verzorging. Ik gebruik ook bodylotion. Mijn huid droogt anders zo erg uit. En ja, ik wordt ook ouder. Daar kan ik eigenlijk niet wakker van liggen. Het grote voordeel is dat je steeds meer gaat relativeren. Waar je je vroeger druk over kon maken, is nu veel minder belangrijk.
Wat ik wel moeilijk vind van het ouder worden dat er steeds meer mensen om je heen wegvallen. Ook al ben ik nog niet eens 40, je ziet steeds meer "gaten" vallen in de generatie boven je.
En wat de sterfelijkheid betreft... we geloven toch in het eeuwige leven?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

Weer terug van een paar dagen Engeland. Heerlijk om er even uit te zijn maar ook weer genieten van het thuis zijn. Ik ben een gelukkig mens :-)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Isala schreef:Drukke, maar gezellige dagen voor de boeg: gras maaien en inkuilen!
Vanmorgen voor het eerst dit jaar, met de mannen op het land koffie gedronken, heerlijk!
Zo lekker in de zon, weinig wind, de vogels zongen dat het een lieve lust was... echt genieten.
Nu al? Staat er wel voldoende in, en is de kunstmest wel voldoende verwerkt? Anders krijgen de koeien last van kopziekte, als ze het later voor de bek krijgen.

Hier zijn de weilanden nog niet zo ver.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie