Oorlog in Oekraine

Maanenschijn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:Ik begrijp de oproep en/of suggesties om actief deel te nemen aan deze oorlog niet. Dat betekent per definitie een kernoorlog, met veel meer slachtoffers ten gevolg. Wat bereik je dan?

Dit nog los gezien van de vraag dat Europa helemaal niet in staat is om strijdkrachten bijeen te brengen die in staat zijn om de Russen te verdrijven. Dit komt door de jarenlange bezuinigingen op defensie.
Ik denk dat er maar twee keuzes zijn:

Je doet mee, actief. Door leveren van wapens, kennis, economische sancties, diplomatie, etc. Misschien ooit door inzet van strijdkrachten;

Of

Je accepteert dat landen (nu de Russische Federatie) door bruut optreden hun zin krijgen en houden in soevereine buurlanden. Ons rest dan nog een beetje sancties en roepen van de zijlijn.

De laatste optie lijkt voor ons als wat verder gelegen land een prima oplossing. Geeft rust en veiligheid. Ieder voor zich en de NAVO voor ons allen.

Het is een keuze. Wat ik nu zie is een beetje een tussenweg, mee helpen met oorlog voeren, maar formeel onze vingers niet branden. Maar als die situatie lang duurt, wordt de betrokkenheid bij een land steeds minder en uiteindelijk een keer op. Dat heeft de bezetting van de Krim ons pijnlijk duidelijk laten zien. De laatste 8 jaar kwam ik de Nederlandse vrachtvervoerders in de Federatie gewoon onderweg tegen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Overigens verneem ik net dat het whappiedeel van mijn familie nu Poetin idolaat is. Zucht.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:Overigens verneem ik net dat het whappiedeel van mijn familie nu Poetin idolaat is. Zucht.
Misschien heeft hij nog wel een aardige datsja in de aanbieding voor hen :) Geheel zelfvoorzienend.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Overigens verneem ik net dat het whappiedeel van mijn familie nu Poetin idolaat is. Zucht.
Huh waarom?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Dan is er echt iets mis met hun verstand.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Dan is er echt iets mis met hun verstand.
Ik heb het contact met mijn familie op een laag pitje gezet tijdens de pandemie, maar sluit zeker niet uit dat de aanhangers van Baudet in mijn familie, ook zeer begripvol zijn.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Ik heb het contact met mijn familie op een laag pitje gezet tijdens de pandemie, maar sluit zeker niet uit dat de aanhangers van Baudet in mijn familie, ook zeer begripvol zijn.
Afgelopen weekend stond een stuk in NRC Next over dit onderwerp. Het schijnt dat veel wappies nu de kant van Poetin kiezen. Ook Willem Engel is groot fan.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

HersteldHervormd schreef:
Huh waarom?
Heeft allemaal te maken met het grote complot.
deschpin

Bericht door deschpin »

Maanenschijn schreef:
Ambtenaar schreef:Ik begrijp de oproep en/of suggesties om actief deel te nemen aan deze oorlog niet. Dat betekent per definitie een kernoorlog, met veel meer slachtoffers ten gevolg. Wat bereik je dan?

Dit nog los gezien van de vraag dat Europa helemaal niet in staat is om strijdkrachten bijeen te brengen die in staat zijn om de Russen te verdrijven. Dit komt door de jarenlange bezuinigingen op defensie.
Ik denk dat er maar twee keuzes zijn:

Je doet mee, actief. Door leveren van wapens, kennis, economische sancties, diplomatie, etc. Misschien ooit door inzet van strijdkrachten;

Of

Je accepteert dat landen (nu de Russische Federatie) door bruut optreden hun zin krijgen en houden in soevereine buurlanden. Ons rest dan nog een beetje sancties en roepen van de zijlijn.

De laatste optie lijkt voor ons als wat verder gelegen land een prima oplossing. Geeft rust en veiligheid. Ieder voor zich en de NAVO voor ons allen.

Het is een keuze. Wat ik nu zie is een beetje een tussenweg, mee helpen met oorlog voeren, maar formeel onze vingers niet branden. Maar als die situatie lang duurt, wordt de betrokkenheid bij een land steeds minder en uiteindelijk een keer op. Dat heeft de bezetting van de Krim ons pijnlijk duidelijk laten zien. De laatste 8 jaar kwam ik de Nederlandse vrachtvervoerders in de Federatie gewoon onderweg tegen.
Denk dat Poetin de langste adem heeft en dat sancties hem beperkt raken.

https://www.trouw.nl/buitenland/sanctie ... ~b452dd19/

We leven in Nederland van hype tot hype, als de oorlog doorgaat tot in de wintermaanden en het nog problematischer wordt voor burgers in de Oekraïne ben ik benieuwd. Is er dan nog een groot draagvlak voor acties en opvang?
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Habitat

Bericht door Habitat »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
Afgelopen weekend stond een stuk in NRC Next over dit onderwerp. Het schijnt dat veel wappies nu de kant van Poetin kiezen. Ook Willem Engel is groot fan.
Inderdaad, Viruswaarheid kiest voor het Poetin-kamp. Het artikel uit NRC zet ik hieronder:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/03/ik ... t-a4096731
HersteldHervormd

Habitat schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:
Inderdaad, Viruswaarheid kiest voor het Poetin-kamp. Het artikel uit NRC zet ik hieronder:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/03/ik ... t-a4096731
Echt heel apart, ik zie geen connectie tussen de corona en de oorlog eerlijk gezegd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
DDD

Bericht door DDD »

Als je kostte wat het kost wilt geloven in een geheime wereldregering, dan is het logisch dat dit allemaal maar poppenkast is. Een alternatief is er niet.
HersteldHervormd

DDD schreef:Als je kostte wat het kost wilt geloven in een geheime wereldregering, dan is het logisch dat dit allemaal maar poppenkast is. Een alternatief is er niet.
Wat er achter de schermen gebeurd weet je natuurlijk niet, en je hebt natuurlijk altijd nog een antichrist. Echter is het wel zo dat de nadruk min of meer moet liggen op het niet weten. Je kan simpelweg het niet weten. Je kan natuurlijk allerlei zaken waarnemen, en dat bezorgd over zijn, alleen sommige slaan wel door alsof de complotten in absolute zin waar zijn.

Zo heb je een complot dat Trump (ja toch weer die Trump) de cabal op ging rollen, maar je had ook weer een andere complot dat Trump juist een gespeelde tegenstander was. Zelfde met Baudet overigens. Dit voorbeeld geeft al aan hoe gevaarlijk het is om 100% achter een complot te staan.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Ik vind de oorlog in Oekraïne verschrikkelijk. Maar het is wel zo dat wij maar één kant van het verhaal horen. Hopelijk ben ik nu geen wappie…
Valcke

Bericht door Valcke »

Hendrien schreef:Ik vind de oorlog in Oekraïne verschrikkelijk. Maar het is wel zo dat wij maar één kant van het verhaal horen. Hopelijk ben ik nu geen wappie…
Maak dan wel onderscheid in hoofd- en bijzaken.
Plaats reactie