Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

merel

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door merel »

Mijn ouders hopen dat door de aanwezigheid van o.a ds van Slooten dit een aanzuigende werking heeft op andere midden en linkerflanken.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef: Vandaag, 17:10 Mijn ouders hopen dat door de aanwezigheid van o.a ds van Slooten dit een aanzuigende werking heeft op andere midden en linkerflanken.
Dat is mogelijk. Een predikant kan wel een bepaalde mate van invloed uitoefenen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 17:12
merel schreef: Vandaag, 17:10 Mijn ouders hopen dat door de aanwezigheid van o.a ds van Slooten dit een aanzuigende werking heeft op andere midden en linkerflanken.
Dat is mogelijk. Een predikant kan wel een bepaalde mate van invloed uitoefenen.
Zij voelen zich namelijk niet thuis inde BhP hoek
huisman

Bericht door huisman »

Dat hoopt mijn familie die lid zijn in de CGK Groningen ook. Begrijp dat jouw ouders ook lid zijn in Groningen?

Ik ben van ganse harte een 'pander' maar hoop op een brede Schriftgetrouwe CGK rondom initiatief Rijnsburg. Groningen is dus van harte welkom.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

huisman schreef: Vandaag, 17:24
Dat hoopt mijn familie die lid zijn in de CGK Groningen ook. Begrijp dat jouw ouders ook lid zijn in Groningen?

Ik ben van ganse harte een 'pander' maar hoop op een brede Schriftgetrouwe CGK rondom initiatief Rijnsburg. Groningen is dus van harte welkom.
Nee, mijn ouders kerken ergens anders en wachten af wat hun gemeente gaat doen
Middenrefo

Bericht door Middenrefo »

merel schreef: Vandaag, 17:31
huisman schreef: Vandaag, 17:24

Nee, mijn ouders kerken ergens anders en wachten af wat hun gemeente gaat doen
We moeten ons wel realiseren dat deze oplossing voor kleine gemeentes of gemeentes met één gebouw een stuk lastiger is. Ik gun het iedereen, maar het is niet overal haalbaar.
Middenrefo

Bericht door Middenrefo »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 17:04 Het zal ook afhankelijk zijn wat de nieuwe gemeente en de nieuwe kerkenraad willen. Een predikant beslist dat niet in zijn ééntje voor een hele gemeente. Als ze als nieuwe gemeente met Rijnsburg meegaan, zijn ze wel meteen de meest hippe gemeente in deze voortzetting van de CGK. Net als de predikant waarschijnlijk - ik denk niet dat er binnen Rijnsburg andere predikanten zijn die in skinny jeans op een gemeenteavond verschijnen :) Het alternatief is een conservatievere gemeente te zijn in een CGK die steeds verder afdrijft. Zulke gemeenten zullen er echt wel meer zijn. Samengevat: gewoon afwachten.

Wel ingrijpend voor deze predikant, die als kind meemaakte dat zijn ouders huilend thuiskwamen uit de kerk, en vanwege de toenemende vrijzinnigheid hun lidmaatschap van de Gereformeerde Kerken (nu PKN) opzegden. De geschiedenis herhaalt zich.
Skinny jeans op een gemeenteavond is uiterlijk. Maar Hillsong liederen laten zingen in een eredienst met een stevige band erbij lijkt me nog van een andere orde. Ik ben benieuwd.
merel

Bericht door merel »

Niemand draagt meer skinny jeans ;) en Hillsong liedjes zingen in de huidige CGK ook geen probleem
NLprotestant

Bericht door NLprotestant »

Middenrefo schreef: 49 minuten geleden
J.C. Philpot schreef: Vandaag, 17:04 Het zal ook afhankelijk zijn wat de nieuwe gemeente en de nieuwe kerkenraad willen. Een predikant beslist dat niet in zijn ééntje voor een hele gemeente. Als ze als nieuwe gemeente met Rijnsburg meegaan, zijn ze wel meteen de meest hippe gemeente in deze voortzetting van de CGK. Net als de predikant waarschijnlijk - ik denk niet dat er binnen Rijnsburg andere predikanten zijn die in skinny jeans op een gemeenteavond verschijnen :) Het alternatief is een conservatievere gemeente te zijn in een CGK die steeds verder afdrijft. Zulke gemeenten zullen er echt wel meer zijn. Samengevat: gewoon afwachten.

Wel ingrijpend voor deze predikant, die als kind meemaakte dat zijn ouders huilend thuiskwamen uit de kerk, en vanwege de toenemende vrijzinnigheid hun lidmaatschap van de Gereformeerde Kerken (nu PKN) opzegden. De geschiedenis herhaalt zich.
Skinny jeans op een gemeenteavond is uiterlijk. Maar Hillsong liederen laten zingen in een eredienst met een stevige band erbij lijkt me nog van een andere orde. Ik ben benieuwd.
Dan heeft de GS van de Rijnsburgers alvast z'n eerste agendapunt te pakken.
DDD

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 17:12
Dat lijkt me zeker aannemelijk. Want hij is niet echt een BhP-predikant. Bennekom hoeft dan niet meer bang te zijn de uiterste linkerflank te vormen.
Plaats reactie