Paar dagen in Tilburg. Vanmorgen in bibliotheek De Lochal. Vroeger was dit een gebouw waas NS onderhoud aan rijdend materieel verrichtte. Heerlijke plek om te vertoeven.
Indrukwekkend.Erik1960 schreef:Oradour-sur-Glane
Hoor ik inderdaad ook mooie verhalen over. Het schijnt dat je de sfeer nog steeds voelt als je door het dorpje loopt.Bertiel schreef:Vanmiddag een voorstelling over Theresienstad gezien.
Zeer indrukwekkend
https://lacoupole-france.com/HersteldHervormd schreef:Ik ben vandaag in Kamp Vught geweest. Het was best indrukwekkend. Helaas vanwege tijdgebrek konden we niet naar de barak die nog in originele staat is gehouden. Ik bedacht me waar ons eigenlijk allemaal wel niet druk om maken, als je de sporen van een oorlog ziet verbleken wel de problemen van vandaag de dag.
In 2020 ben ik in Breendonk (België) geweest, dat was zeer indrukwekkend. Vorig jaar ben ik in Dachau geweest. Daar had ik hoge verwachtingen van, maar door de massatoerisme was dat ietwat tegengevallen. Heeft er iemand nog een tip? Het maakt niet uit waar het is.
Auschwitz lijkt mij ook mooi om naartoe te gaan.
Klopt. In de 5e van de middelbare school ben ik daar geweest en Theresienstad is het enige wat ik mij nog van de reis kan herinneren.HersteldHervormd schreef:Hoor ik inderdaad ook mooie verhalen over. Het schijnt dat je de sfeer nog steeds voelt als je door het dorpje loopt.Bertiel schreef:Vanmiddag een voorstelling over Theresienstad gezien.
Zeer indrukwekkend
Dat kan heel goedHersteldHervormd schreef:Hoor ik inderdaad ook mooie verhalen over. Het schijnt dat je de sfeer nog steeds voelt als je door het dorpje loopt.Bertiel schreef:Vanmiddag een voorstelling over Theresienstad gezien.
Zeer indrukwekkend
Ik ben 2 keer in Yad Vashem geweest. Ik was er helemaal van slag van, met name de eerste keer.Orchidee schreef:Dat kan heel goedHersteldHervormd schreef:Hoor ik inderdaad ook mooie verhalen over. Het schijnt dat je de sfeer nog steeds voelt als je door het dorpje loopt.Bertiel schreef:Vanmiddag een voorstelling over Theresienstad gezien.
Zeer indrukwekkend
Ik had dat ooit in Dachau
Ik had dat toevallig juist niet in Dachau. Te toeristisch vond ik.Orchidee schreef:Dat kan heel goedHersteldHervormd schreef:Hoor ik inderdaad ook mooie verhalen over. Het schijnt dat je de sfeer nog steeds voelt als je door het dorpje loopt.Bertiel schreef:Vanmiddag een voorstelling over Theresienstad gezien.
Zeer indrukwekkend
Zei de toerist.HersteldHervormd schreef:Ik had dat toevallig juist niet in Dachau. Te toeristisch vond ik.Orchidee schreef:Dat kan heel goedHersteldHervormd schreef:Hoor ik inderdaad ook mooie verhalen over. Het schijnt dat je de sfeer nog steeds voelt als je door het dorpje loopt.Bertiel schreef:Vanmiddag een voorstelling over Theresienstad gezien.
Zeer indrukwekkend
Voor mezelf sprekend: Dachau bezochten we op terugreis vanuit Oostenrijk waar we van een Belgisch gezin te horen kregen dat het een bezoek meer dan waard is. Het heeft zeker indruk gemaakt op mij. Andere herdenkingsplaatsen nog nooit bezocht.Ararat schreef:Ik vraag me wel een beetje af wat maakt dat mensen al die toch wel verschrikkelijke herdenkplaatsen op een soort bucketlist hebben staan. Is dat allemaal 'om te doen gedenken', of is er nog een andere intentie die ik even niet zie?