Wat doen we vandaag?

HersteldHervormd

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Klavart schreef:
refo schreef:Vroeger stonden de koeien in de wei, maar daar passen ze nu niet meer in.
Nee hoor. Tegenwoordig staan koeien nog steeds in de wei. Daar passen ze ook nog steeds gewoon in.
Inderdaad, het is eenzelfde strategie als bij de pandemie. We geven een bepaalde groep een beetje de schuld, in deze casus zijn dat de boeren. Straks word de veestapel gereduceerd, maar wat gebeurd er dan? Dan is het uiteindelijk nog niet genoeg. Dan moet er nóg meer gebeuren, dan krijgen waarschijnlijk andere weer de schuld.

Uiteindelijk doet de politiek ook echt mee in het woke gebeuren, maar de woke-aanhangers zijn echt gevaarlijk. Ze zetten hele bevolkingsgroepen weg en zijn daarmee in mijn ogen fascisten en communisten. Extreem linkse gekkies dus.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef: Men noemt het niet- reformatorisch, maar in de praktijk doet het overgrote merendeel aan geboorteplanning. Daarnaast kan je je afvragen of bepaalde (armoede)problematiek in derde wereldlanden zo groot zou zijn geweest als de bevolking minder exceptioneel was gegroeid. In Madagaskar verdubbelt de bevolking elke 25 jaar. In 1950 4 miljoen inwoner, in 2020 28 miljoen en in dit tempo zijn er rond 2065 100 miljoen inwoners. De nood is de afgelopen jaren daar enorm gestegen en zal niet minder worden.
Wat is de oplossing? Eugenetica?
Nee, anticonceptie in sommige delen van de wereld en in andere delen van de wereld minder consumeren.
Dus wel eugenetica.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Huisman schreef:Het gaat mij erom dat ik mij niet laat vertellen dat een paar glazen melk per dag slecht zou zijn .
Dat is de doorschietende duurzaamheid hype.
Dat ben ik met je eens.

Een probleem vind ik wel dat we in Nederland productie aan strenge regels onderwerpen, en wegsaneren, vervolgens vlees uit andere landen met veel slechtere milieuregels gaan betrekken, wat vervolgens hierheen getransporteerd moet worden. Ik weet niet of dat ook met melk zo is. Maar al deze zaken zouden vooral lokaal geproduceerd moeten worden. Dat zou ook beter zijn voor onze Nederlandse boeren.

Dat kun je de consument, die heerlijk een koel glas melk door zijn strotje giet niet aanrekenen. Het is aan de overheid om hier het beleid op aan te passen.

Overigens ben ik geen expert op dit gebied, dus als ik dit verkeerd zie hoor ik het graag.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Dus wel eugenetica.
Het is maar wat je daar onder wilt verstaan.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Overigens ben ik geen expert op dit gebied, dus als ik dit verkeerd zie hoor ik het graag.
De biodiversiteit neemt in Nederland met rasse schreden af. En dat wordt o.a. veroorzaakt door de productiemethodes van de agrarische sector. Het is dus goed om na te denken over hoe we afname van biodiversiteit kunnen tegengaan door maatregelen te nemen in de agrarische sector. En de agrarische sector is de grootste producent van stikstofoxide en ammoniak. Daarnaast ook een grote gebruiker van chemische bestrijdingsmiddelen. Goed dus dat de agrarische sector onder de loep wordt genomen.
merel

Bericht door merel »

merel schreef:
merel schreef: Men noemt het niet- reformatorisch, maar in de praktijk doet het overgrote merendeel aan geboorteplanning. Daarnaast kan je je afvragen of bepaalde (armoede)problematiek in derde wereldlanden zo groot zou zijn geweest als de bevolking minder exceptioneel was gegroeid. In Madagaskar verdubbelt de bevolking elke 25 jaar. In 1950 4 miljoen inwoner, in 2020 28 miljoen en in dit tempo zijn er rond 2065 100 miljoen inwoners. De nood is de afgelopen jaren daar enorm gestegen en zal niet minder worden.
Wat is de oplossing? Eugenetica?
Nee, anticonceptie in sommige delen van de wereld en in andere delen van de wereld minder consumeren.
Dus wel eugenetica.
Eugenetica; het mooier maken van het menselijk ras.
anticonceptie; voorkomen dat de conceptie ontstaat

Dat zijn twee totaal verschillende zaken
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
Dus wel eugenetica.
Uiteindelijk komt het daar wel op neer. Je gaat zorgen dat bepaalde rassen/bevolkingsgroepen uitdunnen.
HersteldHervormd

merel schreef:

Maar de situatie bevind zich precies in het midden van die twee. Zeer onchristelijk, hoort geen podium te krijgen op dit forum m.i.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Overigens ben ik geen expert op dit gebied, dus als ik dit verkeerd zie hoor ik het graag.
De biodiversiteit neemt in Nederland met rasse schreden af. En dat wordt o.a. veroorzaakt door de productiemethodes van de agrarische sector. Het is dus goed om na te denken over hoe we afname van biodiversiteit kunnen tegengaan door maatregelen te nemen in de agrarische sector. En de agrarische sector is de grootste producent van stikstofoxide en ammoniak. Daarnaast ook een grote gebruiker van chemische bestrijdingsmiddelen. Goed dus dat de agrarische sector onder de loep wordt genomen.
Alle sectoren moeten onder de loep worden genomen, dus ook de agrarische sector.

Echter, als we met name inkrimpen, de vraag blijft hetzelfde of neemt toe, en we halen het uit landen waar men het veel soepeler met het millieu omgaat, dan verplaatsen we het probleem toch alleen maar? Alleen heb je de effecten dan in andere landen en globaal.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Dus wel eugenetica.
Uiteindelijk komt het daar wel op neer. Je gaat zorgen dat bepaalde rassen/bevolkingsgroepen uitdunnen.
Het komt daar helemaal niet op neer. Bij eugenetica wordt onderzoek gedaan om bepaalde erfelijke genen te verwijderen. Dat is iets totaal anders dan een bevolkingsgroei remmen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Maar de situatie bevind zich precies in het midden van die twee. Zeer onchristelijk, hoort geen podium te krijgen op dit forum m.i.
Volg jij het nieuws niet? Het gemiddeld aantal kinderen per gezin is de afgelopen decennia flink gedaald, ook in reformatorische kring. Je kunt geboortebeperking in de taboesfeer stoppen, maar net doen alsof het niet bestaat is natuurlijk lachwekkend.
refo

Bericht door refo »

merel schreef:

Maar de situatie bevind zich precies in het midden van die twee. Zeer onchristelijk, hoort geen podium te krijgen op dit forum m.i.
Het eerste wat op een zendingsveld op medisch gebied werd geregeld was vaccinatie en voorlichting in family planning. Ik hoorde dat in de jaren 80 van iemand die op medisch gebied voor de ZGG had gewerkt.
merel

Bericht door merel »

merel schreef:

Waarom vind jij dit niet christelijk? Ook in reformatorische kringen is het geboortecijfer behoorlijk gedaald. Hoe verklaar jij dit?

Edit: ik zie dat @ambtenaar dit ook aangeeft
Laatst gewijzigd door merel op 13 apr 2022, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ouddorp

Bericht door Ouddorp »

Het is inderdaad een lastig punt. De bevolking groeit in sommige landen heel erg snel. Congo-Kingshasa heeft momenteel 105 miljoen inwoners, aan het einde van deze eeuw naar verwachting 379 miljoen inwoners. Nigeria naar verwachting 732 miljoen. In 1900 was dit respectievelijk 8,5 en 19 miljoen. Moeten we dat als reformatorische gemeenschap toejuichen (gaat heen en vermenigvuldigd u) of moet het ons met zorg vervullen (klimaat, rentmeesterschap)?
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:

Heb je in de gaten dat je dat podium zelf aan het timmeren bent door de wat wonderlijke vergelijking van anticonceptie en eugenetica?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie