Charles schreef:Ik heb de indruk dat het aantal ziekenhuis opnamen / ic opnamen wel meevalt. De kwetsbare zijn ingeënt ondertussen. Zou je nu niet meer testen dan is het verloop en ziektebeeld misschien gewoon zoals die van een reguliere griep. Ik heb zo het gevoel dat er nu een hoop paniek wordt gezaaid over aantallen besmettingen. Waarbij ik me afvraag: is dat er? Want ik hoor niets meer over IC’s die overbelast zijn.
Ik weet het niet hè, ik vraag het me af. Als hypothese.
De grote stijging van positieve testen was vorige week. Volgende week kun je een effect in ziekenhuisopnames verwachten. Niet extreem denk ik, het zijn inderdaad vooral jongeren die besmet worden, maar je moet ook niet nog een paar weken meer dan een verdubbeling van het aantal gevallen per week hebben. Het lijkt me nu een goede tijd voor voorzichtigheid, maar ook weer niet voor paniek.
Vaccins kunnen nu wat mij betreft zo snel mogelijk naar armere landen. In Nederland valt het nog mee, in grote delen van Afrika, Zuid Amerika en Azië is het nu echt ernstig.
Pas las ik weer hoe Volvo geen patent aanvroeg voor de driepuntsautogordel. De veiligheidswinst was te belangrijk daarvoor. Het is vrij schandalig dat er nu door bedrijfsbelangen niet geproduceerd kan worden op maximale globale capaciteit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."