Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Voor DIA ( en andere geïnteresseerden)



Afbeelding


Momenteel wordt de hand gelegd aan de catechismusverklaring van wijlen ds. W.C. Lamain. De prijs is nog niet bekend. De verschijningsdatum is op dit moment nog niet bekend.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Yesenaer
Berichten: 451
Lid geworden op: 16 mei 2011, 17:14

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Yesenaer »

huisman schreef:Voor DIA ( en andere geïnteresseerden)



Afbeelding


Momenteel wordt de hand gelegd aan de catechismusverklaring van wijlen ds. W.C. Lamain. De prijs is nog niet bekend. De verschijningsdatum is op dit moment nog niet bekend.
Deze zal denk ik veel gelezen worden.
Bij ons lezen ze alleen maar van: GH Kersten, Moerkerken, Hoogerland, Karels, vd Poel en heel soms van Venema, van Gilst of Hage terwijl er nog wel meer verklaringen zijn.
Laatst gewijzigd door Yesenaer op 08 jul 2014, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Yesenaer schreef:
huisman schreef:Voor DIA ( en andere geïnteresseerden)



Afbeelding


Momenteel wordt de hand gelegd aan de catechismusverklaring van wijlen ds. W.C. Lamain. De prijs is nog niet bekend. De verschijningsdatum is op dit moment nog niet bekend.
Deze zal denk ik veel gelezen worden.
Bij ons lezen ze alleen maar van: Moerkerken, Hoogerland, Karels, vd Poel en heel soms van Venema, van Gilst of Hage terwijl er nog wel meer verklaringen zijn.
Idd o.a. Vreugdenhil, C Harinck, Rietdijk, A Vergunst, A Verhagen maar die zijn misschien van een ander kerkverband :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mannetje »

Vergeet die van ds. Paul, van Aalst en Smytegelt niet.
-
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Floppy »

.... en van ds. Huisman!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Vergeet die van ds. Paul, van Aalst en Smytegelt niet.
Tja, als we Smytegelt gaan noemen, heb ik ook nog wel een rijtje ;)
Vd Groe, Vd Kemp, Kohlbrugge (niet compleet), Vd Hagen, Vermeer, Pallier, etc.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Floppy schreef:.... en van ds. Huisman!

Hoe kon ik die vergeten. :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door refo »

En niet te vergeten: Zondagskinderen van ds Veldkamp.
En Ursinus, het Schatboek.

Valt me op dat moderne dominees een ds krijgen, terwijl de oudere die titel kennelijk mogen ontberen.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:Voor DIA ( en andere geïnteresseerden)



Afbeelding


Momenteel wordt de hand gelegd aan de catechismusverklaring van wijlen ds. W.C. Lamain. De prijs is nog niet bekend. De verschijningsdatum is op dit moment nog niet bekend.
Ik had al ergens een klok horen luiden...
Maar... vergeet nu iedereen Justus Vermeer en ds. J. van Sliedregt?
Laatst gewijzigd door -DIA- op 09 jul 2014, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Ik had al ergens een klok horen luiden...
Maar... vergeet nu iedereen Justus Vermeer en ds. J. van Sliedrecht?
Die eerste was ik niet vergeten, hoor....
eilander schreef:Tja, als we Smytegelt gaan noemen, heb ik ook nog wel een rijtje ;)
Vd Groe, Vd Kemp, Kohlbrugge (niet compleet), Vd Hagen, Vermeer, Palier, etc.
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mannetje »

refo schreef:En niet te vergeten: Zondagskinderen van ds Veldkamp.
En Ursinus, het Schatboek.

Valt me op dat moderne dominees een ds krijgen, terwijl de oudere die titel kennelijk mogen ontberen.
Ik heb een keer de titel ds. genoemd, bedoeld voor alle drie. Of moet de afkorting dan anders worden?
Daarnaast wilde ik namen noemen die binnen de Ger.Gem. gelezen worden, want als we alle verklaring af willen lopen zijn wel nog wel even bezig...
-
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
refo schreef:En niet te vergeten: Zondagskinderen van ds Veldkamp.
En Ursinus, het Schatboek.

Valt me op dat moderne dominees een ds krijgen, terwijl de oudere die titel kennelijk mogen ontberen.
Ik heb een keer de titel ds. genoemd, bedoeld voor alle drie. Of moet de afkorting dan anders worden?
Daarnaast wilde ik namen noemen die binnen de Ger.Gem. gelezen worden, want als we alle verklaring af willen lopen zijn wel nog wel even bezig...
Wordt er algemeen over ds. Ursinus, ds. Luther, ds. Calvin, ds. de Brès, etc. gesproken?
Meestal toch niet... Hadden die dan de titel dominee niet? Het waren wel herders en leraars.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Wordt er algemeen over ds. Ursinus, ds. Luther, ds. Calvin, ds. de Brès, etc. gesproken?
Meestal toch niet... Hadden die dan de titel dominee niet? Het waren wel herders en leraars.
Ik herinner me nog "De gelezen predikatie was van wijlen dominee Wulfert Floor".
Tja, die man is van z'n leven nooit dominee geweest...
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Wordt er algemeen over ds. Ursinus, ds. Luther, ds. Calvin, ds. de Brès, etc. gesproken?
Meestal toch niet... Hadden die dan de titel dominee niet? Het waren wel herders en leraars.
Ik herinner me nog "De gelezen predikatie was van wijlen dominee Wulfert Floor".
Tja, die man is van z'n leven nooit dominee geweest...
Ik dacht in dit verband aan Theodorus Avinck. En vond er hier nog een mooi staaltje van:
http://www.debanier.nl/auteurs/avinck-theodorus/
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
De studententijd is een bevoorrechte fase van je leven. Jarenlang je verdiepen in de studie van je keus. Vele dingen zijn nieuw, maar niet alle. Je hebt immers al een vorming achter de rug vanuit je christelijke opvoeding.

Dit boekje zoekt naar verbinding tussen de academische studie en je persoonlijk en kerkelijk leven. Niemand minder dan Gisbertus Voetius zag het grote belang van deze verbinding. Hij hield er zijn inauguratie over: ‘Wetenschap verbinden met vroomheid.’ Hij riep zijn studenten op om wetenschap te beoefenen niet tot eigen eer, maar tot Gods eer. Het gaat immers in alles om de wijsheid die van boven is.

Gezamenlijke uitgave van Deputaatschap(GG) kerk, gezin, jeugd en onderwijs en uitgeverij De Banier
Deel 5 van ds Visscher over Openbaringen
'
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie