Oorlog in Oekraine

Ambtenaar

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Ambtenaar »

Willem87 schreef:Dag mannen vrouwen jongens en meisjes,
Even een punt van aandacht.
Frank Ouweneel heeft in een youtube video wat verklaard over ''Russiche opmars. Wees niet bang.''
Is het zo verstandig om vanuit het nog veilige Nederland zulke heldhaftige taal te doen??
Terwijl er zovelen ...doden zijn gevallen...
Er moeten maar is bommen gaan vallen...hier..
Op zijn minst zou de titel wel anders kunnen.
Zie YT link hieronder.
https://www.youtube.com/watch?v=AXBcj0IV2ww&t=1015s
Deze man is niet serieus te nemen. 10 jaar geleden is aangetoond dat hij nogal een loopje nam met de feiten in zijn eindtijdstudies.
Willem87

Bericht door Willem87 »

Ambtenaar schreef:
Willem87 schreef:Dag mannen vrouwen jongens en meisjes,
Even een punt van aandacht.
Frank Ouweneel heeft in een youtube video wat verklaard over ''Russiche opmars. Wees niet bang.''
Is het zo verstandig om vanuit het nog veilige Nederland zulke heldhaftige taal te doen??
Terwijl er zovelen ...doden zijn gevallen...
Er moeten maar is bommen gaan vallen...hier..
Op zijn minst zou de titel wel anders kunnen.
Zie YT link hieronder.
https://www.youtube.com/watch?v=AXBcj0IV2ww&t=1015s
Deze man is niet serieus te nemen. 10 jaar geleden is aangetoond dat hij nogal een loopje nam met de feiten in zijn eindtijdstudies.
Ja ik geloof dat een zeker bijbelgedeelte meer in het licht moet staan. En dan voorzichtig is wat doorwijzen naar de tekenen der tijden
zoals wereldoorlogen, virussen en pandemieën. Je weet ook nooit wat anderen doen met de informatie ''Russiche opmars. Wees niet bang.''
Bijv. Rusland zelf kan zich zelf hierdoor wreken enzo. Het klinkt misschien overdreven maar het kan allemaal wel.
Het kan werken als olie op het vuur.
Zeg maar gewoon Willem.
DDD

Bericht door DDD »

Henk J

Bericht door Henk J »

Het is ook niet echt verwonderlijk, de Oekraïense bevolking vecht voor hun vrijheid, de Russen voor de absurde ideeën van Poetin. De enige manier van Poetin om dit in militair opzicht te winnen is door de steden letterlijk plat te bombarderen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wat zou jij ervan vinden als je soldaat was en er word opgedragen dat je met 149.999 medesoldaten een immens groot land in moet nemen?
Het is dus niet verwonderlijk dat de soldaten er niet echt heil in zien.

Hopelijk is de oorlog snel voorbij. Ik hoop dat rijke prominente Russen zich tegen Putin gaan keren, dat zou een omslag kunnen veroorzaken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hoewel de opmars traag en vol problemen verloopt, is nog steeds sprake van een opmars van de Russen. Dus de zaken staan er met de dag slechter voor, voor de Oekraïners dan. Er is pas sprake van een kantelpunt als de opmars staakt of in het betere geval als de Russen in het defensief komen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Hoewel de opmars traag en vol problemen verloopt, is nog steeds sprake van een opmars van de Russen. Dus de zaken staan er met de dag slechter voor, voor de Oekraïners dan. Er is pas sprake van een kantelpunt als de opmars staakt of in het betere geval als de Russen in het defensief komen.
Vind jij dat de EU als een soort D-Day een invasie moet doen op de Russen?
Wat zou er gebeuren als er vanuit het Amerikaanse continent invallen in Rusland zouden komen? Zou dat Putin op de knieën krijgen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Vind jij dat de EU als een soort D-Day een invasie moet doen op de Russen?
Wat zou er gebeuren als er vanuit het Amerikaanse continent invallen in Rusland zouden komen? Zou dat Putin op de knieën krijgen?
Daar heb ik geen verstand van. Maar als je in oorlog raakt met Rusland, dan ben je niet in oorlog met die 200.000 troepen in Oekraïne, maar met een vertienvoudiging daarvan over het gehele continent. Dus daar zitten nogal wat strategische en militaire consequenties aan vast.

Eerder zie ik iets in een internationale interventie van de VN. Maar dat zal allemaal wel niet kunnen omdat Rusland op de VN een veto heeft uitgesproken tegen de veroordeling van deze oorlog. Dan ben je als organisatie gebonden.
Henk J

Bericht door Henk J »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:Hoewel de opmars traag en vol problemen verloopt, is nog steeds sprake van een opmars van de Russen. Dus de zaken staan er met de dag slechter voor, voor de Oekraïners dan. Er is pas sprake van een kantelpunt als de opmars staakt of in het betere geval als de Russen in het defensief komen.
Het lijkt mij onverstandig om met de troepen van de EU-landen een invasie in Rusland te beginnen. Dat gaan wij niet redden zonder de Amerikanen. En voordat er een fatsoenlijke hoeveelheid grondtroepen aan de grens staat ben je wel wat weken verder. Vanaf de andere kant invallen valt niet mee, daar vind je alleen bos en ijs, niet geschikt voor een inval, en daarvandaan nog een forse reis naar Moskou.
Los daarvan lijkt militair ingrijpen mij nog steeds gevaarlijk in verband met de indrukwekkende hoeveelheid raketten die Poetin heeft waarmee hij Europese steden kan bereiken.
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
De waarde van de roebel is geloof ik al bijna gehalveerd sinds begin van het jaar. Het lijkt me goed om eerst de effecten af te wachten van de economische santies voor je militair actie onderneemt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Geheel eens, de opmars gaat langzaam maar gestaag. En Rusland heeft de tijd, zolang het westen niet actiever de Oekraïense strijdkrachten ondersteunt.
Rusland is als een log lichaam, wat (soms met veel problemen) langzaam op gang komt. Maar is ook historisch gezien, niet of nauwelijks te stuiten.

Door de levering van materiaal en ondersteuning aan de Oekraïense strijdkrachten vanuit het Westen kan er tijd worden gekocht, waarbij intern bij het Kremlin de situatie kan veranderen. Dit kan door het wegvallen van steun voor Poetin door zware verliezen, binnenlandse onrust, of door de economische consequenties. Ik vermoed in alle gevallen dat een deel van het grondgebied van Oekraïne aan de Russische Federatie gaat toebehoren. Die strook zal van Moldavië tot Charkiv langs de grenzen lopen.

Ik ben niet zo optimistisch over het uiteindelijke gevolg van deze oorlog.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ik begrijp de oproep en/of suggesties om actief deel te nemen aan deze oorlog niet. Dat betekent per definitie een kernoorlog, met veel meer slachtoffers ten gevolg. Wat bereik je dan?

Dit nog los gezien van de vraag dat Europa helemaal niet in staat is om strijdkrachten bijeen te brengen die in staat zijn om de Russen te verdrijven. Dit komt door de jarenlange bezuinigingen op defensie.
DDD

Bericht door DDD »

Kunnen staten een regering in ballingschap blijven erkennen als de wettige overheid?

Ik denk dat als dat gebeurt, en er zwerven zoveel wapens rond in Oekraïne, dan zal het niet meevallen om het land te bezetten.
Habitat

Bericht door Habitat »

parsifal schreef: De waarde van de roebel is geloof ik al bijna gehalveerd sinds begin van het jaar. Het lijkt me goed om eerst de effecten af te wachten van de economische santies voor je militair actie onderneemt.
Precies, de Russische economie gaat het heel heel moeilijk krijgen. Als de westerse landen voet bij stuk houden qua sancties en ook een beetje vaart maken met de energietransitie, dan gaat Poetin wankelen.

Het duurt wel even, misschien een paar jaar. Maar dan kan Oekraine zich uiteindelijk wel weer (!) loskoppelen van Rusland. De geschiedenis gaat zich herhalen.
Charles

Bericht door Charles »

Westen versteld van slechte prestaties Russische leger
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2091600 ... sche-leger

Tsunami aan Westerse wapens voor Oekraine
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9554979 ... ense-leger
Plaats reactie