Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Karl Barth - Das Bekenntnis der Reformation und unser Bekennen
Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw
met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Wit ~ Zwart, debuutroman van Janny den Besten - van Boudestein
Gevoelig onderwerp, een echtpaar dat na 6 jaar wachten een kindje verwacht, dat dood geboren wordt.
Eerlijk gezegd vond ik het hier en daar te langdradig.
Er wordt teveel in "gebabbeld" en een bijkomend thema, de problematische verhouding moeder-dochter, wordt juist onvoldoende uitgelicht en je blijft als lezer met een vraag achter hoe het nu echt komt.
Jammer, toch kijk ik uit naar een 2e boek van deze auteur.
Zijn er forummers die dit boek ook gelezen hebben en er wellicht anders over denken?
Gevoelig onderwerp, een echtpaar dat na 6 jaar wachten een kindje verwacht, dat dood geboren wordt.
Er wordt teveel in "gebabbeld" en een bijkomend thema, de problematische verhouding moeder-dochter, wordt juist onvoldoende uitgelicht en je blijft als lezer met een vraag achter hoe het nu echt komt.
Zijn er forummers die dit boek ook gelezen hebben en er wellicht anders over denken?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb het ook gelezen en vond het verhaal als zodanig weinig om het lijf hebben. Er wordt trouwens geen enkele link gelegd tussen de problemen van vroeger en de situatie van moe. Het zou sterker geweest zijn als de auteur het thema 'falen' als uitgangspunt genomen had.Mara schreef:Wit ~ Zwart, debuutroman van Janny den Besten - van Boudestein
Maar sowieso wordt het allemaal niet echt geloofwaardig uitgewerkt.
Het enige wat ze aardig beschrijft, zijn de passages als ze met haar man samen is.
Zou het een beginnersfout kunnen zijn denk jij?Afgewezen schreef:Ik heb het ook gelezen en vond het verhaal als zodanig weinig om het lijf hebben. Er wordt trouwens geen enkele link gelegd tussen de problemen van vroeger en de situatie van moe. Het zou sterker geweest zijn als de auteur het thema 'falen' als uitgangspunt genomen had.Mara schreef:Wit ~ Zwart, debuutroman van Janny den Besten - van Boudestein
Maar sowieso wordt het allemaal niet echt geloofwaardig uitgewerkt.
Het enige wat ze aardig beschrijft, zijn de passages als ze met haar man samen is.
En waarom heeft de redacteur van de uitgeverij haar dit niet verteld?
Ik vond het veelbelovend beginnen en de flashbacks waren niet storend. Maar er mist iets...
Ik had gehoopt dat het boek me bij de strot zou grijpen, vanwege het thema. Helaas gebeurde dit niet.

- Dodo
Dit weekend gelezen: Dansen met Eva.
Erg goed boek. Een oudere vrouw krijgt bezoek van iemand die ook bij de laatste dagen van Hitler in de bunker aanwezig was. Het geeft een goed beeld van hoe het in het laatst van Hitler-Duitsland was, de verschrikkingen, de chaos. Goed geschreven, spannend, geloofwaardig.
Aan het eind verwijzingen naar boeken die informatie geven over die periode, zodat je nog eea na kunt lezen als je meer wil weten.
Ook begonnen in Wij dansen niet, maar niet verder gekomen dan een paar bladzijden. Dingen worden zo plastisch beschreven dat ik er al snel genoeg van had. De voedselresten in het gebit van de vader, als hij lacht, de speekselslierten bij het tandenpoetsen, nee dank je. Ik dans ook niet.
Erg goed boek. Een oudere vrouw krijgt bezoek van iemand die ook bij de laatste dagen van Hitler in de bunker aanwezig was. Het geeft een goed beeld van hoe het in het laatst van Hitler-Duitsland was, de verschrikkingen, de chaos. Goed geschreven, spannend, geloofwaardig.
Aan het eind verwijzingen naar boeken die informatie geven over die periode, zodat je nog eea na kunt lezen als je meer wil weten.
Ook begonnen in Wij dansen niet, maar niet verder gekomen dan een paar bladzijden. Dingen worden zo plastisch beschreven dat ik er al snel genoeg van had. De voedselresten in het gebit van de vader, als hij lacht, de speekselslierten bij het tandenpoetsen, nee dank je. Ik dans ook niet.
Ik had er ook meer verwachtingen van na het lezen van het eerste hoofdstuk. Kijk, leg je het naast de doorsnee Citerreeksboeken (en de oude Vlinderreeks van De Banier), dan zie je wel niveauverschil. Maar het verhaal zelf is niet sterk.Mara schreef:Zou het een beginnersfout kunnen zijn denk jij?
Ik vond het veelbelovend beginnen en de flashbacks waren niet storend. Maar er mist iets...
Ik had gehoopt dat het boek me bij de strot zou grijpen, vanwege het thema. Helaas gebeurde dit niet.
Probleem is m.i. dat de auteur zich niet voldoende heeft ingeleefd in de mensen en in de situatie. Bovendien heeft ook niet alles een functie in het verhaal.
En een redacteur is ook maar een mens.

In het nawoord staat anders dat Fleur en zij gemeenschappelijk hebben dat ze beiden een kindje hebben verloren.Afgewezen schreef:Ik had er ook meer verwachtingen van na het lezen van het eerste hoofdstuk. Kijk, leg je het naast de doorsnee Citerreeksboeken (en de oude Vlinderreeks van De Banier), dan zie je wel niveauverschil. Maar het verhaal zelf is niet sterk.Mara schreef:Zou het een beginnersfout kunnen zijn denk jij?
Probleem is m.i. dat de auteur zich niet voldoende heeft ingeleefd in de mensen en in de situatie. Bovendien heeft ook niet alles een functie in het verhaal.
Dan heeft ze het dus wel ingeleefd, ze moest.
Ja, dat weet ik. Ik heb ook een interview met haar gelezen. Maar zij weet níét uit ervaring hoe het is om er depressief van te worden (zegt ze zelf). De stukjes over het ziekenhuis zijn dan ook het beste, want dat heeft ze waarschijnlijk zelf zo wel meegemaakt.Mara schreef:In het nawoord staat anders dat Fleur en zij gemeenschappelijk hebben dat ze beiden een kindje hebben verloren.Afgewezen schreef:Ik had er ook meer verwachtingen van na het lezen van het eerste hoofdstuk. Kijk, leg je het naast de doorsnee Citerreeksboeken (en de oude Vlinderreeks van De Banier), dan zie je wel niveauverschil. Maar het verhaal zelf is niet sterk.Mara schreef:Zou het een beginnersfout kunnen zijn denk jij?
Dan heeft ze het dus wel ingeleefd, ze moest.
Het gedeelte rondom de geboorte en het begraven vond ik wel heel ontroerend en pakkend geschreven.
Inderdaad, die zijn het beste. Maar dat genavelstaar en dat zelfbeklag, daar heb ik niks mee.Mara schreef:Het gedeelte rondom de geboorte en het begraven vond ik wel heel ontroerend en pakkend geschreven.
- MarthaMartha
steekje los?!
van Neel Frens
(GEWELDIG!!!! moet elke moeder lezen)
van Neel Frens
(GEWELDIG!!!! moet elke moeder lezen)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig
Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar
wordt...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Volgens mij heb jij nog een uitgebreide boekenkast staan.-DIA- schreef:Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw
wordt...

Er zou nog meer bij kunnen hoor...Afgewezen schreef:Volgens mij heb jij nog een uitgebreide boekenkast staan.-DIA- schreef:Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw
wordt...

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«