Maatregelen kerk ivm coronavirus

Evangelist

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Evangelist »

Ad Anker schreef:
Evangelist schreef:
Erskinees schreef:Ik hoop het ook niet. Vorige week als jv leiding ingevallen en daar besmet geraakt. Ben er echt flink ziek van, terwijl het wel omikron is vermoed ik. Komt wel weer goed, maar als ik een ongevaccineerde oudere zou zijn zou het - denk ik - veel slechter gaan. Wat ik ermee wil aangeven: weer helemaal in een volle kerk zitten geeft mij niet zo'n fijn gevoel. Toch wat afstand houden zou mijn voorkeur hebben. Ook juist voor de ouderen.
Doe je dat voortaan ook in het griepseizoen?
Er zijn mensen die zijn inderdaad bang gemaakt. Ik heb wel de verwachting, als er na omicron geen ingewikkelde varianten meer komen, deze gevoelens snel verdwenen zullen zijn.
Voorheen nam je een paracetamol in het griepseizoen, soms snotverkouden en rillerig. Maar je ging door. Alleen bij koorts bleef je thuis.
Het lijkt me wel verstandig om bij bovengenoemde klachten nog steeds gewoon thuis te blijven.
Hartelijke groet,
Evangelist
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Evangelist schreef:
Ad Anker schreef:
Evangelist schreef:
Erskinees schreef:Ik hoop het ook niet. Vorige week als jv leiding ingevallen en daar besmet geraakt. Ben er echt flink ziek van, terwijl het wel omikron is vermoed ik. Komt wel weer goed, maar als ik een ongevaccineerde oudere zou zijn zou het - denk ik - veel slechter gaan. Wat ik ermee wil aangeven: weer helemaal in een volle kerk zitten geeft mij niet zo'n fijn gevoel. Toch wat afstand houden zou mijn voorkeur hebben. Ook juist voor de ouderen.
Doe je dat voortaan ook in het griepseizoen?
Er zijn mensen die zijn inderdaad bang gemaakt. Ik heb wel de verwachting, als er na omicron geen ingewikkelde varianten meer komen, deze gevoelens snel verdwenen zullen zijn.
Voorheen nam je een paracetamol in het griepseizoen, soms snotverkouden en rillerig. Maar je ging door. Alleen bij koorts bleef je thuis.
Het lijkt me wel verstandig om bij bovengenoemde klachten nog steeds gewoon thuis te blijven.
Waarom?
Evangelist

Ad Anker schreef:
Evangelist schreef:
Ad Anker schreef:
Evangelist schreef:Doe je dat voortaan ook in het griepseizoen?
Waarom?
Omdat je bij dat soort klachten ook thuisblijft van je werk. Je wilt geen anderen besmetten.
Hartelijke groet,
Evangelist
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Evangelist schreef:
Ad Anker schreef:
Evangelist schreef: Het lijkt me wel verstandig om bij bovengenoemde klachten nog steeds gewoon thuis te blijven.
Waarom?
Omdat je bij dat soort klachten ook thuisblijft van je werk. Je wilt geen anderen besmetten.
Wat is het probleem wanneer je een virus overdraagt aan een ander? Zo werkt dat toch eenmaal bij een virus?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

voor mezelf niet zo'n probleem, wel voor mensen met een kwetsbare gezondheid.
moeten we die dan maar in een kamp opsluiten Ad?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik vind ook dat daar altijd véél te gemakkelijk over gedacht word/werd door véél mensen: net alsof het stoer is om halfziek op je werk te verschijnen of überhaupt "gewoon" te gaan werken
Ik heb me altijd groen en geel geërgerd aan snotzieke, zwaar hoestende mensen in de kerk in het griepseizoen of op andere tijden.
Blijf gewoon even thuis, ziek uit!
Al is het dan maar uit naastenliefde en/of fatsoen, het is iig bij mijn opvoeding ingebakken, je brengt er mensen soms door in gevaar he en ik neem aan dat niemand dat wil!
Maar velen zullen mijn verhaal en mening sterk overtrokken en overdreven vinden.
Je lichaam is géén machine.
Wél wonderlijk gemaakt en word wonderlijk onderhouden maar we mogen niet met onze gezondheid spotten en "spelen" naar eigen inzicht en believen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:voor mezelf niet zo'n probleem, wel voor mensen met een kwetsbare gezondheid.
Wanneer men vroeger verkouden was ging men gewoon werken. Beetje keelpijn, geen probleem. Als je een continue loopneus had of koorts bleef je thuis. Dan was je ziek. Jarenlang meegemaakt, ook in de zorg, met kwetsbaren. Zonder mondkapjes, al is de handhygiëne al jaren prima op orde in de zorg.

Ik zie hier wel een interessant verschijnsel: Bertiel begint over een kamp, Orchidee over fatsoen, spotten en spelen. Dat is nogal wat hè. Ik refereer gewoon aan dingen die voor maart 2020 heel normaal waren. Ik stel daar wel wat vragen over. Ik vind daar gelijk van alles van, maar hou me nog wat in. Ik hoop toch echt dat de gedachten hierover weer wat 'normaliseren'. Terechte vraag: wat is normaal?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Van mensen die echt kwetsbaar zijn, is dat meestal wel bekend. Daar houd je uiteraard wel rekening mee.

Voor de rest zou ik niet te moeilijk doen. Voor de meeste mensen is het juist ongezond als de weerstand niets meer te verduren krijgt. Als de weerstand regelmatig zijn werk moet doen, word je ook minder ziek.

Dus wat mij betreft gaan we inderdaad net zoals Ad zegt terug naar de oude manier van werken, behalve dat we rekening houden met kwetsbaren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

wat normaal is dat we de kwetsbare in de gaten houden.
je kust geen baby als je een koortslip hebt.
Je gaat niet naar ouderen / kwetsbaren als je alles aan elkaar blaft en het snot uit je neus loopt.
idem dito voor de kerk
En qua werk, als je thuis kan werken, werk je thuis
dit was mijn normaal voor de coronacrisis.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:wat normaal is dat we de kwetsbare in de gaten houden.
je kust geen baby als je een koortslip hebt.
Je gaat niet naar ouderen / kwetsbaren als je alles aan elkaar blaft en het snot uit je neus loopt.
idem dito voor de kerk
En qua werk, als je thuis kan werken, werk je thuis
dit was mijn normaal voor de coronacrisis.
Het extreme en neurotische van de afgelopen 2 jaar, mag er van mij wel af.

Maar wat jij beschrijft (en dan op een ontspannen manier, niet bij elk hoestje gelijk in paniek), lijkt me inderdaad een goed "normaal".
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ararat

Bericht door Ararat »

Ad Anker schreef:
Evangelist schreef:
Ad Anker schreef:
Evangelist schreef: Het lijkt me wel verstandig om bij bovengenoemde klachten nog steeds gewoon thuis te blijven.
Waarom?
Wat is het probleem wanneer je een virus overdraagt aan een ander? Zo werkt dat toch eenmaal bij een virus?
Biologisch juist, maar is dat de juiste houding van een gelovige? Moet je dat willen, een ander besmetten omdat dit nu eenmaal zo is met virussen?
Dit is in mijn ogen vergelijkbaar met de typische houding van de gemiddelde Nederlander: als ik maar niet besmet raak ipv als ik een ander maar niet besmet. Daarom werkten de maatregelen in bijv. Denemarken ook beter...
Tegelijk snap ik je wel, we moeten zo langzamerhand met elkaar weer naar meer ontspanning toe, maar bedenk dat de een dit wat sneller kan dan de ander. Sommigen hebben nu eenmaal zware verliezen geleden.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Henk J schreef:
Evangelist schreef:Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
Hier in de omgeving zijn al meerdere kerken weer volledig open. Ik denk dat onze kerk ook weer volledig open gaat na 25 februari.
Waarom doen die kerken dat? De 1,5 meter is nog steeds geldig. Ik denk dat ze aangeven dat als er niet getest gaat worden, dat alsnog die 1,5 geldig is.
Evangelist

Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:voor mezelf niet zo'n probleem, wel voor mensen met een kwetsbare gezondheid.
Wanneer men vroeger verkouden was ging men gewoon werken. Beetje keelpijn, geen probleem. Als je een continue loopneus had of koorts bleef je thuis. Dan was je ziek. Jarenlang meegemaakt, ook in de zorg, met kwetsbaren. Zonder mondkapjes, al is de handhygiëne al jaren prima op orde in de zorg.

Ik zie hier wel een interessant verschijnsel: Bertiel begint over een kamp, Orchidee over fatsoen, spotten en spelen. Dat is nogal wat hè. Ik refereer gewoon aan dingen die voor maart 2020 heel normaal waren. Ik stel daar wel wat vragen over. Ik vind daar gelijk van alles van, maar hou me nog wat in. Ik hoop toch echt dat de gedachten hierover weer wat 'normaliseren'. Terechte vraag: wat is normaal?
Bij een gewone verkoudheid ging/ga je wel werken, maar alles daarboven niet, ook niet voor maart 2020.
Helemaal eens met @Orchidee: halfzieke mensen die al blaffend in de kerk zitten, heb ik me altijd aan geërgerd.
Hartelijke groet,
Evangelist
Mistig

Bericht door Mistig »

Ad Anker schreef:

Een beetje griep, gewoon doorwerken, want zo doen we dat altijd...
Tot je een hartinfarct krijgt, omdat je ''waarschijnlijk'' (steeds) niet hebt uitgeziekt en toch maar weer ging werken.

Nee, doe maar een beetje voorzichtig.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ararat

Bericht door Ararat »

Ik zit nog wat te peinzen nav het bovenstaande: Ik denk dat het haast 'makkelijker' is om de pandemie in te rollen dan de exit. Herkenbaar?
Plaats reactie