Wat doen we vandaag?

KDD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door KDD »

GerefGemeente-lid schreef:
-DIA- schreef:Ik heb geen tablet. Toen mijn broer van de zomer een paar dagen in het ziekenhuis was kreeg hij er daar eentje aangeboden van het ziekenhuis om films op te kijken... Misschien kan ik iets met een mobiele telefoon? Als daar wifi is zou je denken dat dat misschien kan...
Dan zou ik vragen of ze zondags in het ziekenhuis wat voor je kunnen regelen. En anders kun je de website van de kerk misschien alvast op je mobiel opslaan onder favorieten. Dan kun je hem sneller vinden. Want je bent na de operatie natuurlijk wel onthand.

In elk ziekenhuis is er openbare WiFi. Dus dat is het probleem niet.
Je kan ook vanwege de omstandigheden een kerkdienst missen. Daar is niks mis mee.
Forummer

Bericht door Forummer »

KDD schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
-DIA- schreef:Ik heb geen tablet. Toen mijn broer van de zomer een paar dagen in het ziekenhuis was kreeg hij er daar eentje aangeboden van het ziekenhuis om films op te kijken... Misschien kan ik iets met een mobiele telefoon? Als daar wifi is zou je denken dat dat misschien kan...
Dan zou ik vragen of ze zondags in het ziekenhuis wat voor je kunnen regelen. En anders kun je de website van de kerk misschien alvast op je mobiel opslaan onder favorieten. Dan kun je hem sneller vinden. Want je bent na de operatie natuurlijk wel onthand.

In elk ziekenhuis is er openbare WiFi. Dus dat is het probleem niet.
Je kan ook vanwege de omstandigheden een kerkdienst missen. Daar is niks mis mee.
Dat het mag wil niet zeggen dat je het ook wil.
En zeker als je alleen in het ziekenhuis ligt kan het fijn zijn om toch de/een kerkdienst mee te maken al is het op afstand.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Ik heb geen tablet. Toen mijn broer van de zomer een paar dagen in het ziekenhuis was kreeg hij er daar eentje aangeboden van het ziekenhuis om films op te kijken... Misschien kan ik iets met een mobiele telefoon? Als daar wifi is zou je denken dat dat misschien kan...
Zeker! Ook oortjes meenemen, dan kun je de diensten luisteren zonder dat de anderen hoeven mee te luisteren. Thuis even oefenen met hoe het allemaal werkt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Ik heb geen tablet. Toen mijn broer van de zomer een paar dagen in het ziekenhuis was kreeg hij er daar eentje aangeboden van het ziekenhuis om films op te kijken... Misschien kan ik iets met een mobiele telefoon? Als daar wifi is zou je denken dat dat misschien kan...
Zeker! Ook oortjes meenemen, dan kun je de diensten luisteren zonder dat de anderen hoeven mee te luisteren. Thuis even oefenen met hoe het allemaal werkt.
Ik heb geen oortjes alleen gewone oren.
Misschien kan ik via de mobiele telefoon een andere dienst meeluisteren die online is. Zo denk ik bv. aan de gemeente van Genemuiden of Rotterdam-IJsselmonde. Misschien liggen ze ver uiteen wat afstand betreft, maar gelukkig staan ze op een andere manier dicht bij elkaar.
Ik weet nu ook nog niet het tijdstip van de operatie, maar vermoedelijk vroeg, omdat ik nuchter moet komen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
newton

Bericht door newton »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:
Misschien kan ik via de mobiele telefoon een andere dienst meeluisteren die online is. Zo denk ik bv. aan de gemeente van Genemuiden of Rotterdam-IJsselmonde. Misschien liggen ze ver uiteen wat afstand betreft, maar gelukkig staan ze op een andere manier dicht bij elkaar.
Ik weet nu ook nog niet het tijdstip van de operatie, maar vermoedelijk vroeg, omdat ik nuchter moet komen.
Je kunt ook gewoon via www.gergemrijssen.nl meeluisteren met je eigen gemeente. Audio streams van Noord, West en Zuid staan sinds corona publiek toegankelijk. Meekijken kan alleen bij West nog (als je het wachtwoord weet)
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:
Kun je niet aan jouw kerk vragen of ze je kunnen helpen hiermee? Er is misschien een Handige Harry of Hermien binnen je gemeente voor dit soort dingen?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zou je via de mobiele telefoon ook mee kunnen luisteren met onze eigen gemeente?
Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik vanavond een zo ernstige preek, en tegelijk een preek met zo'n onuitsprekelijk evangelie, voor de grootste der zondaren heb gehoord dat ik er verwonderd over ben. Maar ik weet ook wel dat verwondering geen waar geloof is, maar toch, wat zou ik dit kostelijke Evangelie, van recht en genade allen toewensen, en daarom kan ik het niet laten om de link van die preek door te geven.

Het is de preek van woensdag 30 maart, waarin ds. G.J.N. Moens voorgaat.
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
DDD

Bericht door DDD »

Dat kan uiteraard, mits de telefoon ook internet heeft.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Dat kan uiteraard, mits de telefoon ook internet heeft.
Als er wifi is moet het toch kunnen? Ik heb verder geen internet buitenshuis.
DDD

Bericht door DDD »

precies.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ik kan het topic over de evensongs niet meer vinden. Vandaag nog een beetje nagenieten van de evensong die zaterdag gehouden werd in onze kerk. Deze is terug te zien via https://www.youtube.com/watch?v=JmbMu_t7sZ0&t=2294s
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Vandaag is het ‘Dutch Overshoot Day’. Dat is de dag van het jaar dat we de bronnen die de aarde in een jaar kan leveren opgemaakt hebben. Dit jaar is dat al op dinsdag 12 april. De datum valt elk jaar eerder.
Als de hele wereld zou leven zoals wij Nederlanders doen, dan was het vandaag al Earth Overshoot Day…

Nederland staat op de wereldlijst gelijk aan Tsjechië en Noorwegen. Canada, Amerika, Australië, België en Denemarken waren vorige maand al af. Qatar is koploper, daar waren ze op 10 februari al door de grens geschoten.
De ranglijst van Overshoot Day per land laat zien dat het probleem niet zit in het aantal mensen in een land, maar in de manier waarop die mensen leven. Minder mensen is niet de oplossing, anders consumeren moet het worden. De meeste Afrikaanse landen hebben niet eens een overshoot. Die gebruiken door het jaar minder dan de aarde kan hernieuwen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Erik1960 schreef:Vandaag is het ‘Dutch Overshoot Day’. Dat is de dag van het jaar dat we de bronnen die de aarde in een jaar kan leveren opgemaakt hebben. Dit jaar is dat al op dinsdag 12 april. De datum valt elk jaar eerder.
Als de hele wereld zou leven zoals wij Nederlanders doen, dan was het vandaag al Earth Overshoot Day…

Nederland staat op de wereldlijst gelijk aan Tsjechië en Noorwegen. Canada, Amerika, Australië, België en Denemarken waren vorige maand al af. Qatar is koploper, daar waren ze op 10 februari al door de grens geschoten.
De ranglijst van Overshoot Day per land laat zien dat het probleem niet zit in het aantal mensen in een land, maar in de manier waarop die mensen leven. Minder mensen is niet de oplossing, anders consumeren moet het worden. De meeste Afrikaanse landen hebben niet eens een overshoot. Die gebruiken door het jaar minder dan de aarde kan hernieuwen.
En doe je zelf er ook iets aan? Omdat je dit in deze topic plaatst.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Geytenbeekje schreef:
Erik1960 schreef:Vandaag is het ‘Dutch Overshoot Day’. Dat is de dag van het jaar dat we de bronnen die de aarde in een jaar kan leveren opgemaakt hebben. Dit jaar is dat al op dinsdag 12 april. De datum valt elk jaar eerder.

Nou.. toen ik het las, ging er eerst iets van ongeloof door me heen. Ik realiseer me dat ik nog veel meer zou moeten doen als het om consuminderen gaat. Vorig jaar mijn oude zware diesel weg gedaan en verruild voor (veel meer) openbaar vervoer. Mijn fiets is van de vorige eeuw. Minder vlees eten (2 x per week geen). Geen eten weggooien. We staan niet elk kwartaal bij de Ikea of de Mediamarkt. Maar ik vlieg in juli wel naar Spanje en ben nog altijd een kilo of 5 te zwaar…
Aanvulling: op de site van het Wereldnatuurfonds vond ik een testje om je ecologische voetafdruk in beeld te brengen. We scoren 2,8, dat is slechts een fractie beter dan de 3,3 van de gemiddelde Nederlander.
huisman

Bericht door huisman »

Erik1960 schreef:
Geytenbeekje schreef:

Nou.. toen ik het las, ging er eerst iets van ongeloof door me heen. Ik realiseer me dat ik nog veel meer zou moeten doen als het om consuminderen gaat. Vorig jaar mijn oude zware diesel weg gedaan en verruild voor (veel meer) openbaar vervoer. Mijn fiets is van de vorige eeuw. Minder vlees eten (2 x per week geen). Geen eten weggooien. We staan niet elk kwartaal bij de Ikea of de Mediamarkt. Maar ik vlieg in juli wel naar Spanje en ben nog altijd een kilo of 5 te zwaar…
Aanvulling: op de site van het Wereldnatuurfonds vond ik een testje om je ecologische voetafdruk in beeld te brengen. We scoren 2,8, dat is slechts een fractie beter dan de 3,3 van de gemiddelde Nederlander.
Als je maar blijft vliegen dan vind ik rest ook OK . :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie