COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:De kans erop zal best klein zijn. Maar ik geloof niet dat zaken die je noemt in de testfase allemaal meegenomen zijn. Zulke dingen moeten in de praktijk blijken. Dat zie je ook bij de ontdekking van een aantal bijwerkingen tot nu toe (zoals de zeldzame bijwerkingen bij het Astra Zeneca vaccin en de zeldzame bijwerking van Pfizer op de hartspier of het hartzakje bij jonge mensen): ook die bijwerkingen werden niet in de testfase gevonden, maar daarná.
Juist omdat ze zo zeldzaam zijn. Bijwerkingen die 1 op 100.000 voorkomen kun je goed missen als je 100.000 testpersonen hebt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:
Valcke schreef:De kans erop zal best klein zijn. Maar ik geloof niet dat zaken die je noemt in de testfase allemaal meegenomen zijn. Zulke dingen moeten in de praktijk blijken. Dat zie je ook bij de ontdekking van een aantal bijwerkingen tot nu toe (zoals de zeldzame bijwerkingen bij het Astra Zeneca vaccin en de zeldzame bijwerking van Pfizer op de hartspier of het hartzakje bij jonge mensen): ook die bijwerkingen werden niet in de testfase gevonden, maar daarná.
Juist omdat ze zo zeldzaam zijn. Bijwerkingen die 1 op 100.000 voorkomen kun je goed missen als je 100.000 testpersonen hebt.
Precies. Of omdat ze minder zeldzaam zijn, maar pas openbaar komen na langere tijd - misschien is die kans klein, maar geheel uitsluiten kun je het niet.
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
parsifal schreef:
Precies. Of omdat ze minder zeldzaam zijn, maar pas openbaar komen na langere tijd - misschien is die kans klein, maar geheel uitsluiten kun je het niet.
Nee, niet geheel, maar zoals ik al zei. Het is vreemd als er lange termijneffecten zijn die niet al op korte termijn iets veranderen.

Verder is de vraag natuurlijk wat het alternatief is. Je kunt drie jaar wachten met vaccineren, maar dan mis je effecten die na vijf jaar naar buiten komen (geldt ook voor medicijnen) en ondertussen blijven we met maatregelen zitten of krijgen een soort Brazilië. Waarbij we lange termijneffecten van een besmetting volledig negeren.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ora et labora

Bericht door Ora et labora »

merel schreef:
Ora et labora schreef:Velen gaan er automatisch vanuit als je je laat vaccineren dan ben je onaantastbaar voor die besmetting.
Maar uiteindelijk gaat die vlieger niet perse op. Je kan nog steeds vatbaar zijn voor kwalen enz.
Als je allergisch ben voor bepaalde vaccinaties dan ben je...als het verkeerd uitpakt zeer slecht af.
Dan hebben velen niet zo goed opgelet. Vanaf het begin is gecommuniceerd dat je zeker nog wel besmet kan worden. Wel daalt het risico op ziekenhuisopname en overlijden fors.

Welke allergieën zijn er na vaccinaties en hoezo loopt het dan zeer slecht af?
Nou als mensen zich vol vertrouwen op het vaccin willen zetten. Dan is dat hun keuze.
Het kan zijn dat je lichaam er slecht op reageert. Logisch als er ineens een stof in je bloed komt.
Het is in het algemeen bekend dat er trombose door vaccinaties kunnen optreden.
Er zijn zelfs in het verleden overlijdens door geweest. (Dan heb ik het nu over allerlei soorten vaccinaties niet alleen die tegen corona)
Die vraagtekens zijn wel overbodig
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
merel

Bericht door merel »

Ora et labora schreef:
merel schreef:
Ora et labora schreef:Velen gaan er automatisch vanuit als je je laat vaccineren dan ben je onaantastbaar voor die besmetting.
Maar uiteindelijk gaat die vlieger niet perse op. Je kan nog steeds vatbaar zijn voor kwalen enz.
Als je allergisch ben voor bepaalde vaccinaties dan ben je...als het verkeerd uitpakt zeer slecht af.
Dan hebben velen niet zo goed opgelet. Vanaf het begin is gecommuniceerd dat je zeker nog wel besmet kan worden. Wel daalt het risico op ziekenhuisopname en overlijden fors.

Nou als mensen zich vol vertrouwen op het vaccin willen zetten. Dan is dat hun keuze.
Het kan zijn dat je lichaam er slecht op reageert. Logisch als er ineens een stof in je bloed komt.
Er zijn zelfs in het verleden overlijdens door geweest. (Dan heb ik het nu over allerlei soorten vaccinaties niet alleen die tegen corona)
Het is mij nog steeds niet duidelijk over welke allergieën je het hebt.

Natuurlijk overlijden mensen wel eens NA vaccinatie. Vaak is niet aantoonbaar dat het DOOR vaccinatie komt en daarnaast overlijden er statistisch meer mensen door de kwaal dan door vaccinatie.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
Ora et labora schreef:
merel schreef:

Het is mij nog steeds niet duidelijk over welke allergieën je het hebt.

Natuurlijk overlijden mensen wel eens NA vaccinatie. Vaak is niet aantoonbaar dat het DOOR vaccinatie komt en daarnaast overlijden er statistisch meer mensen door de kwaal dan door vaccinatie.
Alle mensen overlijden. Dus statistisch gezien roept, als jij gelijkt hebt, vaccinatie per definitie andere kwalen op. :bobo
En vaccinatie staat ook niet in de lijstje van oorzaken waardoor de levensverwachting in de afgelopen eeuw is gestegen.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef: Het is mij nog steeds niet duidelijk over welke allergieën je het hebt.
Je moet invullen in je gezondheidsverklaring of je bekend bent met een allergie en zo ja, raden ze aan om een half uur te blijven zitten, ipv een kwartier.
Ik sprak iemand die op weg naar huis last kreeg van een opgezette keel en tong. Ze is meteen langs haar huisarts gereden, alwaar ze direkt behandeld werd.
Als je een griepprik gaat halen, of een ander vaccin, mag je altijd direkt weg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Wim Anker schreef: Alle mensen overlijden. Dus statistisch gezien roept, als jij gelijkt hebt, vaccinatie per definitie andere kwalen op. :bobo
En vaccinatie staat ook niet in de lijstje van oorzaken waardoor de levensverwachting in de afgelopen eeuw is gestegen.
Nee, dat was al in de eeuw daarvoor.

Ongeveer rond het jaar 1800 werd de koepokkenvaccinatie ingevoerd.
Voor die tijd stierven in Duitsland, Frankrijk en Engeland samen 1,9 miljoen mensen. Daarna 1,3 miljoen. Over oversterfte gesproken.
Gemiddeld waren in Londen voor die tijd 1 op de 10 á 13 overledenen bezweken aan de pokken. Daarna nog 1 op de 180.
merel

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef: Het is mij nog steeds niet duidelijk over welke allergieën je het hebt.
Je moet invullen in je gezondheidsverklaring of je bekend bent met een allergie en zo ja, raden ze aan om een half uur te blijven zitten, ipv een kwartier.
Ik sprak iemand die op weg naar huis last kreeg van een opgezette keel en tong. Ze is meteen langs haar huisarts gereden, alwaar ze direkt behandeld werd.
Als je een griepprik gaat halen, of een ander vaccin, mag je altijd direkt weg.
Dat is wat anders dan mensen die overlijden aan allergieën door vaccinaties.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef: Dat is wat anders dan mensen die overlijden aan allergieën door vaccinaties.
Dat kan als het onbehandeld blijft.
parsifal

Bericht door parsifal »

Het is waarschijnlijk dat mensen sterven door bij-effecten van vaccinatie en het is best mogelijk dat het om mensen gaat die een Covid infectie best hadden kunnen overleven. Je weet echter niet om wie het gaat. Het zou ook kunnen dat een veiliger route nemen om thuis te komen je net in een ongeluk brengt.

Verder zijn infectieziektes best een grote doodsoorzaak wereldwijd. Als veel van deze ziektes voorkomen zouden kunnen worden (denk bijvoorbeeld aan malaria of dengue) dan draagt dat echt wel bij aan de levensverwachting, Je maakt mij niet wijs dat het uitroeien van pokken en het terugdringen van mazelen en polio wereldwijd geen noemenswaardige gevolgen heeft gehad op de levensverwachting.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Dat vaccineren - als middel - (in een aantal specifieke gevallen) helpt staat ook voor mij buiten kijf, al is het minder dan men doet geloven. Hygiëne heeft veel en veel meer gedaan dan vaccinatie. Of het anders had gekund, of hetzelfde bereikt had kunnen worden met andere, niet omstreden, middelen, weet ik niet, ik denk het wel.

Ik wijs dit COVID19 vaccin af door de 'geest' die de gehele campagne uitademt. Daar wil ik niet bijhoren.
En ik geef voorbeelden waaruit deze geest blijkt, dat is makkelijk want het is een leugengeest.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Dat vaccineren - als middel - (in een aantal specifieke gevallen) helpt staat ook voor mij buiten kijf, al is het minder dan men doet geloven. Hygiëne heeft veel en veel meer gedaan dan vaccinatie. Of het anders had gekund, of hetzelfde bereikt had kunnen worden met andere, niet omstreden, middelen, weet ik niet, ik denk het wel.

Ik wijs dit COVID19 vaccin af door de 'geest' die de gehele campagne uitademt. Daar wil ik niet bijhoren.
En ik geef voorbeelden waaruit deze geest blijkt, dat is makkelijk want het is een leugengeest.
Met hygiene alleen ga je het niet redden tegen pokken, polio en mazelen of Covid. Ik deel trouwens wel de afkeer tegen hoe soms over vaccinatie wordt gesproken. Ik zie het als een preventief medicijn. In Nederland is het deels omstreden om specifieke godsdienstige redenen, maar dat is vrij specifiek Nederlands, veel van de redenen waarom het omstreden is in andere landen zijn toch verkeerde informatie en m.i. uitvergroten van de risicos van vaccinatie en onderschatten van de risicos van niet-vaccineren.
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef: Met hygiene alleen ga je het niet redden tegen pokken, polio en mazelen of Covid. Ik deel trouwens wel de afkeer tegen hoe soms over vaccinatie wordt gesproken. Ik zie het als een preventief medicijn. In Nederland is het deels omstreden om specifieke godsdienstige redenen, maar dat is vrij specifiek Nederlands, veel van de redenen waarom het omstreden is in andere landen zijn toch verkeerde informatie en m.i. uitvergroten van de risicos van vaccinatie en onderschatten van de risicos van niet-vaccineren.
Op de social media is er een grote groep die over "gifspuit" spreekt.
Die in twijfel trekt dat Ernst Kuipers en Hugo de Jonge echt zelf een vaccinatie hebben gehaald, er zal wel fysiologisch zout in hebben gezeten. Het aantal opnames wordt kunstmatig hoog gehouden, om angst te zaaien.
In maart 2020 werd de zorg bijna verafgood, er werd voor hen geklapt, spandoeken opgehangen, onze helden van de zorg.
En inmiddels is het vertrouwen gedaald tot een triest dieptepunt.

Dit onzichtbare virus heeft bereikt wat tot nu toe niet lukte, nl. verdeling en wantrouwen zaaien.
Zelfs hier op het forum.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
parsifal schreef: Met hygiene alleen ga je het niet redden tegen pokken, polio en mazelen of Covid. Ik deel trouwens wel de afkeer tegen hoe soms over vaccinatie wordt gesproken. Ik zie het als een preventief medicijn. In Nederland is het deels omstreden om specifieke godsdienstige redenen, maar dat is vrij specifiek Nederlands, veel van de redenen waarom het omstreden is in andere landen zijn toch verkeerde informatie en m.i. uitvergroten van de risicos van vaccinatie en onderschatten van de risicos van niet-vaccineren.
Op de social media is er een grote groep die over "gifspuit" spreekt.
Die in twijfel trekt dat Ernst Kuipers en Hugo de Jonge echt zelf een vaccinatie hebben gehaald, er zal wel fysiologisch zout in hebben gezeten. Het aantal opnames wordt kunstmatig hoog gehouden, om angst te zaaien.
In maart 2020 werd de zorg bijna verafgood, er werd voor hen geklapt, spandoeken opgehangen, onze helden van de zorg.
En inmiddels is het vertrouwen gedaald tot een triest dieptepunt.

Dit onzichtbare virus heeft bereikt wat tot nu toe niet lukte, nl. verdeling en wantrouwen zaaien.
Zelfs hier op het forum.
Sorry @Mara. Er wordt hier - over het algemeen - gewoon een discussie gevoerd.
Deze bijdrage van jouw polariseert.

Om maar eens een SGP'ert uit vroeger dagen aan te halen: Je hoeft je kop niet in elke vuilnisbak te steken om te weten dat het stinkt. Netzomin is het nodig dat jij kopieert wat er in de krochten van internet zich voordoet. Ik kan je adviseren het ook niet te lezen.
Plaats reactie