Gelezen, gedacht, gehoord...

Bezorgd

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:Na ds. A.A. Brugge en ds. A.I. Kazen komt vandaag dr. C.P. de Boer langs in het video-interview met Caroline Schimmel: https://www.rd.nl/artikel/940580-corona ... merserie-3

Ook hier valt veel over te zeggen. Maar dat is het beste te doen in de binnenkamer, dunkt me.
Prachtig, dank voor het delen.
Al snap ik je laatste zin niet.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Na ds. A.A. Brugge en ds. A.I. Kazen komt vandaag dr. C.P. de Boer langs in het video-interview met Caroline Schimmel: https://www.rd.nl/artikel/940580-corona ... merserie-3

Ook hier valt veel over te zeggen. Maar dat is het beste te doen in de binnenkamer, dunkt me.
Prachtig, dank voor het delen.
Al snap ik je laatste zin niet.
Het klinkt heel modern wat ik zeg, maar ik vond de opmerking dat er predikanten zijn die de openbare zonden van land en volk als oorzaak zien van de Coronapandemie, terwijl er gezwegen wordt over de kerkelijke verdeeldheid, een 'eyeopener'.

Er wordt in preken binnen onze gezindte en binnen het kerkverband waar ik deel van uitmaak wat vaak uitvoerig gesproken over zovele zonden in ons vaderland die zo vreselijk zijn, en ga zo maar door.

Maar het is inderdaad waar: over de kerkelijke verdeeldheid binnen onze gezindte wordt gezwegen.

En dát vond ik wel een belangrijk element met een diepere laag binnen dit interview.

En dat is het beste te brengen in onze binnenkamer, dunkt me.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Positief dus. Maar eens.
Ik dacht dat je kritiek had. Dat kon ik niet plaatsen ;)
TSD

Bericht door TSD »

Een prachtig interview, groot verschil met het vorige interview vind ik persoonlijk.

Mooi hoe hij de op hemzelf gerichte vragen zo beantwoord dat het niet meer over hemzelf gaat. Dat vind ik een heel aangenaam verschil met beide vorige interviews.

Verder eens met de bespiegeling van GG-lid
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Positief dus. Maar eens.
Ik dacht dat je kritiek had. Dat kon ik niet plaatsen ;)
Nee nee. Ik heb geen enkele kritiek. Zeer zeker niet.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Geen woorden maar daden.
Ds de Boer is docent op het HHS als CGK’er. Ik snap niet helemaal wat het probleem is. Hij laat toch juist zien in zijn dagelijkse leven hoe hij denkt over de kerkelijk verdeeldheid?

Of hebben we liever dat het gezegd word, en vervolgens gebeurd er concreet niets?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Terri

Bericht door Terri »

Ik vind Caroline Schimmel een leuk iemand. Heel verfrissend tussen de 'zware kost' . :)
Mara

Bericht door Mara »

Wat een rare suggestieve opmerking.
Ik zou bijna vragen, wat mankeert er nu weer aan? Maar laten we dat maar niet doen.
Ik heb er in het andere topic iets over gezegd.
Hele fijne waardevolle predikant in de CGK. Ik hoor hem graag!
En er werd niets verkeerds gezegd in het interview. punt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Terri schreef:Ik vind Caroline Schimmel een leuk iemand. Heel verfrissend tussen de 'zware kost' . :)
Ik vind haar ook leuk.
Ze spreekt met iemand op een natuurlijke, ontspannen toon.
Al viel mij wel één ding op. Als de camera vóór haar staat is haar zonnebril af (op haar haren gestoken) en als de camera achter
haar komt, is ie op. Knap gemonteerd, want het gebeurt in één vloeiende beweging, terwijl de dominee doorpraat. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J

Bericht door Henk J »

Terri schreef:Ik vind Caroline Schimmel een leuk iemand. Heel verfrissend tussen de 'zware kost' . :)
Meningen verschillen, ik vind de vragen vaak wat voorspelbaar en ook niet echt kritisch. Het is allemaal wat zoetsappig, maar het RD heeft sowieso de gewoonte om de kool en de geit te sparen. Niet direct verkeerd overigens, maar wel een verschil met andere media.
Klavart

Bericht door Klavart »

Mara schreef:

Wat een rare suggestieve opmerking.
Ik zou bijna vragen, wat mankeert er nu weer aan?
Heb je de reacties op deze opmerking wel gelezen?
Bruna

Bericht door Bruna »

Interessant allemaal, komen er nog meer?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Henk J schreef:
Meningen verschillen, ik vind de vragen vaak wat voorspelbaar en ook niet echt kritisch. Het is allemaal wat zoetsappig, maar het RD heeft sowieso de gewoonte om de kool en de geit te sparen. Niet direct verkeerd overigens, maar wel een verschil met andere media.
Het is een zomerserie van het RD, geen kritisch interview. Al ben ik met je eens dat interviews met ambtsdragers in het RD vaak wat braaf zijn.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mooi gesprek met een goede inhoud!
We staan hier in Amsterdam. Alles wat hier in het openbaar gebeurt ben ik in de gemeente tegen gekomen. Alles. Alle zonden.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ad Anker schreef:Mooi gesprek met een goede inhoud!
We staan hier in Amsterdam. Alles wat hier in het openbaar gebeurt ben ik in de gemeente tegen gekomen. Alles. Alle zonden.
Inderdaad, niet zo veel wijzen naar de wereld, maar beginnen bij jezelf en onze gezindte. Dat zou ik vaker willen horen.
Plaats reactie