Wat doen we vandaag?

-DIA-

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Vanmiddag zal ik de gang naar het ziekenhuis weer moeten maken. Ik denk dat er dan beslist gaat worden of een operatie nog wat uitkomst kan bieden. Maar we hebben wel gehoord dat een dergelijke operatie vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Dan gaat het om het omleiden van zenuwbanen. Ik mis de kracht in mijn linkerhand, door ulnorapathie. Twee vingers doen steeds meer pijn en gaan 'klauwen'. Hierdoor heb ik moeite met bv. jas of trui aantrekken, of typen, of orgelspelen, een potje jam ofzo openen, enz.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Vanmiddag zal ik de gang naar het ziekenhuis weer moeten maken. Ik denk dat er dan beslist gaat worden of een operatie nog wat uitkomst kan bieden. Maar we hebben wel gehoord dat een dergelijke operatie vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Dan gaat het om het omleiden van zenuwbanen. Ik mis de kracht in mijn linkerhand, door ulnorapathie. Twee vingers doen steeds meer pijn en gaan 'klauwen'. Hierdoor heb ik moeite met bv. jas of trui aantrekken, of typen, of orgelspelen, een potje jam ofzo openen, enz.
Sterkte DIA! Ik ben in 2015 aan mijn duimbasis geopereerd (kraakbeen was weg en pezen werkten niet goed) en mijn ervaring is dat operaties in handen zo delicaat zijn, dat het niet vaak een totale oplossing biedt. Ik kwam er toen wel achter dat er een wereld aan hulpmiddelen is bij handproblemen. Haakjes, van die verdikte handvatten voor messen en vorken etc. En inderdaad, van die hulpmiddelen voor potjes. Maar het blijft behelpen. Ik hoop dat er toch nog iets van verlichting mag zijn voor je.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:Verbrand en rauw vlees hadden wij nooit. Voor een kind dat niet van vlees hield, was het gewoon geen pretje.

Ik houd trouwens nog niet van vlees. Een stoofpot, klein stukje kip, worst in de erwtensoep en dergelijke vind ik allemaal prima. Alleen liever niet iedere dag. Ik heb liever groente.
Het is de kunst om niet in grote hoeveelheden te denken. Als ik een heerlijk stukje vlees klaar maak, wat ik graag op onze houtgestookte bbq doe (vooral lekker langzaam) snij ik op tafel vaak dunne, heerlijke plakjes. Vaak alleen gekruid met zout en peper en verse kruiden uit de tuin, vergezeld van een wat rokerige smaak van diverse houtsoorten.

Een rijtje van die dunne malse plakjes, met wat aardappelkroketjes, salade of meegestoofde groeten geven een maaltje wat een restaurant vaak niet verbetert :)

Een fotootje ter illustratie:

Afbeelding
Dat thuis koken vaak lekkerder is dan in een restaurant is voor mij afgelopen zaterdag nogmaals bevestigd. Het vlees ziet er lekker uit! Ik denk alleen dat ik blijer word van de meegestoofde groente, salade en aardappelkroketjes.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef:Vanmiddag zal ik de gang naar het ziekenhuis weer moeten maken. Ik denk dat er dan beslist gaat worden of een operatie nog wat uitkomst kan bieden. Maar we hebben wel gehoord dat een dergelijke operatie vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Dan gaat het om het omleiden van zenuwbanen. Ik mis de kracht in mijn linkerhand, door ulnorapathie. Twee vingers doen steeds meer pijn en gaan 'klauwen'. Hierdoor heb ik moeite met bv. jas of trui aantrekken, of typen, of orgelspelen, een potje jam ofzo openen, enz.
Sterkte.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

-DIA- schreef:Vanmiddag zal ik de gang naar het ziekenhuis weer moeten maken..
Ik hoop dat je relatief goed nieuws kreeg.. ben benieuwd
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Erik1960 schreef:
-DIA- schreef:Vanmiddag zal ik de gang naar het ziekenhuis weer moeten maken..
Ik hoop dat je relatief goed nieuws kreeg.. ben benieuwd
Het is, jammer genoeg, weer een week uitgesteld. Vandaag kon het niet, we werden opgehouden in het verkeer door veel langzaam rijdend bouwverkeer, en konden zo niet op tijd in het ziekenhuis zijn. Er was gelukkig alle begrip voor. We moesten nu naar Hengelo. Daar waren we helemaal onbekend, en de bewegwijzering van de tomtom kende de ingang van het ziekenhuis niet. Toen een heel eind gelopen, en zagen de ziekenhuisapotheek, vroegen daar waar we in het ziekenhuis konden komen. De dame daar was heel vriendelijk en belde meteen naar de afdeling dat we wat later zouden komen. Toen weer een heel eind lopen (voor mijn doen) en eindelijk kwamen we bij de hoofdingang. Vandaar naar de afdeling waar we te horen kregen dat het onderzoek vandaag niet meer door kon gaan, en meteen een afspraak gemaakt voor volgende donderdag. Nu bleek vanavond dat we dat weer moeten verzetten want ook op die donderdag heb ik ook een ander ziekenhuisonderzoek. Gelukkig kon het nu wel in Almelo. Sinds de fusie van Twentse ziekenhuizen wordt je soms naar Hengelo gestuurd, wat een heel stuk verder rijden is... Oef wat een toestand!
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:De app Plantsome aan het inregelen.
Vorige week had ik alle plantjes al toegevoegd, nu even alle puntjes op de i. Plantsome is een app waar je al je plantjes kan toevoegen. Je geeft o.a. hoe groot je planten zijn, maar ook of ze veel licht krijgen etc. Super handig want ik krijg nu iedere keer een melding waarin staat welke plant water nodig heeft. Handige bijkomstigheid, er staat ook hoeveel water je moet toevoegen. Als het goed is dus geen dooie planten meer. Ik vind planten erg leuk, maar heb niet echt groene vingers.
Dat is wel een goed idee voor mijn collega's op het secretariaat :)
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
Vorige week had ik alle plantjes al toegevoegd, nu even alle puntjes op de i. Plantsome is een app waar je al je plantjes kan toevoegen. Je geeft o.a. hoe groot je planten zijn, maar ook of ze veel licht krijgen etc. Super handig want ik krijg nu iedere keer een melding waarin staat welke plant water nodig heeft. Handige bijkomstigheid, er staat ook hoeveel water je moet toevoegen. Als het goed is dus geen dooie planten meer. Ik vind planten erg leuk, maar heb niet echt groene vingers.
Ja het werkt echt uitmuntend. Zorg dan wel dat je een gieter met maatinhoud hebt, aangezien het gerust voorkomt dat je precies 20ml water aan een plantje moet geven. :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:
Ja het werkt echt uitmuntend. Zorg dan wel dat je een gieter met maatinhoud hebt, aangezien het gerust voorkomt dat je precies 20ml water aan een plantje moet geven. :haha
Je hebt het toch niet over een wietkwekerij? Dat schijnt ook nogal nauw te luisteren :)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:
Je hebt het toch niet over een wietkwekerij? Dat schijnt ook nogal nauw te luisteren :)
Ik kijk hierbij mij ogen uit. Een app kan toch niet weten wanneer en hoeveel water er nodig is. Houd die de temperatuur bij? Weet de app of de plant in de zon staat? Weet de app of de plant groot of klein is? Weet de app in wat voor pot de plant staat?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

Maanenschijn schreef: Ik kijk hierbij mij ogen uit. Een app kan toch niet weten wanneer en hoeveel water er nodig is. Houd die de temperatuur bij? Weet de app of de plant in de zon staat? Weet de app of de plant groot of klein is? Weet de app in wat voor pot de plant staat?
Je geeft door hoe groot de plant is, inclusief kweekpot. Daarnaast kan je kiezen uit 6 of 8 opties qua zonlicht.
Hoe nauwkeurig het is weet ik niet, het ziet er in ieder geval nauwkeurig uit, maar ik ben wel echt een leek op dit gebied. Aan de andere kant, ik heb het nu een kleine 2 weken, en de planten staan er top bij.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Hm 2.8 sterren met 1300 beoordelingen... Verschillende meldingen dat de herinneringen na een aantal weken stoppen... Ik ga er geen tijd in steken.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:Het is, jammer genoeg, weer een week uitgesteld. Vandaag kon het niet, we werden opgehouden in het verkeer door veel langzaam rijdend bouwverkeer, en konden zo niet op tijd in het ziekenhuis zijn. Er was gelukkig alle begrip voor. We moesten nu naar Hengelo. Daar waren we helemaal onbekend, en de bewegwijzering van de tomtom kende de ingang van het ziekenhuis niet. Toen een heel eind gelopen, en zagen de ziekenhuisapotheek, vroegen daar waar we in het ziekenhuis konden komen. De dame daar was heel vriendelijk en belde meteen naar de afdeling dat we wat later zouden komen. Toen weer een heel eind lopen (voor mijn doen) en eindelijk kwamen we bij de hoofdingang. Vandaar naar de afdeling waar we te horen kregen dat het onderzoek vandaag niet meer door kon gaan, en meteen een afspraak gemaakt voor volgende donderdag. Nu bleek vanavond dat we dat weer moeten verzetten want ook op die donderdag heb ik ook een ander ziekenhuisonderzoek. Gelukkig kon het nu wel in Almelo. Sinds de fusie van Twentse ziekenhuizen wordt je soms naar Hengelo gestuurd, wat een heel stuk verder rijden is... Oef wat een toestand!
Zoek een goede triggerpoint-therapeut in je omgeving! Helaas woon ik te ver bij je vandaan om het zelf te doen... Sterkte!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:Het is, jammer genoeg, weer een week uitgesteld. Vandaag kon het niet, we werden opgehouden in het verkeer door veel langzaam rijdend bouwverkeer, en konden zo niet op tijd in het ziekenhuis zijn. Er was gelukkig alle begrip voor. We moesten nu naar Hengelo. Daar waren we helemaal onbekend, en de bewegwijzering van de tomtom kende de ingang van het ziekenhuis niet. Toen een heel eind gelopen, en zagen de ziekenhuisapotheek, vroegen daar waar we in het ziekenhuis konden komen. De dame daar was heel vriendelijk en belde meteen naar de afdeling dat we wat later zouden komen. Toen weer een heel eind lopen (voor mijn doen) en eindelijk kwamen we bij de hoofdingang. Vandaar naar de afdeling waar we te horen kregen dat het onderzoek vandaag niet meer door kon gaan, en meteen een afspraak gemaakt voor volgende donderdag. Nu bleek vanavond dat we dat weer moeten verzetten want ook op die donderdag heb ik ook een ander ziekenhuisonderzoek. Gelukkig kon het nu wel in Almelo. Sinds de fusie van Twentse ziekenhuizen wordt je soms naar Hengelo gestuurd, wat een heel stuk verder rijden is... Oef wat een toestand!
Zoek een goede triggerpoint-therapeut in je omgeving! Helaas woon ik te ver bij je vandaan om het zelf te doen... Sterkte!
Vandaag bij de dokter in het ziekenhuis geweest, en door uitval van een patiënt kon ik morgen al een gesprek met de chirurg, voor de operatie aan de Nervus ulnaris. Dan zal ik morgen wellicht meer horen wanneer de operatie kan plaatsvinden. Of de operatie resultaat heeft kon niet worden gezegd, maar met nietsdoen kom ik zeker niet verder.
HersteldHervormd

Sterkte ermee DIA, echt naar voor je. Hopelijk mag de behandeling helpen.
Plaats reactie