COVID-19
Re: COVID-19
Is er ook een naam voor mensen die domme labels op andere mensen plakken?
Arrogantie. Geeft Hugo ook mooie voorbeelden van.Herman schreef:Is er ook een naam voor mensen die domme labels op andere mensen plakken?
Tja, we zullen nu nog wel even met hem opgescheept zitten.Wim Anker schreef:Hugo de Jonge in nu.nl geeft een mooi voorbeeld van het Dunning-Kruger effect.
Maar zeer gevaarlijk, zo'n domme man.
Hij heeft nu weer een nieuwe strohalm gevonden om angst te zaaien: de Delta-variant. De Britse variant (die zo'n grote 3e golf zou geven, en waarvoor we maandenlang met een totaal nutteloze avondklok zaten opgescheept) in het kwadraat, zeg maar.
Tja... een beetje pot-ketel verhaal.Wim Anker schreef:Hugo de Jonge in nu.nl geeft een mooi voorbeeld van het Dunning-Kruger effect.
Waarschijnlijk vindt hij het weer van jou

Dat kan ik me haast niet voorstellen: Wim veroorzaakt bijna geen overlast, zeker niet op nationale schaal.
De Jonge beslist dat niet in zijn eentje he. Hij wordt geadviseerd door een heel team, dat het ook onderling lang niet altijd met elkaar eens is en was.Tiberius schreef:Tja, we zullen nu nog wel even met hem opgescheept zitten.Wim Anker schreef:Hugo de Jonge in nu.nl geeft een mooi voorbeeld van het Dunning-Kruger effect.
Hij heeft nu weer een nieuwe strohalm gevonden om angst te zaaien: de Delta-variant. De Britse variant (die zo'n grote 3e golf zou geven, en waarvoor we maandenlang met een totaal nutteloze avondklok zaten opgescheept) in het kwadraat, zeg maar.
Ik ben banger voor het gedrag van veel mensen, dan voor het virus.
Respect voor elkaar's standpunt is ver te zoeken.
De avondklok kan dan wel overbodig zijn geweest, ik vond het wel een goede les.
We zien vrijheid hier als een vanzelfsprekend recht.
Heel lang werd er gedacht, we laten ons die vrijheid door niemand meer afpakken. Dan komt er opeens een virus en dat legt alles lam.
Gisteren heb ik met verbazing zitten kijken naar de enorme lange wachtrijen voor de testlocaties. Twee uur wachten gemiddeld.
Om dit weekend naar een festival te kunnen.
Er zitten twee prikken in, dus we pakken ons normale leven snel weer op.
Hoor je nog iets over een sprake Gods?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wellicht bij hen die zich op grond van Gods Woord niet hebben gevaccineerd?Mara schreef: Hoor je nog iets over een sprake Gods?
Verder lijkt het inderdaad: 2 spuiten erin en gaan.
Verder ben ik wel bang voor de Hugoïstische eenzijdige horizontale manier van denken, vol gewetensdwang onder het mom van schijnbare medemenselijkheid.
Alleen bij hen?Ad Anker schreef:Wellicht bij hen die zich op grond van Gods Woord niet hebben gevaccineerd?Mara schreef: Hoor je nog iets over een sprake Gods?
Kan vaccineren dan niet samengaan met de overtuiging dat deze crisis een sprake van God is?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ordelen over individuele afwegingen is niet aan ons. Maar lettend op de geest achter deze aanpak is het m.i. beter de mogelijkheden van het programma te laten voor wat het is.Mara schreef:Alleen bij hen?Ad Anker schreef:Wellicht bij hen die zich op grond van Gods Woord niet hebben gevaccineerd?Mara schreef: Hoor je nog iets over een sprake Gods?
Kan vaccineren dan niet samengaan met de overtuiging dat deze crisis een sprake van God is?
Het bericht is helder. Enkel niet gevaccineerden of deels gevaccineerden komen nu nog in het ziekenhuis.
-
Al zou dat zo zijn dat er nagenoeg alleen maar ongevaccineerde in het ziekenhuis liggen, hoeveel zijn dat er dan? Nog geen 300. Laat me niet lachen.Ambtenaar schreef:Het bericht is helder. Enkel niet gevaccineerden of deels gevaccineerden komen nu nog in het ziekenhuis.

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Staat anders wel zo in het rd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Nou.... dat schijnt ook niet waar te zijn, volgens een kennis van ons die op de i-c werkt.Ambtenaar schreef:Het bericht is helder. Enkel niet gevaccineerden of deels gevaccineerden komen nu nog in het ziekenhuis.
Helaas is inmiddels ook hierin een chaotisch mengsel van des- informatie en meningen/visies welke zorgt voor een troebel beeld.
Bijna iedereen berijdt z'n stokpaardje en naar elkaar luisteren wil bijna niet meer, ben er inmiddels erg verdrietig van.
En ja wat Mara zegt, kan het ook zijn dat mensen die zich wel laten vaccineren het ook zien als een sprake Gods?
En degene die niet vaccineren ook, maar laten we dan allen buigen onder de slaande hand van de Heere.
In Engeland is het wel duidelijk dat vaccinaties helpen en veel helpen ook tegen de delta variant. Het vaccin geeft geen 100% bescherming en dat moet je ook niet verwachten. De verdeling van wie op de IC komt is echt wel anders dan eerder.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
- Verbannen
Decadente arrogantie, in Hugo's geval.Wim Anker schreef:Arrogantie. Geeft Hugo ook mooie voorbeelden van.Herman schreef:Is er ook een naam voor mensen die domme labels op andere mensen plakken?