Nu al, en nog maar 12 jaar oud? Hoeveel km staat er op de teller?Marnix schreef:Onze supersonische bolide, een Daihatsu Cuore uit 1999 gaat met pensioen. Bij de laatste APK-keuring bleken de reperatiekosten nog hoger te zijn dan de duizelingwekkende waarde van deze auto.
Dus, dit weekend gaan we ons maar eens oriënteren op wat anders, nieuw of occassion. Het eisenpakket:
- Zuinige auto met zo min mogelijk milieubelasting en ook niet teveel wegenbelasting
- Klein, in onze buurt (voor het autotijdperk) zijn de straten en parkeerplaatsen zo nauw dat je geen grote auto wil
- Niet te duur in de aanschaf
- Liefst verstelbare stoel, Joanne en ik verschillen een cm of 20 (en ja, ik heb me ingeschreven voor lessen)
Dus, ik ben benieuwd waar we mee thuiskomen. Vast weer een kleine "zakjapanner" maar dan wel iets moderner dan de vorige
Ik weet niet welk budget je aanhoudt, maar een kleinere Toyota (Aygo, of Yaris) zou wellicht aan je eisen kunnen voldoen.
Zelf adviseer ik een Mercedes 190 o.i.d.

Nu bijna 480.000 km op de teller. Ik heb hem gekregen met km-stand 450.000, en het enige wat een keer vervangen moest worden is de dynamo. En die was ook niet zo duur.
- Rijdt heerlijk
- Zuinig (dieseluitvoering 1 op 18)
- Laag in gewicht (1145 kg), wat voordelig is voor de wegenbelasting