Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Ik denk eerder andersom. Onder Trump had Europa dit lekker zelf mogen uitzoeken.Charles schreef:Oekraïne gaat idd een tweede Wit-Rusland worden. Huidige regering wordt verdreven en er komt een marionettenregering. Op zn 'best' wordt het een tweede Afghanistan. Iig zal verreweg het overgrote deel van de vluchtelingen niet terugkeren.
Zoals ik dacht (en inmiddels ook las in kranten): mede mogelijk gemaakt door the weak old men in the White House. Zou onder Trump niet gebeurd zijn.
En los daarvan denk ik niet dat dit een Tweede Wit-Rusland wordt. Europa heeft er veel belang bij dat Rusland verliest. Er gaat voor miljoenen aan ondersteuning heen, inclusief militairen (weliswaar op eigen titel, maar onder de vlag van de Oekraine). Het zou mij niets verbazen als een deel van de gelden van Europa daar ook voor gebruikt wordt.
Sterker nog: de eisen van Rusland voor een compromis zijn vandaag al een stuk bescheidener dan eerst.
En dan zijn alle militaire middelen nog niet eens in Oekraine uitgekomen.
Ik zou er niet verbaasd van staan als Rusland akkoord gaat met een referendum per oblast.