Wat voor auto rijden wij?

Mister
Administrator

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Pf, wat een dure auto's rijden jullie allemaal in :)

* mompelt iets over matigheid, uw sieraad zij niet in dure auto's :D
Sja, duur is ook relatief...
Marnix

Bericht door Marnix »

jakobmarin schreef:
Marnix schreef:Als hij meer kost en verbruikt dan noodzakelijk. :D Maar ja, ik heb ook niet zoveel met auto's :)
hehe, ik ook niet zoveel, alleen wil het feit dat ik 50.000 km / jaar rijd voor mijn werk. En dan is het best prettig dat ie lekker zit en rijdt, en dat is lastig met een auto van €10.000. De auto die ik rijd kost zo rond de €30.000 (leaseauto) en is extra zuinig, ook voor milieu (en mijn portemonnee).

M.i. (maar dat is wellicht een gewaagde uitspraak) is een auto boven de €50.000 onnodig, daarbinnen kun je alles krijgen wat je wilt.
Een auto boven 1 ton vind ik echt helemaal overdadig en past m.i. niet bij een christen.
Precies. Leasen is wel een iets ander verhaal. En ik kan me best voorstellen dat mensen een goede auto nodig hebben maar ik heb ook wel eens het idee dat mensen voor de status een dure BMW, Saab, Mercedes enz kopen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Willem

Bericht door Willem »

Marnix schreef:Zoiets ja. Een nieuwe Cuore is een optie, andere optie die we bij de Daihatsu-dealer hebben gekregen is een Daihatsu Sirion 2 uit 2006, met airco, electrisch verstelbare spiegels enzo, wat je bij een nieuwe Cuore standaard niet hebt, daar moet je dan flink voor bijbetalen. Die auto is net iets groter (welk belastingvrij) wat op zich wel lekker is, onze oude Cuore is soms wel net wat krap, als Joanne schakelt zit ze al met die pook tegen mijn been aan.
Mompel maar heel erg zachtjes. Want als je zelf een andere auto gaat uitzoeken omdat je vrouw wel eens bij schakelen met de pook je been raakt dan heb je toch wel boter op je hoofd.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Willem schreef:
Marnix schreef:Zoiets ja. Een nieuwe Cuore is een optie, andere optie die we bij de Daihatsu-dealer hebben gekregen is een Daihatsu Sirion 2 uit 2006, met airco, electrisch verstelbare spiegels enzo, wat je bij een nieuwe Cuore standaard niet hebt, daar moet je dan flink voor bijbetalen. Die auto is net iets groter (welk belastingvrij) wat op zich wel lekker is, onze oude Cuore is soms wel net wat krap, als Joanne schakelt zit ze al met die pook tegen mijn been aan.
Mompel maar heel erg zachtjes. Want als je zelf een andere auto gaat uitzoeken omdat je vrouw wel eens bij schakelen met de pook je been raakt dan heb je toch wel boter op je hoofd.
Marnix noemt hier zijn overwegingen om te kiezen tussen: een nieuwe Cuore, of een Daihatsu uit 2006. Bij die overwegingen speelt een rol dat de Daihatsu iets groter is. Ik denk niet dat je dan direct over onmatigheid kan spreken, Willem.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Bert Mulder schreef:Rij deze wagen nu al sinds october, ben er erg blij mee. Maar ja, hij drinkt wel wat meer dan die koffiemolens die hier de laatste tijd staan:

http://www.buick.com/vehicles/current-v ... ml#/item01

Maar lang niet zo veel als onze Yukon:

http://www.edmunds.com/gmc/yukon/
:oO :oO :oO niet normaal zeg :bobo :bobo :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

jakobmarin schreef:
Marnix schreef:Als hij meer kost en verbruikt dan noodzakelijk. :D Maar ja, ik heb ook niet zoveel met auto's :)
hehe, ik ook niet zoveel, alleen wil het feit dat ik 50.000 km / jaar rijd voor mijn werk. En dan is het best prettig dat ie lekker zit en rijdt, en dat is lastig met een auto van €10.000. De auto die ik rijd kost zo rond de €30.000 (leaseauto) en is extra zuinig, ook voor milieu (en mijn portemonnee).

M.i. (maar dat is wellicht een gewaagde uitspraak) is een auto boven de €50.000 onnodig, daarbinnen kun je alles krijgen wat je wilt.
Een auto boven 1 ton vind ik echt helemaal overdadig en past m.i. niet bij een christen.
Mijn man rijd ook minimaal 50.000 km p/jr, en wij hebben nog nooit een auto van meer als 5000 euro gekocht.
We hebben nu een oude Renault Scenic, maar hiervoor een peugeot 205...is niets mis mee hoor :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ha... de mijne kostte me 8 jaar geleden 6000 euro (hij was toen 4 jaar oud), 5 jaar geleden reed ik hem totalloss, kreeg er nog 6000 euro voor.... daarvoor is ie weer mooi opgelapt, had ik dus de eerste drie jaar al geen afschrijving....
En gisteren had ik mijn laatste werkdag, dus hij heeft me trouw al die 8 jaren ruim 500 km per week alleen al voor mijn werk heen en weer gereden. Een volkswagen polo, diesel, inmiddels ruim 380.000 op de teller, geweldig wagentje!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:Ha... de mijne kostte me 8 jaar geleden 6000 euro (hij was toen 4 jaar oud), 5 jaar geleden reed ik hem totalloss, kreeg er nog 6000 euro voor.... daarvoor is ie weer mooi opgelapt, had ik dus de eerste drie jaar al geen afschrijving....
En gisteren had ik mijn laatste werkdag, dus hij heeft me trouw al die 8 jaren ruim 500 km per week alleen al voor mijn werk heen en weer gereden. Een volkswagen polo, diesel, inmiddels ruim 380.000 op de teller, geweldig wagentje!!!
toch denk ik nog vaak terug aan die eend....
Willem

Bericht door Willem »

eilander schreef:
Willem schreef:
Marnix noemt hier zijn overwegingen om te kiezen tussen: een nieuwe Cuore, of een Daihatsu uit 2006. Bij die overwegingen speelt een rol dat de Daihatsu iets groter is. Ik denk niet dat je dan direct over onmatigheid kan spreken, Willem.
Geef jij dan maar eens een defentitie van "onmatigheid".
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:Ha... de mijne kostte me 8 jaar geleden 6000 euro (hij was toen 4 jaar oud), 5 jaar geleden reed ik hem totalloss, kreeg er nog 6000 euro voor.... daarvoor is ie weer mooi opgelapt, had ik dus de eerste drie jaar al geen afschrijving....
toch denk ik nog vaak terug aan die eend....
ik ook, de leukste auto die ik ooooooooooooooooooit gehad heb!
heb ook nog altijd het idee dat die het beste bij mij past, allebei even maf :nananere
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Orchidee schreef:
Bert Mulder schreef:Rij deze wagen nu al sinds october, ben er erg blij mee. Maar ja, hij drinkt wel wat meer dan die koffiemolens die hier de laatste tijd staan:

Je verplaats het rechtstreeks naar Nederland... en verder, hebben we die 8 plaatsen in de Yukon nodig.... als ook het 4-wheel drive in de winter.....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Bert Mulder schreef:
Orchidee schreef:

Je verplaats het rechtstreeks naar Nederland... en verder, hebben we die 8 plaatsen in de Yukon nodig.... als ook het 4-wheel drive in de winter.....
ik vind hem prachtig! :super
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

eilander schreef:
Willem schreef:
@ willem, Bovendien zeg je nu dingen die helemaal niet waar zijn.
Dit was de reden waarom Marnix op zoek is naar een nieuwe auto
marnix schreef:Onze supersonische bolide, een Daihatsu Cuore uit 1999 gaat met pensioen. Bij de laatste APK-keuring bleken de reperatiekosten nog hoger te zijn dan de duizelingwekkende waarde van deze auto.
Dan stelt M dat als J schakelt ze met de pook tegen zijn been aanzit, waar jij dan direct van maakt "wel eens"
En zo trek je dan een oneigenlijke conclusie om vervolgens daarover een oordeel over te vellen.

Men noemt dat ook wel eens roddel en laster.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Vorige week een andere auto gekocht, een Fiat Bravo 1.6 JTD uit 2008 Afbeelding
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Willem schreef:
eilander schreef:Marnix noemt hier zijn overwegingen om te kiezen tussen: een nieuwe Cuore, of een Daihatsu uit 2006. Bij die overwegingen speelt een rol dat de Daihatsu iets groter is. Ik denk niet dat je dan direct over onmatigheid kan spreken, Willem.
Geef jij dan maar eens een defentitie van "onmatigheid".
Het lijkt erop dat je mijn kritische opmerking alleen beantwoordt met een wedervraag. Maar dat geeft niet.
Ik vind het moeilijk een definitie te geven, maar bij onmatig denk ik aan bovenmatig, boven je stand leven, meer uitgeven dan redelijk is voor een vervoermiddel van A naar B.
Nu kan dat voor iedereen verschillend liggen, maar eerlijk gezegd heb ik nog bij niemand met een Daihatsu Cuore of Daihatsu Sirion, nieuw of tweedehands, het idee gehad dat dat een onmatige uitgave was. Dat kán het wel zijn, natuurlijk!
Maar nog steeds begrijp ik je opmerking richting Marnix niet helemaal.
Plaats reactie