Ontwikkelingen HHK

Ad Anker
Moderator

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Het is een niet te volgen vrijbuiter met een zuivere prediking.
De man zaait verdeeldheid. Als het gedrag niet zuiver is, kan de prediking dat ook niet zijn.
Erg stellig. Hoe zit dat met dr. van Spanje? Ook niet zuiver?
DDD

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Het is een niet te volgen vrijbuiter met een zuivere prediking.
De man zaait verdeeldheid. Als het gedrag niet zuiver is, kan de prediking dat ook niet zijn.
Ehm. Mag je hierop ook een antwoord geven? Of is het in dit geval: de vraag stellen is hem niet beantwoorden?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Erg stellig. Hoe zit dat met dr. van Spanje? Ook niet zuiver?
In de Bijbel wordt negatief gesproken over degenen die zichzelf afscheiden. Een hele duidelijk tekst is wat mij betreft Judas 1:19.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
Ambtenaar schreef:
Ehm. Mag je hierop ook een antwoord geven? Of is het in dit geval: de vraag stellen is hem niet beantwoorden?
Sorry, ik zie dat het off topic is. Dat is een PKN aangelegenheid. Wat ik wel spannend vind dat het hier eigenlijk geen aandacht krijgt terwijl er zich daar een gemeentescheuring plaatsvindt. Ik vind de koppeling gedrag en leer wat ongemakkelijk.
KDD

Bericht door KDD »

Hagles Corners heb ik nog nooit van gehoord. Mount Elgin bestaat niet meer en is vlak bij Salford en Newark
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef:Ik vind de koppeling gedrag en leer wat ongemakkelijk.
Dat verbaast me.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Erg stellig. Hoe zit dat met dr. van Spanje? Ook niet zuiver?
In de Bijbel wordt negatief gesproken over degenen die zichzelf afscheiden. Een hele duidelijk tekst is wat mij betreft Judas 1:19.
Het gaat daar over spotters die naar hun goddeloze begeerten wandelen. Ik zet daar tegenover het woord van Jezus uit Matth. 7:1.
Adje

Bericht door Adje »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef:Ik vind de koppeling gedrag en leer wat ongemakkelijk.
Dat verbaast me.
Mij ook!
KDD

Bericht door KDD »

DDD schreef:Dat denk ik ook. Je kunt daar op de fiets zo een aantal van die bekende namen langsgaan, dan hoef je nog niet eens om te rijden:

Otterville, Springford, Newark, Mt Elgin, Salford, (Hagles Cornes, dat staat dan weer nooit in de krant), Ingersoll. je kunt ook nog afslaan naar Burgesville en Norwich en volgens mij heb je dan alle gemeenten die regelmatig in het RD staan, gehad.

Er komt nu een klein puntje aan de route bij, maar van Salford naar Ingersoll is 7 hele kilometers. Dat zijn voor Canadese begrippen echt geen afstanden. De opmerking 25 kilometer verderop zou ik dan ook maar met een grote korrel zout nemen.
Je ben aardig goed op de hoogte met de omgeviing hier maar waar is Hagles Corners?
KDD

Bericht door KDD »

Grappig. Net gevonden op google maps. Ik ga die hoek om zowat iedere dag. Nog nooit geweten. Er staat ook geen bord. Je weet wel altijd iets bijzonders.
DDD

Bericht door DDD »

KDD schreef:Hagles Corners heb ik nog nooit van gehoord. Mount Elgin bestaat niet meer en is vlak bij Salford en Newark
Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen kerkelijke gemeente in Mount Elgin meer is. Dat zou kunnen. Die was er lang wel.

Hagles Corners ligt daar ook in de buurt.
DDD

Bericht door DDD »

KDD schreef:Grappig. Net gevonden op google maps. Ik ga die hoek om zowat iedere dag. Nog nooit geweten. Er staat ook geen bord. Je weet wel altijd iets bijzonders.
Ik weet niets. Ik wist dat het daar een droevige toestand was qua kerken en ik heb de plaatsen die mij bekend voorkwamen op google maps opgezocht. Dat was heel simpel;-)
KDD

Bericht door KDD »

DDD schreef:
KDD schreef:Hagles Corners heb ik nog nooit van gehoord. Mount Elgin bestaat niet meer en is vlak bij Salford en Newark
Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen kerkelijke gemeente in Mount Elgin meer is. Dat zou kunnen. Die was er lang wel.

Hagles Corners ligt daar ook in de buurt.
Er was voor een antal jareneen kerkje van iemand uit Urk. Die man leeft niet meer en de kerkje bestaat niet meer.
KB_

Bericht door KB_ »

jammer... Weer een Hollandse kerk erbij daar. En waarschijnlijk voor de zoveelste keer onrust in Springford. Moment lijkt ook wel wat tactisch gekozen te zijn. Ds. k. veldman heeft pas zijn lidmaatschap opgezegd toen hij terug was in Canada zodat hij afgelopen maanden in Nederland nog rustig allerlei HHG""s kon dienen.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
KDD

Bericht door KDD »

KB_ schreef:jammer... Weer een Hollandse kerk erbij daar. En waarschijnlijk voor de zoveelste keer onrust in Springford. Moment lijkt ook wel wat tactisch gekozen te zijn. Ds. k. veldman heeft pas zijn lidmaatschap opgezegd toen hij terug was in Canada zodat hij afgelopen maanden in Nederland nog rustig allerlei HHG""s kon dienen.
Ook jammer voor ds. Mulder om zo te beginnen hier. Maar misschien is het beter. Ds. M Veldman stond aan de tweetal met ds. Mulder .
Plaats reactie