Waar denk je op dit moment aan? [3]

-DIA-

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Mijn oude vriend, waarmee ik altijd naar de kerk ging, en waarmee ik de volwassenvereniging bezocht is zeer ernstig ziek, en was gisteren al niet meer aanspreekbaar. Een paar weken terug ben ik nog met hem bij de Aldi geweest om wat boodschappen te doen. Vorige week belde ik hem twee maal. Geen gehoor. Zondag kreeg ik meer te horen: Hij was opgenomen in het ziekenhuis en daar was slokdarmkanker geconstateerd. Wat gaat dit aangrijpend snel! Hij wordt nu naar het hospice overgebracht.
Dat is heel ernstig en een zeer verdrietig bericht.
Soms kan het inderdaad agressief zijn en snel gaan.
En zo moet jij weer afscheid nemen van een geliefde vriend.
Veel sterkte DIA!
Dank je. Het is inderdaad aangrijpend. Steeds zijn mijn gedachten weer bij hem.
Ik weet niet of ik hem nog in het land der levenden zal ontmoeten. Misschien komt er nog een gelegenheid,
maar het is me nu onmogelijk om hem in het ziekenhuis in Almelo te bezoeken.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Mijn oude vriend, waarmee ik altijd naar de kerk ging, en waarmee ik de volwassenvereniging bezocht is zeer ernstig ziek, en was gisteren al niet meer aanspreekbaar. Een paar weken terug ben ik nog met hem bij de Aldi geweest om wat boodschappen te doen. Vorige week belde ik hem twee maal. Geen gehoor. Zondag kreeg ik meer te horen: Hij was opgenomen in het ziekenhuis en daar was slokdarmkanker geconstateerd. Wat gaat dit aangrijpend snel! Hij wordt nu naar het hospice overgebracht.
Veel sterkte DIA!
Ik weet niet of ik hem nog in het land der levenden zal ontmoeten. Misschien komt er nog een gelegenheid,
O wat jammer, dus hij ligt niet in een hospice in Rijssen?
Ik weet niet hoe ver het vanaf jouw huis naar Almelo is en hoe ingewikkeld de reis is.
Ik hoop voor je dat er nog een mogelijkheid is.
En wat zal het dan een eeuwig Wonder zijn als je tegen elkaar kunt zeggen: tot ziens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:
Veel sterkte DIA!
O wat jammer, dus hij ligt niet in een hospice in Rijssen?
Ik weet niet hoe ver het vanaf jouw huis naar Almelo is en hoe ingewikkeld de reis is.
Ik hoop voor je dat er nog een mogelijkheid is.
En wat zal het dan een eeuwig Wonder zijn als je tegen elkaar kunt zeggen: tot ziens.
Hij zal worden overgebracht naar het hospice in Rijssen. Dan heb ik meer de gelegenheid om hem nog eens te bezoeken.
Ik heb nog gehoord dat hij al overgebracht is. Almelo is voor mij wat moeilijk te bereiken vooral omdat mij auto nu ook defect is (lege accu).
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Is er bij jullie in de gemeente niet iets geregeld waar je in situaties een beroep op kan doen?
DDD

Bericht door DDD »

Sterkte. Ik zou inderdaad eens navraag doen bij de gemeente Rijssen of in het kerkboekje kijken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef:Is er bij jullie in de gemeente niet iets geregeld waar je in situaties een beroep op kan doen?
Je kunt een beroep doen op vrijwilligers als je iets beslist niet kunt.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik vraag me af wat moeders die als profielfoto op Facebook een foto van hun kroost plaatsen daarmee willen zeggen. Raken ze in alle opvoedingsdrukte hun eigen identiteit kwijt ofzo?
Dodo

Bericht door Dodo »

Zita schreef:Ik vraag me af wat moeders die als profielfoto op Facebook een foto van hun kroost plaatsen daarmee willen zeggen. Raken ze in alle opvoedingsdrukte hun eigen identiteit kwijt ofzo?
Ik heb een interessant boek voor je te leen. De geheime taal van dingen. Wat je spullen over je zeggen.

Afbeelding

Heel leuk. Waarom hebben mensen bepaalde spullen in de woonkamer, of slaapkamer, wat zeggen inspirerende posters over je, en wat zegt de plaats waar zo'n poster hangt etc. En ook: wat heb je voor nicknames, wat heb je voor foto's en zo verder.
Ik ben halverwege het boek en vermaak me er zeer mee. En ik kijk voortaan heel anders naar andermans huiskamers en voortuintjes en al die dingen.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Dodo schreef:
Zita schreef:Ik vraag me af wat moeders die als profielfoto op Facebook een foto van hun kroost plaatsen daarmee willen zeggen. Raken ze in alle opvoedingsdrukte hun eigen identiteit kwijt ofzo?
Ik heb een interessant boek voor je te leen. De geheime taal van dingen. Wat je spullen over je zeggen.

Afbeelding

Heel leuk. Waarom hebben mensen bepaalde spullen in de woonkamer, of slaapkamer, wat zeggen inspirerende posters over je, en wat zegt de plaats waar zo'n poster hangt etc. En ook: wat heb je voor nicknames, wat heb je voor foto's en zo verder.
Ik ben halverwege het boek en vermaak me er zeer mee. En ik kijk voortaan heel anders naar andermans huiskamers en voortuintjes en al die dingen.
Dank voor de tip. Ik heb het boek meteen gereserveerd bij de bibliotheek.
helma

Bericht door helma »

Lijkt me idd heel interessant.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dodo schreef:

Afbeelding

Leuk! Die zet ik op mijn boekenverlanglijst :)
helma

Bericht door helma »

Aan gister. Zoveel gehoord wat ik graag wil onthouden. (En vast wil houden...) Wat zijn zondagen toch oases.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

't Is geen heel diepzinnige gedachte, maar ik zit te bedenken wat ik met ontvangen kaarten zal doen. Ik krijg staaapels post, en de verzenders hebben er enorm hun best op gedaan. Een mooie kaart uitgezocht, waarvan ze weten dat ik die kan waarderen; een heel verhaal erop geschreven enzovoorts. Een kaart is een kadootje door de brievenbus. Maar als je ze twee weken ter vermaak door de woonkamer hebt laten zwerven, moeten ze ergens heen. 'Plak ze in', zegt mijn ma. Dat zie ik dus gans niet zitten. Bovendien zijn er weinig plakmethoden waarbij voor- en achterkant zichtbaar blijft. Maar het voelt zo hardvochtig om ze bij het oud papier te knikkeren.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:'t Is geen heel diepzinnige gedachte, maar ik zit te bedenken wat ik met ontvangen kaarten zal doen. Ik krijg staaapels post, en de verzenders hebben er enorm hun best op gedaan. Een mooie kaart uitgezocht, waarvan ze weten dat ik die kan waarderen; een heel verhaal erop geschreven enzovoorts. Een kaart is een kadootje door de brievenbus. Maar als je ze twee weken ter vermaak door de woonkamer hebt laten zwerven, moeten ze ergens heen. 'Plak ze in', zegt mijn ma. Dat zie ik dus gans niet zitten. Bovendien zijn er weinig plakmethoden waarbij voor- en achterkant zichtbaar blijft. Maar het voelt zo hardvochtig om ze bij het oud papier te knikkeren.
Voor dit soort dilemma's heeft men oude schoenendozen uitgevonden. Daarin kun je ze zelfs chronologisch ordenen. Grote sticker erop ter gelegenheid van welke gebeurtenis deze doos gevuld is, en klaar is Zita. :) Kost weinig tijd, bespaart je de gewetenswroeging van de oud-papier-bak, en ruimt toch lekker op, terwijl de kaarten - indien gewenst - toch zowel aan de voorkant, als aan de achterkant nogmaals bestudeerd kunnen worden.
De oud-papier-bak komt pas weer in zicht als je dit soort sessies zo'n 10 keer hebt gehad. Bij doos in vervalt dan de gewetensnood.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Ik zou de oude kaarten allemaal weggooien. Niemand die een kaart stuurt verwacht dat de ontvanger de kaart tot in lengte van dagen zal bewaren. Het gaat om het moment van ontvangen. Een kaart kun je dus prima na een weekje bij het oud papier leggen. En ik zou de kaarten al helemaal niet in schoenendozen doen. Dan krijg je een huis vol met schoenendozen en die moet je dan later ook allemaal weer doornemen. Ik zou je tijd voor andere dingen bewaren.
Gesloten