Mijn oom was predikant (niet in de PKN). Het was voor hemzelf en zijn naaste omgeving klip en klaar dat hij in de laatste gemeente waarin hij stond geen beroep meer zou aannemen. Een verhuizing kon door persoonlijke omstandigheden niet meer. Zojuist heb ik nog even geteld: meer dan 220 beroepen, in de jaren dat hij in dat dorp stond. 220 keer dacht een gemeente dat hij de predikant was die de Heere voor hen bedoelde. 220 keer werden er persoonlijke brieven geschreven waarin een gemeentelid uitlegde waarom hij zo graag wilde dat hij het beroep zou aannemen. Ook die brief waarover hij vertelde: van dat meisje van negen dat schreef dat ze nog nooit een eigen dominee had gehad en dat ze zó had gebeden dat hij het beroep zou aannemen.
Wees dan gewoon open, en maak bekend dat je geen beroep in overweging kunt nemen.
Beroepingswerk [11]
- Delftenaar
Re: Beroepingswerk [11]
Je kunt gewoon je familielid bellen en vragen waarom hij deze overweging maakt.
Dan hoor je vast allerlei ter zake doende argumenten om geen beroepen meer te overwegen.
Dat is misschien handiger dan plompverloren zo'n reactie te plaatsen.
.
Protestantse Kerk in Nederland
Beroepen: te Elburg (herv.) en Nunspeet (herv.), ds. M. van Heijningen te Alblasserdam (herv.).
Een dezer dagen zal de predikant beslissen.
Beroepen: te Elburg (herv.) en Nunspeet (herv.), ds. M. van Heijningen te Alblasserdam (herv.).
Een dezer dagen zal de predikant beslissen.
Iemand heeft ooit uitgerekend dat in de GerGem vrijwel nooit een beroep werd aangenomen dat in december was uitgebracht. Dat is nog maar een paar weken weg. Dus zeggen dat je geen beroep meer wilt dit jaar is zo gek nog niet.Delftenaar schreef: ↑Vandaag, 16:55Je kunt gewoon je familielid bellen en vragen waarom hij deze overweging maakt.
Dan hoor je vast allerlei ter zake doende argumenten om geen beroepen meer te overwegen.
Dat is misschien handiger dan plompverloren zo'n reactie te plaatsen.
.
-
MGG
Dat kan toch alleen als je vooraf Gods weg al weet?Zita schreef: ↑Vandaag, 16:30 Mijn oom was predikant (niet in de PKN). Het was voor hemzelf en zijn naaste omgeving klip en klaar dat hij in de laatste gemeente waarin hij stond geen beroep meer zou aannemen. Een verhuizing kon door persoonlijke omstandigheden niet meer. Zojuist heb ik nog even geteld: meer dan 220 beroepen, in de jaren dat hij in dat dorp stond. 220 keer dacht een gemeente dat hij de predikant was die de Heere voor hen bedoelde. 220 keer werden er persoonlijke brieven geschreven waarin een gemeentelid uitlegde waarom hij zo graag wilde dat hij het beroep zou aannemen. Ook die brief waarover hij vertelde: van dat meisje van negen dat schreef dat ze nog nooit een eigen dominee had gehad en dat ze zó had gebeden dat hij het beroep zou aannemen.
Wees dan gewoon open, en maak bekend dat je geen beroep in overweging kunt nemen.