Jantje schreef:Ad Anker schreef:Ik zei dat als je het goed leest in het kader van de 3e dienst.
Ik vind het echt niet bezwaarlijk dat een predikant op zondag naar een andere gemeente rijdt. Ds. De Heer vertelde eens dat hij tot een uur rijden op zondag gaat, is het langer, dan blijft hij er overnachten. Ik vond dat wel een mooie vuistregel.
Juist. Dat verheldert een heleboel. Blijkbaar was het dan een storm in een glas water. Maar ds. De Heer kan zelf ook flink crossen met zijn auto. Dat is hier algemeen bekend.

Jantje, ik maak echt bezwaar. Dat jij mij niet snapte betekent niet dat mijn opmerkingen een storm in een glas water zijn.
Ik maak bezwaar tegen het fenomeen 3e dienst. Laten predikanten een zondag in een gemeente blijven en niet 1 of 2x extra preken. Helemaal bezwaarlijk als er dan grotere afstanden worden afgelegd. Ik ben tegen dat 'gecross'.
Het tweede bezwaar dat ik aangaf zijn de vreugde over de uitwas in videoverbindingen en gezamenlijke diensten. We maken van de nood een deugd en verliezen uit het oog dat God ons radicaal heeft stilgezet. En dat 'lossen' we niet op met dit soort 'leuke' bijkomstigheden.
Het derde bezwaar geldt ook voor het predikantentekort. We 'lossen' dat op met een gecross op zondag. Terwijl de nood van de ledige kansels een andere oplossing vereist.
Kortom, ik wil dat je me serieus neemt.