Wat doen we vandaag ? [6]
Re: Wat doen we vandaag ? [6]
ik denk dat ik maar eens een keer naar de kapper ga... 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Vanochtend vroeg al wat huisgehouden.
Net even naar de markt en de stad geweest.
Nu even lekker relaxen.
Straks verder in huis wat doen.
Vanmiddag naar oma's verjaardag.
Boodschappen doen.
Vanavond weer wat in huis doen.
Net even naar de markt en de stad geweest.
Nu even lekker relaxen.
Straks verder in huis wat doen.
Vanmiddag naar oma's verjaardag.
Boodschappen doen.
Vanavond weer wat in huis doen.
Ik ga ook maar eens naar de kapper... het is wat lang geworden omdat ik een week of 3 voor de bruiloft wil... 

Snap ik... dit waren wat reacties die spontaan in me opkwamen. En positief bedoeld... we moeten soms leren om wat verder te kijken dan onze eigen cultuur, denkkaders, ons gevoel en voorstellingsvermogen. Natuurlijk is het niet de hoofdzaak van de kerkgang. Het probleem is juist dat sommigen dat er wel van maken... en hun orgel daarmee op een plaats ver boven andere instrumenten zetten... soms zelfs zo dat ze anderen vervolgens de les willen lezen... gitaar... drumstel... hoe kan dat nou tot Gods eer zijn? Daar moeten we gewoon mee uitkijken.albion schreef:Marnix schreef:wat is nou je punt? Dat David in zijn enthousiasme onbijbelse dingen schreef? En niet alleen daar, maar op meer plaatsen. Waar denk je dat hij op danste toen de ark naar Jeruzalem werd gebracht?albion schreef:Werd die psalm ook uitgevoerd Martha? Zou het ook niet kunnen zijn dat David deze psalm dichtte en uitdrukking gaf van zijn blijdschap en al deze instrumenten opnoemde waardoor hij God kon loven? En dan houd mij ook de melodie nog bezig. De veranderingen in de muziekwereld kan je bijna niet bijhouden. Ik kan me nl niet voorstellen dat de huidige 'hardrock' - 'rock en roll' - etc. zich vereenzelvigen kunnen met het loven en prijzen van God.MarthaMartha schreef: de bijbel lezend is het misschien interessanter te weten wanneer de instrumenten uit de kerk gekieperd zijn, psalm 150 had ik graag gehoord toen hij voor het eerst werd uitgevoerd...
Daarom mijn vraag: werden de instrumenten ook in de eerste christengemeenten in de kerk gebruikt?
Toen David leefde was er nog geen tempel gebouwd (Salomo bouwde pas de tempel), en later de synagogen. Er waren zangers aangesteld. Als ik het zo lees was het nogal een taak voor iedere dag en voor iedere dienst.
Wordt dit nog in stand gehouden bij de Joodse synagogen van tegenwoordig? Bij mijn weten heb ik bij een bezoek in de synagoge geen orgel gezien en ook geen ander instrument. Maar ik kan me vergissen.
In het nieuwe testament lees je niets over muziek en vorm van zang, dans. Er staat niet dat ze ingetogen zongen, ook niet dat ze uitbundig zongen, of er instrumenten waren en zo ja, welke. Wat je stelt is puur suggestief... En subjectief. Denk je soms dat. Je geeft het goed aan. Voor JOUW gevoel. En zo leg je dingen ook uit. Ik lees niet dat het wel nog gebeurt en dus gebeurt het niet. Dus wat in de bijbel staat geldt niet meer voor ons. Jij kan het je niet voorstellen. Maar hoeveel zegt dat? Hoe zou dat komen?
Hé Marnix, het waren maar vragen die spontaan in mij opkwamenIk heb me nooit zo verdiept in de begeleiding van het zingen van de psalmen want ik vind dat niet de hoofdzaak van de kerkgang. Als ik naar de muziek wil luisteren ga ik wel naar een concert of naar een uitvoering van een of ander koor.
Zingen zonder orgel (met een goede voorzanger) kan heel mooi zijn, vooral als er vierstemmig gezongen wordt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gewoon...het is weer maandag... 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Een druk stel erbij, toe maar!helma schreef:Vandaag komt Jet met de kids
en ik ga pannenkoeken bakken
Vanmorgen thuiswerken voor het re-integratiebureau, vanmiddag mijn maandagmiddagwijk bij de post en vanavond o.a.nog orgelles.
ik kan wel wat hebben hoor Gijs!Gijs83 schreef:Een druk stel erbij, toe maar!helma schreef:Vandaag komt Jet met de kids
en het was super gezellig!!!
Gijs83 schreef:Een druk stel erbij, toe maar!helma schreef:Vandaag komt Jet met de kids

druk?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
nu niet meer dan?henriët schreef:Gijs83 schreef:Een druk stel erbij, toe maar!helma schreef:Vandaag komt Jet met de kids
en ik ga pannenkoeken bakken![]()
druk?
- Bert Mulder
- Contacteer:
het zijn er maar twee (2)!!!Gijs83 schreef:
Een druk stel erbij, toe maar!
we hebben er acht...
we zijn vroeger met zijn 14en opgegroeid...
je weet niet wat druk is, Gijs
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vanochtend snel de boel aan kant
een zielsvriendin kwam koffiedrinken, heel fijn om met elkaar te spreken hoe goed de Heere is.
vanmiddag een fijn telefoongesprek met iemand die me zeer lief is
vanavond cathechisatie
en nog 6 nachtjes.. dan is t weer zondag!
een zielsvriendin kwam koffiedrinken, heel fijn om met elkaar te spreken hoe goed de Heere is.
vanmiddag een fijn telefoongesprek met iemand die me zeer lief is
vanavond cathechisatie
en nog 6 nachtjes.. dan is t weer zondag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
fijn! Heerlijk, zo'n rustdag in zo'n hectische periode. Na het werk weer lekker klussen!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Even wat offtopic reacties weggeknipt...
leuteren is prima hier, lasteren doen we natuurlijk niet...
Namens de mods,
Jean
leuteren is prima hier, lasteren doen we natuurlijk niet...
Namens de mods,
Jean
Druk zijn...en ondertussen van het mooie weer genieten. 

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.